Mercedes dnes oficiálně přestavil své nové auto MGP W02, s nímž budou Schumacher s Rosbergem bojovat v letošní sezóně.
Nový vůz se zbavil svého originálního řešení airboxu nad hlavou pilota, nos má posazen mnohem výše a podstatně se změnily i bočnice. Mercedes rovněž přešel v oblasti zavěšení z push-rodu na pull-rod.
Zbarvení bylo také lehce upraveno: stříbrná je zářivější a přibylo zelené barvy kvůli svému hlavnímu sponzorovi - firmy Petronas. Tým dnes oznámil příchod dalšího sponzora - Allianz, který opustil Williams.
Po minulé ne příliš úspěšné sezóně jsou očekávání u německého týmu vysoká.
Ross Brawn prohlásil: "Hned od startu sezony bychom chtěli udávat standart. Pokud bychom neudávali, tak uděláme vše, abychom se na čelo dostali. Každý se už velmi těší na to, jaké bude rozložení sil v nové sezoně. Máme dobrou technickou strukturu týmu a také jsme vylepšili organizaci našeho závodního týmu. Oba faktory jsou rozhodující, jeden pracuje v továrně, druhý na trati. Jsem si jistý, že tým odvedl a bude odvádět v průběhu celého roku lepší práci ve všech klíčových oblastech, než tomu bylo v minulosti."
Michael Schumacher při prezentaci nového vozu řekl: "Nemohu se dočkat letošní sezony. Už jsme to jako tým říkali několikrát, ale musím to opět zopakovat. Doufám, že jako tým dosáhneme opravdu hodně. Jsem si jitý, že v této sezoně budeme na stupních vítězů stávat pravidelněji, než tomu bylo vloni. Ideální by bylo, kdybychom stávali uprostřed pódia."
Nico Rosberg: "Jako každý rok doufám, že nadcházející sezona bude o hodně lepší, než byla ta minulá. Naše cíle jsou agresivní. Chceme bojovat na čele závodů a výzvou je pro nás vítězství v závodě. Každý zaměstnanec v našich továrnách v Brackley a Brixworthu pracoval extrémně tvrdě na tom, aby dostal stříbrné šípy zpět na vrchol. Nemohu se dočkat, až na trati uvidíme, jak na tom opravdu jsme."
S novým monopostem dnes jako první vyrazil Nico Rosberg, odpoledne jej vystřídá Michael Schumacher.
1 - vyústění výfuků2 - pull-rod zavěšení
Srovnání s loňským vozem W01
Technické informace
šasi- zformovaná uhlíková vlákna, kompozitní voštinová struktura- zavěšení: závěsy a push-rodem aktivované torzní pružiny- tlumiče: Penske- kola: BBS, kovaný hořčík- pneumatiky: Pirelli- brzdy: třmeny Brembo, karbonové destičky a kotouče- řízení: posilovaná ozubnice s pastorkem- volant: konstrukce z uhlíkových vláken- elektronika: FIA standardizovaná ECU, FIA homologované elektronické a elektrické systémy
převodovka- sedmirychlostní, skříň odlitá z hliníku- volba rychlostí: sekvenční, poloautomatická, hydraulicky aktivovaná- spojka: uhlíková lamela
rozměry- celková délka: 4800 mm- celková výška: 950 mm- celková šířka: 1800 mm
motor- typ: Mercedes-Benz FO 108Y- objem: 2,4 l- počet válců: 8- max. otáčky: 18 000 (maximum dle předpisů FIA)- úhel sevření válců: 90- vrtání pístů: 98 mm (maximum dle předpisů FIA)- počet ventilů: 32- hmotnost: 95 kg (minimum povolené FIA)
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.