Na dnešním zasedání FIA v Monaku došlo i na vyjasnění pravidel týkajících se velké změny motorů, k nimž dojde v roce 2013. Co nás tedy definitivně čeká?
Žádné velké překvapení: přechod z dnešních 2,4l V8 motorů na 1,6l čtyřválce s přímým vstřikováním paliva o max. tlaku 500 barů (7250 psi) a omezením na 12 000 ot. /min. Očekává se, že tímto krokem klesne spotřeba paliva o 35%, zatímco díky KERSu by výkony zůstat na současné úrovni (cca 750 koní).
Od roku 2013 budou piloti ovšem moci použít ne osm, ale již pouze pět motorů na sezónu. V roce 2014 dojde k dalšímu zpřísnění na 4 pohonné jednotky na rok pro každého.
Převodovky budou muset vydržet ne čtyři, ale pět po sobě jdoucích závodů. Od roku 2011 bude možno opět používat také přechodné pneumatiky a v reakci na Liuzziho nehodu v Brazílii budou moci týmy v kokpitu používat pro ochranu nohou speciální výztuže proti prolomení monokoku.
K změnám dojde také v boxech, v nichž bude omezena šířka rychlého pruhu. Ředitel závodu dostane navíc možnost z bezpečnostních důvodů boxovou uličku kdykoliv uzavřít. Piloti dostanou instrukce, za jakých podmínek bude možno předjíždět safety-car.
Schváleno bylo i zavedení nastavitelného zadního křídla, které by od příští sezóny mělo usnadnit předjíždění.
Omezena budou pravidla týkající se karosérie v reakci na letošní kontroverzi týkající se ohebných křídel Red Bullu a Ferrari. V plánu je zpřísnění "referenční roviny," stejně jako vylepšení testů ohebnosti v přední části vozu.
Od roku 2012 dojde i ke změnám ve složení paliva, které bude nově obsahovat produkty z biomasy, a k (zatím blíže nespecifikovanému) omezení v oblasti zavěšení (těhlic).
Zdroj: FIA
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.