Hispania přestavila svůj nový monopost F111 (+foto, aktualizováno)

HRT
HRT, foto: HRT F1 Team
PH 11. března 2011 13:15
Sdílej:

Hispania Racing dnes v boxové uličce během testů v Barceloně konečně odhalila svůj vůz, s nímž bude závodit v letošní sezóně. Žel kvůli nedostatku dílů nevyjede ani v sobotu, k prvnímu závodu tedy nastoupí stejně jako loni bez jediného kilometru v testech.

Nový vůz dával dohromady technický ředitel HRT Geoff Willis se svým týmem s hlavním designérem Paulem Whitem. F111 vychází z loňské F110 postavené Dallarou, což přes některé novinky svou podobou vůz nezapře - stejný je celkový tvar monokoku, přední brzdové kanálky, horní kulatý otvor pro vstup vzduchu a téměř beze změny zůstalo i přední zavěšení.

Grafické líbivé zbarvení, na které je tým patřičně hrdý, je dílem designera futuristický automobilů Daniela Simona.

"Začátek programu vývoje F111 byl obrovskou výzvou. Skupina inženýrů pracujících v mnoha různých místech musela vyrobit šasi HRT pro rok 2011 tak, aby splňovalo nová pravidla, zakomponovat převodovku Williams LG13, navrhnout zcela nové vyhovující zadní zavěšení a vyvinout kompletní aerodynamický balík.

Vzhledem k času, který jsme měli, na mě zapůsobil výsledek a enormní úsilí, které do dosažení našeho cíle všichni vložili. Musíme být realisté v tom, co očekáváme z pohledu výkonnosti: je to v podstatě základní vůz, který tým musí v roce 2011 dále rozvíjet," uvedl Willis.

Colin Kolles o novém voze, které Hispania Racing během přestávky představila: "Myslím, že auto vypadá fantasticky - nejen aerodynamicky, ale i vzhledově. Je zcela odlišné od všeho, co kdy jezdilo a nyní jezdí v F1.

Máme velmi dobře viditelné auto, velmi pohledné pro sponzory. To je můj názor - myslím, že vypadá skvěle. Vkus se samozřejmě liší, možná se lidem zdá škaredé, nevím. Mně se líbí."

Přední křídlo je zcela nové, inspiraci si vzalo u dva roky starého Brawnu BGP0001. Nové jsou také deflektory, podseknuté bočnice, zadní křídlo a záď monopostu - podstatně užší s výfuky těsně nad podlahou. Chladiči motoru v horní části dominuje menší žraločí ploutev. Zadní centrální chladící otvor je podobný jako u Red Bull. Kolles uvedl, že až 95 % auta je zcela nových, což z obrázků zatím podle mě ale vůbec nevyplývá.

Hispania bude letos využívat motor Cosworth podobně jako Virgin či Williams - ten však na rozdíl od dvou nováčků bude v jiné specifikaci, protože tým z Grove na rozdíl od ostatních zákazníků Cosworthu nasadí i KERS.

HRT vyměnilo převodovku Xtrac za Williams, kvůli menší skříně došlo na vylepšení zadního zavěšení. Celá záď působí mnohem kompaktnějším dojmem. Vzhledem k tomu, že španělský tým nebude vůbec testovat (nenastoupí ani v sobotu, protože dodávku tlumičů zadrželi celníci), nelze očekávat, že by se v úvodu sezóny odlepil od nejspodnějších příček výsledkových listin.

 

Srovnání s loňským vozem

 

Technické informace

Šasi: z uhlíkových kompozitů voštinové konstrukce vyrobené společností CarboTechZavěšení: dvojité závěsy z uhlíkových vláken, push-rod s torzními pružinami a zkrutnou vzpěrouTlumiče: hydraulickéPalivová nádrž: kevlarem vyztužená gumová palivová buňkaVolant: z uhlíkových vláken s integrovanou elelktronikou a vybavenímŘídící systém: hydraulický servo-asistenční systém HRTPřevodovka: sedmirychlostní "Quick-Shift" poloautomatická Williams LG14Spojka: uhlíková vícelamelováBrzdový materiál: karbonové kotouče a destičkyBrzdové třmeny: šestipístkové po celém obvoduChladicí systém: hliníkový chladič oleje, vody a převodovky

Bezpečnostní pásy: OMPKokpit: Odnímatelné sedadlo vyrobené z anatomicky tvarovaných uhlíkových kompozitů,     šestibodové pásy a systém HANSRáfky: hořčíková slitinaPneumatiky: Pirelli P ZeroCelková šířka: 1800 mmHmotnost: 640 kg (minimální dle předpisů FIA)

Motor- čtyřdobý Cosworth CA2011- 8 válců do V, úhel sevření: 90 °- konstrukce: blok válců z odlité hliníhové slitiny, kované hliníkové písty, ocelová kliková hřídel- objem: 2400 cm3- maximální otáčky: 18000- hmotnost: přes 95 kg- vrtání válců: do 98 mm

Stalo se