Jak se měnila přední část podlahy monopostu Mercedesu MGP WO1? V technicky zaměřeném článku doplněném o nákresy a fotografie se podíváme na úpravy, které tým provedl od prvního vyjetí vozu až po poslední závod.
Monopost W01 původně obsahoval poměrně velký a hranatý prvek pro směrování proudů vzduchu (tzv. splitter) v přední části podlahy (T-tray) se zvlnění po bocích, díky kterému měl vzduch pod vozem proudit efektivněji.
Podstatně větší velikost ve srovnání s ostatními týmy byla výsledkem rozhodnutí týmu, který do této části umístil velké množství závaží.
V pozdější části předsezonních testů v v prvním závodu v Bahrajnu došlo k vylepšení tohoto dílu: obsahoval další otvory po bocích kvůli zlepšení proudění vzduchu a aerodynamické efektivity ve spodní části vozu.
Vylepšení v Barceloně
Součástí velkého vylepšení, které Mercedes představil v Barceloně, byla také nová přední část podlahy. Delší rozvor si vyžádal úpravy v rozložení hmotnosti a odstranění části závaží, které bylo původně umístěno v těchto místech.
MGP W01 v Barceloně
Důsledkem toho došlo k snížení tloušťky podlahy, jež se stala aerodynamicky ještě efektivnější. Odstraněny byly i boční kanály pro vedení vzduchu.
Tým s touto verzí nastupoval až do konce sezóny. K drobné úpravě došlo pouze před Monzou, kdy bylo posíleno uchycení podlahy v přední části monopostu kvůli zpřísněným testům ohebnosti, s nimiž přišla FIA v reakci na stížnosti některých týmů na flexibilní prvky Red Bullu.
Přední část podlahy pak až do konce roku zůstala v podstatě nezměněna (Testy Pirelli, Abú Zabí)
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.