Mercedes dnes oficiálně přestavil své nové auto MGP W02, s nímž budou Schumacher s Rosbergem bojovat v letošní sezóně.
Nový vůz se zbavil svého originálního řešení airboxu nad hlavou pilota, nos má posazen mnohem výše a podstatně se změnily i bočnice. Mercedes rovněž přešel v oblasti zavěšení z push-rodu na pull-rod.
Zbarvení bylo také lehce upraveno: stříbrná je zářivější a přibylo zelené barvy kvůli svému hlavnímu sponzorovi - firmy Petronas. Tým dnes oznámil příchod dalšího sponzora - Allianz, který opustil Williams.
Po minulé ne příliš úspěšné sezóně jsou očekávání u německého týmu vysoká.
Ross Brawn prohlásil: "Hned od startu sezony bychom chtěli udávat standart. Pokud bychom neudávali, tak uděláme vše, abychom se na čelo dostali. Každý se už velmi těší na to, jaké bude rozložení sil v nové sezoně. Máme dobrou technickou strukturu týmu a také jsme vylepšili organizaci našeho závodního týmu. Oba faktory jsou rozhodující, jeden pracuje v továrně, druhý na trati. Jsem si jistý, že tým odvedl a bude odvádět v průběhu celého roku lepší práci ve všech klíčových oblastech, než tomu bylo v minulosti."
Michael Schumacher při prezentaci nového vozu řekl: "Nemohu se dočkat letošní sezony. Už jsme to jako tým říkali několikrát, ale musím to opět zopakovat. Doufám, že jako tým dosáhneme opravdu hodně. Jsem si jitý, že v této sezoně budeme na stupních vítězů stávat pravidelněji, než tomu bylo vloni. Ideální by bylo, kdybychom stávali uprostřed pódia."
Nico Rosberg: "Jako každý rok doufám, že nadcházející sezona bude o hodně lepší, než byla ta minulá. Naše cíle jsou agresivní. Chceme bojovat na čele závodů a výzvou je pro nás vítězství v závodě. Každý zaměstnanec v našich továrnách v Brackley a Brixworthu pracoval extrémně tvrdě na tom, aby dostal stříbrné šípy zpět na vrchol. Nemohu se dočkat, až na trati uvidíme, jak na tom opravdu jsme."
S novým monopostem dnes jako první vyrazil Nico Rosberg, odpoledne jej vystřídá Michael Schumacher.
1 - vyústění výfuků2 - pull-rod zavěšení
Srovnání s loňským vozem W01
Technické informace
šasi- zformovaná uhlíková vlákna, kompozitní voštinová struktura- zavěšení: závěsy a push-rodem aktivované torzní pružiny- tlumiče: Penske- kola: BBS, kovaný hořčík- pneumatiky: Pirelli- brzdy: třmeny Brembo, karbonové destičky a kotouče- řízení: posilovaná ozubnice s pastorkem- volant: konstrukce z uhlíkových vláken- elektronika: FIA standardizovaná ECU, FIA homologované elektronické a elektrické systémy
převodovka- sedmirychlostní, skříň odlitá z hliníku- volba rychlostí: sekvenční, poloautomatická, hydraulicky aktivovaná- spojka: uhlíková lamela
rozměry- celková délka: 4800 mm- celková výška: 950 mm- celková šířka: 1800 mm
motor- typ: Mercedes-Benz FO 108Y- objem: 2,4 l- počet válců: 8- max. otáčky: 18 000 (maximum dle předpisů FIA)- úhel sevření válců: 90- vrtání pístů: 98 mm (maximum dle předpisů FIA)- počet ventilů: 32- hmotnost: 95 kg (minimum povolené FIA)
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.