Krásná trať v Belgických Ardenách McLarenu seděla. Hamilton si z ní odvezl vítězství a nebýt chyby Sebastiana Vettela, který sestřelil před poslední šikanou Buttona, mohli se na pódiu radovat oba britští piloti. Jaké úpravy na voze MP4-25 pomohly stáji z Wokingu znatelně zvýšit výkonnost oproti Maďarsku?
Velká cena Belgie - změny od Maďarska
1. Hamilton se vrátil zpět k specifikaci předního křídla z Valencie; Button použil upravené přední křídlo z Maďarska, které nabízelo vyšší přítlak na přídi2. Oba piloti použili zadní křídlo z Německa3. Zdvojený otvor v podlaze před zadními koly po vzoru Ferrari4. Odstraněno žebrování po levé straně kokpitu5. Kvůli chladnějšímu počasí tým zvolil na zádi menší centrální otvor pro odvod horkého vzduchu a také oba menší otvory, které byly symetricky umístěny v krytu motoru6. Zmizely i výřezy v horní straně bočnic
Přední křídloButton zvolil upravené maďarské přední křídlo (které mimochodem McLaren poprvé ukázal již v Silverstone) se zkrácenými křidélky horní kaskády – ty již ze jejich nosným vertikálním prvkem nezasahují směrem dovnitř. Toto křídlo poskytuje vyšší přítlak na přední nápravě a zároveň slušnou maximální rychlost na dlouhých rovinkách ve Spa kvůli toho, že menší křidélka znamenají také nižší odpor.
Hamilton naproti tomu upřednostnil přední křídlo z Valencie.
V Belgii se lišily i bočnice předních křídel obou pilotů
Zadní křídlo
McLaren použil zadní křídlo s F-kanálem z Německa i v Belgii, byť zdejší okruh nevyžaduje vysoký přítlak jako Hockenheimring.
Vyústění F-kanálu na zadním křídle
Otvory v zadní části vozuOproti Maďarsku, kde tým na zádi použil velký centrální otvor a menší symtrické výřezy po bocích, zkoušel nejprve McLaren žebrování pouze po levé straně, ale nakonec kvůli chladnému počasí a dostatečné kapacitě nepoužil ani to, což se pozitivně projevila na maximálních rychlostech.
Zadní část podlahy
Ve Spa se objevila podlaha s dvojitým otvorem v rohu zadní části před zadními koly. Pomáhá zvýšit množství vzduchu, které proudí k bočním kanálům difuzoru, díky čemuž generuje vyšší přítlak. Toto řešení použilo Ferrari již v Německu. Red Bull dosud také používal pouze jeden otvor a je docela možná, že své rivaly v tomto ohledu brzy napodobí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.
Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.