Mercedes dnes oficiálně přestavil své nové auto MGP W02, s nímž budou Schumacher s Rosbergem bojovat v letošní sezóně.
Nový vůz se zbavil svého originálního řešení airboxu nad hlavou pilota, nos má posazen mnohem výše a podstatně se změnily i bočnice. Mercedes rovněž přešel v oblasti zavěšení z push-rodu na pull-rod.
Zbarvení bylo také lehce upraveno: stříbrná je zářivější a přibylo zelené barvy kvůli svému hlavnímu sponzorovi - firmy Petronas. Tým dnes oznámil příchod dalšího sponzora - Allianz, který opustil Williams.
Po minulé ne příliš úspěšné sezóně jsou očekávání u německého týmu vysoká.
Ross Brawn prohlásil: "Hned od startu sezony bychom chtěli udávat standart. Pokud bychom neudávali, tak uděláme vše, abychom se na čelo dostali. Každý se už velmi těší na to, jaké bude rozložení sil v nové sezoně. Máme dobrou technickou strukturu týmu a také jsme vylepšili organizaci našeho závodního týmu. Oba faktory jsou rozhodující, jeden pracuje v továrně, druhý na trati. Jsem si jistý, že tým odvedl a bude odvádět v průběhu celého roku lepší práci ve všech klíčových oblastech, než tomu bylo v minulosti."
Michael Schumacher při prezentaci nového vozu řekl: "Nemohu se dočkat letošní sezony. Už jsme to jako tým říkali několikrát, ale musím to opět zopakovat. Doufám, že jako tým dosáhneme opravdu hodně. Jsem si jitý, že v této sezoně budeme na stupních vítězů stávat pravidelněji, než tomu bylo vloni. Ideální by bylo, kdybychom stávali uprostřed pódia."
Nico Rosberg: "Jako každý rok doufám, že nadcházející sezona bude o hodně lepší, než byla ta minulá. Naše cíle jsou agresivní. Chceme bojovat na čele závodů a výzvou je pro nás vítězství v závodě. Každý zaměstnanec v našich továrnách v Brackley a Brixworthu pracoval extrémně tvrdě na tom, aby dostal stříbrné šípy zpět na vrchol. Nemohu se dočkat, až na trati uvidíme, jak na tom opravdu jsme."
S novým monopostem dnes jako první vyrazil Nico Rosberg, odpoledne jej vystřídá Michael Schumacher.
1 - vyústění výfuků2 - pull-rod zavěšení
Srovnání s loňským vozem W01
Technické informace
šasi- zformovaná uhlíková vlákna, kompozitní voštinová struktura- zavěšení: závěsy a push-rodem aktivované torzní pružiny- tlumiče: Penske- kola: BBS, kovaný hořčík- pneumatiky: Pirelli- brzdy: třmeny Brembo, karbonové destičky a kotouče- řízení: posilovaná ozubnice s pastorkem- volant: konstrukce z uhlíkových vláken- elektronika: FIA standardizovaná ECU, FIA homologované elektronické a elektrické systémy
převodovka- sedmirychlostní, skříň odlitá z hliníku- volba rychlostí: sekvenční, poloautomatická, hydraulicky aktivovaná- spojka: uhlíková lamela
rozměry- celková délka: 4800 mm- celková výška: 950 mm- celková šířka: 1800 mm
motor- typ: Mercedes-Benz FO 108Y- objem: 2,4 l- počet válců: 8- max. otáčky: 18 000 (maximum dle předpisů FIA)- úhel sevření válců: 90- vrtání pístů: 98 mm (maximum dle předpisů FIA)- počet ventilů: 32- hmotnost: 95 kg (minimum povolené FIA)
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.