Mercedes dnes oficiálně přestavil své nové auto MGP W02, s nímž budou Schumacher s Rosbergem bojovat v letošní sezóně.
Nový vůz se zbavil svého originálního řešení airboxu nad hlavou pilota, nos má posazen mnohem výše a podstatně se změnily i bočnice. Mercedes rovněž přešel v oblasti zavěšení z push-rodu na pull-rod.
Zbarvení bylo také lehce upraveno: stříbrná je zářivější a přibylo zelené barvy kvůli svému hlavnímu sponzorovi - firmy Petronas. Tým dnes oznámil příchod dalšího sponzora - Allianz, který opustil Williams.
Po minulé ne příliš úspěšné sezóně jsou očekávání u německého týmu vysoká.
Ross Brawn prohlásil: "Hned od startu sezony bychom chtěli udávat standart. Pokud bychom neudávali, tak uděláme vše, abychom se na čelo dostali. Každý se už velmi těší na to, jaké bude rozložení sil v nové sezoně. Máme dobrou technickou strukturu týmu a také jsme vylepšili organizaci našeho závodního týmu. Oba faktory jsou rozhodující, jeden pracuje v továrně, druhý na trati. Jsem si jistý, že tým odvedl a bude odvádět v průběhu celého roku lepší práci ve všech klíčových oblastech, než tomu bylo v minulosti."
Michael Schumacher při prezentaci nového vozu řekl: "Nemohu se dočkat letošní sezony. Už jsme to jako tým říkali několikrát, ale musím to opět zopakovat. Doufám, že jako tým dosáhneme opravdu hodně. Jsem si jitý, že v této sezoně budeme na stupních vítězů stávat pravidelněji, než tomu bylo vloni. Ideální by bylo, kdybychom stávali uprostřed pódia."
Nico Rosberg: "Jako každý rok doufám, že nadcházející sezona bude o hodně lepší, než byla ta minulá. Naše cíle jsou agresivní. Chceme bojovat na čele závodů a výzvou je pro nás vítězství v závodě. Každý zaměstnanec v našich továrnách v Brackley a Brixworthu pracoval extrémně tvrdě na tom, aby dostal stříbrné šípy zpět na vrchol. Nemohu se dočkat, až na trati uvidíme, jak na tom opravdu jsme."
S novým monopostem dnes jako první vyrazil Nico Rosberg, odpoledne jej vystřídá Michael Schumacher.
1 - vyústění výfuků2 - pull-rod zavěšení
Srovnání s loňským vozem W01
Technické informace
šasi- zformovaná uhlíková vlákna, kompozitní voštinová struktura- zavěšení: závěsy a push-rodem aktivované torzní pružiny- tlumiče: Penske- kola: BBS, kovaný hořčík- pneumatiky: Pirelli- brzdy: třmeny Brembo, karbonové destičky a kotouče- řízení: posilovaná ozubnice s pastorkem- volant: konstrukce z uhlíkových vláken- elektronika: FIA standardizovaná ECU, FIA homologované elektronické a elektrické systémy
převodovka- sedmirychlostní, skříň odlitá z hliníku- volba rychlostí: sekvenční, poloautomatická, hydraulicky aktivovaná- spojka: uhlíková lamela
rozměry- celková délka: 4800 mm- celková výška: 950 mm- celková šířka: 1800 mm
motor- typ: Mercedes-Benz FO 108Y- objem: 2,4 l- počet válců: 8- max. otáčky: 18 000 (maximum dle předpisů FIA)- úhel sevření válců: 90- vrtání pístů: 98 mm (maximum dle předpisů FIA)- počet ventilů: 32- hmotnost: 95 kg (minimum povolené FIA)
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.