Změny na McLarenu MP4-25 v Belgii

GP Belgie
GP Belgie, foto: McLaren
Michalis K. , Petr Hlawiczka 14. září 2010 14:00
Sdílej:

Krásná trať v Belgických Ardenách McLarenu seděla. Hamilton si z ní odvezl vítězství a nebýt chyby Sebastiana Vettela, který sestřelil před poslední šikanou Buttona, mohli se na pódiu radovat oba britští piloti. Jaké úpravy na voze MP4-25 pomohly stáji z Wokingu znatelně zvýšit výkonnost oproti Maďarsku?

Velká cena Belgie - změny od Maďarska

1. Hamilton se vrátil zpět k specifikaci předního křídla z Valencie; Button použil upravené přední křídlo    z Maďarska, které nabízelo vyšší přítlak na přídi2. Oba piloti použili zadní křídlo z Německa3. Zdvojený otvor v podlaze před zadními koly po vzoru Ferrari4. Odstraněno žebrování po levé straně kokpitu5. Kvůli chladnějšímu počasí tým zvolil na zádi menší centrální otvor pro odvod horkého vzduchu a také    oba menší otvory, které byly symetricky umístěny v krytu motoru6. Zmizely i výřezy v horní straně bočnic

Přední křídloButton zvolil upravené maďarské přední křídlo (které mimochodem McLaren poprvé ukázal již v Silverstone) se zkrácenými křidélky horní kaskády – ty již ze jejich nosným vertikálním prvkem nezasahují směrem dovnitř. Toto křídlo poskytuje vyšší přítlak na přední nápravě a zároveň slušnou maximální rychlost na dlouhých rovinkách ve Spa kvůli toho, že menší křidélka znamenají také nižší odpor.

Hamilton naproti tomu upřednostnil přední křídlo z Valencie.

V Belgii se lišily i bočnice předních křídel obou pilotů

 

Zadní křídlo

McLaren použil zadní křídlo s F-kanálem z Německa i v Belgii, byť zdejší okruh nevyžaduje vysoký přítlak jako Hockenheimring.

Vyústění F-kanálu na zadním křídle

Otvory v zadní části vozuOproti Maďarsku, kde tým na zádi použil velký centrální otvor a menší symtrické výřezy po bocích, zkoušel nejprve McLaren žebrování pouze po levé straně, ale nakonec kvůli chladnému počasí a dostatečné kapacitě nepoužil ani to, což se pozitivně projevila na maximálních rychlostech.

Zadní část podlahy

Ve Spa se objevila podlaha s dvojitým otvorem v rohu zadní části před zadními koly. Pomáhá zvýšit množství vzduchu, které proudí k bočním kanálům difuzoru, díky čemuž generuje vyšší přítlak. Toto řešení použilo Ferrari již v Německu. Red Bull dosud také používal pouze jeden otvor a je docela možná, že své rivaly v tomto ohledu brzy napodobí.

Stalo se
Novinky
Souboj Mclarenů v Rakousku

Drama v McLarenu: Piastri málem smetl Norrise, tým musel zasáhnout

Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.

Novinky
Lewis Hamilton v Rakousku.

Lewis Hamilton po závodě v Rakousku s Ferrari znovu zklamaný: Musím přijít na to, proč jsem byl tak pomalý

Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.

Novinky
Max Verstappen v Rakousku

„Zatracení idioti!“ řval Max Verstappen po bouračce ve Spielbergu. Na trati ale šokoval chováním

Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.

Grand Prix
Lando Norris v Rakousku.

GP Rakouska: McLaren na prvním a druhém místě. Verstappen nedojel

Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.