Hispania Racing dnes v boxové uličce během testů v Barceloně konečně odhalila svůj vůz, s nímž bude závodit v letošní sezóně. Žel kvůli nedostatku dílů nevyjede ani v sobotu, k prvnímu závodu tedy nastoupí stejně jako loni bez jediného kilometru v testech.
Nový vůz dával dohromady technický ředitel HRT Geoff Willis se svým týmem s hlavním designérem Paulem Whitem. F111 vychází z loňské F110 postavené Dallarou, což přes některé novinky svou podobou vůz nezapře - stejný je celkový tvar monokoku, přední brzdové kanálky, horní kulatý otvor pro vstup vzduchu a téměř beze změny zůstalo i přední zavěšení.
Grafické líbivé zbarvení, na které je tým patřičně hrdý, je dílem designera futuristický automobilů Daniela Simona.
"Začátek programu vývoje F111 byl obrovskou výzvou. Skupina inženýrů pracujících v mnoha různých místech musela vyrobit šasi HRT pro rok 2011 tak, aby splňovalo nová pravidla, zakomponovat převodovku Williams LG13, navrhnout zcela nové vyhovující zadní zavěšení a vyvinout kompletní aerodynamický balík.
Vzhledem k času, který jsme měli, na mě zapůsobil výsledek a enormní úsilí, které do dosažení našeho cíle všichni vložili. Musíme být realisté v tom, co očekáváme z pohledu výkonnosti: je to v podstatě základní vůz, který tým musí v roce 2011 dále rozvíjet," uvedl Willis.
Colin Kolles o novém voze, které Hispania Racing během přestávky představila: "Myslím, že auto vypadá fantasticky - nejen aerodynamicky, ale i vzhledově. Je zcela odlišné od všeho, co kdy jezdilo a nyní jezdí v F1.
Máme velmi dobře viditelné auto, velmi pohledné pro sponzory. To je můj názor - myslím, že vypadá skvěle. Vkus se samozřejmě liší, možná se lidem zdá škaredé, nevím. Mně se líbí."
Přední křídlo je zcela nové, inspiraci si vzalo u dva roky starého Brawnu BGP0001. Nové jsou také deflektory, podseknuté bočnice, zadní křídlo a záď monopostu - podstatně užší s výfuky těsně nad podlahou. Chladiči motoru v horní části dominuje menší žraločí ploutev. Zadní centrální chladící otvor je podobný jako u Red Bull. Kolles uvedl, že až 95 % auta je zcela nových, což z obrázků zatím podle mě ale vůbec nevyplývá.
Hispania bude letos využívat motor Cosworth podobně jako Virgin či Williams - ten však na rozdíl od dvou nováčků bude v jiné specifikaci, protože tým z Grove na rozdíl od ostatních zákazníků Cosworthu nasadí i KERS.
HRT vyměnilo převodovku Xtrac za Williams, kvůli menší skříně došlo na vylepšení zadního zavěšení. Celá záď působí mnohem kompaktnějším dojmem. Vzhledem k tomu, že španělský tým nebude vůbec testovat (nenastoupí ani v sobotu, protože dodávku tlumičů zadrželi celníci), nelze očekávat, že by se v úvodu sezóny odlepil od nejspodnějších příček výsledkových listin.
Srovnání s loňským vozem
Technické informace
Šasi: z uhlíkových kompozitů voštinové konstrukce vyrobené společností CarboTechZavěšení: dvojité závěsy z uhlíkových vláken, push-rod s torzními pružinami a zkrutnou vzpěrouTlumiče: hydraulickéPalivová nádrž: kevlarem vyztužená gumová palivová buňkaVolant: z uhlíkových vláken s integrovanou elelktronikou a vybavenímŘídící systém: hydraulický servo-asistenční systém HRTPřevodovka: sedmirychlostní "Quick-Shift" poloautomatická Williams LG14Spojka: uhlíková vícelamelováBrzdový materiál: karbonové kotouče a destičkyBrzdové třmeny: šestipístkové po celém obvoduChladicí systém: hliníkový chladič oleje, vody a převodovky
Bezpečnostní pásy: OMPKokpit: Odnímatelné sedadlo vyrobené z anatomicky tvarovaných uhlíkových kompozitů, šestibodové pásy a systém HANSRáfky: hořčíková slitinaPneumatiky: Pirelli P ZeroCelková šířka: 1800 mmHmotnost: 640 kg (minimální dle předpisů FIA)
Motor- čtyřdobý Cosworth CA2011- 8 válců do V, úhel sevření: 90 °- konstrukce: blok válců z odlité hliníhové slitiny, kované hliníkové písty, ocelová kliková hřídel- objem: 2400 cm3- maximální otáčky: 18000- hmotnost: přes 95 kg- vrtání válců: do 98 mm
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.