Italská stáj zažila ve dvou závodech na Hockenheimringu a na Hungaroringu bodové žně a konečně sklidila ovoce v podobě 73 bodů za svou tvrdou práci a vyšší konkurenceschopnost. Více si ze dvou po sobě jdoucích závodech díky novému bodovém systému ještě nikdy neodvezla. Co se během nich změnilo na monopostu F10?
Německo – změny od Silverstone
1. Přepracované přední křídlo2. Další úprava výfukového potrubí3. Zadní podlaha – zdvojení otvoru pro lepší proudění vzduchu k difuzoru4. Modifikace difuzoru5. Nové mapování motoru kvůli lepšímu využití horkých výfukových plynů v oblasti difuzoru
Přední křídlo
Bočnice předního křídla jsou odlišně tvarovány. Zakončení je více prohnuté, spodní část je rovněž vyboulenější (směrem ven) kvůli rozšíření proudu vzduchu, zvětšení jeho množství, které se dostává pod křídlo s cílem zvýšit přítlak na přídi.
Zadní část vozu
Oproti Silverstonu byly výfuky zboku vykrojeny a během volných tréninků se v zadní části podlahy objevila také kovová ochrana proti přehřívání. V závodě ji ale kvůli snížení hmotnosti a lepšímu vyvážení nahradil tenký kryt z uhlíkových vláken.
Dodatečný otvor v zadní části podlahy
Ferrari použilo podlahu s dvojicí otvorů v podlaze za sebou v oblasti zadních kol místo dřívějšího jednoho. Cílem této úpravy je zvýšit množství vzduchu proudícího k bočním kanálům difuzoru.
Difuzor
Svislé boční kanály jsou nyní prohnuty více dovnitř, aby se dostalo více prostoru horkým výfukovým plynům na zádi v zájmu zvýšení přítlaku díky nové filozofii zakončení výfukového potrubí.
Maďarsko – změny od Německa
1. Úpravy pohyblivé části předního křídla2. Odebrání systému F-kanálu3. Úprava zadní části vozu a chlazení kvůli odstranění F-kanálu4. Výřezy navíc ve spodní části krytu motoru s ohledem na lepší chlazení vozu, Gurneyho klapka na zadní straně krytu výfuků5. Otestování žebrování po stranách kokpitu ve snaze zvýšit efektivitu chlazení (pouze v pátečních trénincích)
Přední křídlo
Vyboulenina v bočnici, v níž se ukrývaly součástí mechanismu pro změnu polohy klapky předního křídla, v Maďarsku zmizela. Poprvé se objevila v Silverstone na novém křídle obsahujícím tři profily. Ferrari tedy sáhlo k další změně v mechanismu ovládajícímu náklon klapek.
Změny na zádiTým zvětšil zadní centrální otvor a pro lepší chladící účinek na horkém Hungaroringu a přidal další vykrojení směrem vzhůru.
Bočnic v oblasti výfuků bylo dále zakončeny Gurneyho klapkou, která urychluje proudění vzduchu na zádi a dochází tak k lepšímu odvodu tepla.
Zadní křídlo po odstranění F-kanáluI přesto, že Hungaroring se z hlediska potřeby vysokého přítlaku velmi podobá Monaku, Ferrari zkoušelo F-kanál s jeho možným nasazením do závodu, zatímco v Monaku jej jasně škrtlo již před závodním víkendem.
Důvodem může být to, že F-kanál přispívá ke zvýšení maximální rychlost na poměrně dlouhé cílové rovince na Hungaroringu, na jejímž konci se také nachází jediné vhodné místo pro předjíždění. Nakonec se však Scuderia rozhodla závodit bez něj, k čemuž možná přispěly také problémy s vysokými teplotami pod kapotou - při použití F-kanálu by nemohli použít větší otvory v její zadní horní části (viz výše).
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.