Italská stáj zažila ve dvou závodech na Hockenheimringu a na Hungaroringu bodové žně a konečně sklidila ovoce v podobě 73 bodů za svou tvrdou práci a vyšší konkurenceschopnost. Více si ze dvou po sobě jdoucích závodech díky novému bodovém systému ještě nikdy neodvezla. Co se během nich změnilo na monopostu F10?
Německo – změny od Silverstone
1. Přepracované přední křídlo2. Další úprava výfukového potrubí3. Zadní podlaha – zdvojení otvoru pro lepší proudění vzduchu k difuzoru4. Modifikace difuzoru5. Nové mapování motoru kvůli lepšímu využití horkých výfukových plynů v oblasti difuzoru
Přední křídlo
Bočnice předního křídla jsou odlišně tvarovány. Zakončení je více prohnuté, spodní část je rovněž vyboulenější (směrem ven) kvůli rozšíření proudu vzduchu, zvětšení jeho množství, které se dostává pod křídlo s cílem zvýšit přítlak na přídi.
Zadní část vozu
Oproti Silverstonu byly výfuky zboku vykrojeny a během volných tréninků se v zadní části podlahy objevila také kovová ochrana proti přehřívání. V závodě ji ale kvůli snížení hmotnosti a lepšímu vyvážení nahradil tenký kryt z uhlíkových vláken.
Dodatečný otvor v zadní části podlahy
Ferrari použilo podlahu s dvojicí otvorů v podlaze za sebou v oblasti zadních kol místo dřívějšího jednoho. Cílem této úpravy je zvýšit množství vzduchu proudícího k bočním kanálům difuzoru.
Difuzor
Svislé boční kanály jsou nyní prohnuty více dovnitř, aby se dostalo více prostoru horkým výfukovým plynům na zádi v zájmu zvýšení přítlaku díky nové filozofii zakončení výfukového potrubí.
Maďarsko – změny od Německa
1. Úpravy pohyblivé části předního křídla2. Odebrání systému F-kanálu3. Úprava zadní části vozu a chlazení kvůli odstranění F-kanálu4. Výřezy navíc ve spodní části krytu motoru s ohledem na lepší chlazení vozu, Gurneyho klapka na zadní straně krytu výfuků5. Otestování žebrování po stranách kokpitu ve snaze zvýšit efektivitu chlazení (pouze v pátečních trénincích)
Přední křídlo
Vyboulenina v bočnici, v níž se ukrývaly součástí mechanismu pro změnu polohy klapky předního křídla, v Maďarsku zmizela. Poprvé se objevila v Silverstone na novém křídle obsahujícím tři profily. Ferrari tedy sáhlo k další změně v mechanismu ovládajícímu náklon klapek.
Změny na zádiTým zvětšil zadní centrální otvor a pro lepší chladící účinek na horkém Hungaroringu a přidal další vykrojení směrem vzhůru.
Bočnic v oblasti výfuků bylo dále zakončeny Gurneyho klapkou, která urychluje proudění vzduchu na zádi a dochází tak k lepšímu odvodu tepla.
Zadní křídlo po odstranění F-kanáluI přesto, že Hungaroring se z hlediska potřeby vysokého přítlaku velmi podobá Monaku, Ferrari zkoušelo F-kanál s jeho možným nasazením do závodu, zatímco v Monaku jej jasně škrtlo již před závodním víkendem.
Důvodem může být to, že F-kanál přispívá ke zvýšení maximální rychlost na poměrně dlouhé cílové rovince na Hungaroringu, na jejímž konci se také nachází jediné vhodné místo pro předjíždění. Nakonec se však Scuderia rozhodla závodit bez něj, k čemuž možná přispěly také problémy s vysokými teplotami pod kapotou - při použití F-kanálu by nemohli použít větší otvory v její zadní horní části (viz výše).
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.