Krásná trať v Belgických Ardenách McLarenu seděla. Hamilton si z ní odvezl vítězství a nebýt chyby Sebastiana Vettela, který sestřelil před poslední šikanou Buttona, mohli se na pódiu radovat oba britští piloti. Jaké úpravy na voze MP4-25 pomohly stáji z Wokingu znatelně zvýšit výkonnost oproti Maďarsku?
Velká cena Belgie - změny od Maďarska
1. Hamilton se vrátil zpět k specifikaci předního křídla z Valencie; Button použil upravené přední křídlo z Maďarska, které nabízelo vyšší přítlak na přídi2. Oba piloti použili zadní křídlo z Německa3. Zdvojený otvor v podlaze před zadními koly po vzoru Ferrari4. Odstraněno žebrování po levé straně kokpitu5. Kvůli chladnějšímu počasí tým zvolil na zádi menší centrální otvor pro odvod horkého vzduchu a také oba menší otvory, které byly symetricky umístěny v krytu motoru6. Zmizely i výřezy v horní straně bočnic
Přední křídloButton zvolil upravené maďarské přední křídlo (které mimochodem McLaren poprvé ukázal již v Silverstone) se zkrácenými křidélky horní kaskády – ty již ze jejich nosným vertikálním prvkem nezasahují směrem dovnitř. Toto křídlo poskytuje vyšší přítlak na přední nápravě a zároveň slušnou maximální rychlost na dlouhých rovinkách ve Spa kvůli toho, že menší křidélka znamenají také nižší odpor.
Hamilton naproti tomu upřednostnil přední křídlo z Valencie.
V Belgii se lišily i bočnice předních křídel obou pilotů
Zadní křídlo
McLaren použil zadní křídlo s F-kanálem z Německa i v Belgii, byť zdejší okruh nevyžaduje vysoký přítlak jako Hockenheimring.
Vyústění F-kanálu na zadním křídle
Otvory v zadní části vozuOproti Maďarsku, kde tým na zádi použil velký centrální otvor a menší symtrické výřezy po bocích, zkoušel nejprve McLaren žebrování pouze po levé straně, ale nakonec kvůli chladnému počasí a dostatečné kapacitě nepoužil ani to, což se pozitivně projevila na maximálních rychlostech.
Zadní část podlahy
Ve Spa se objevila podlaha s dvojitým otvorem v rohu zadní části před zadními koly. Pomáhá zvýšit množství vzduchu, které proudí k bočním kanálům difuzoru, díky čemuž generuje vyšší přítlak. Toto řešení použilo Ferrari již v Německu. Red Bull dosud také používal pouze jeden otvor a je docela možná, že své rivaly v tomto ohledu brzy napodobí.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.