Ve Španělsku monoposty Red Bullu výrazně vyčnívaly ze startovního pole - v kvalifikaci byli o více než 0,8 vteřiny než McLaren, který jim byl nejblíže. V Turecku tyto dva týmy dělilo již méně než 2 desetinky. Kam se poděl náskok rakouského týmu?
Jedním z důvodů, díky němuž mohl Red Bull mohl ztratit až 0,2 vteřiny na kolo, může být ilegální tvarování předního i zadního zavěšení. Před Tureckem jej musel na výzvu FIA upravit. V čem byl problém?
Přední horní závěs se v místech, kde se spojuje s monopostem, rozšiřova více, než je povoleno Dle předpisů by měly být závěsy stejné délky, aby nebyly zneužívány pro účely aerodynamiky.
Nepovolené rozšíření horních závěsů
Druhý problém se týkal také zadního zavěšení. Žáden závěs ve tvaru křídla nesmí být skloněn k podlaze o více než 5°. Zadní tyč pull-rod povolenou mez překročila, proto se Red Bull vrátil k tradičnímu oválnému tvaru.
Pull-rod ve tvaru křidélek nesplňoval pravidla
Další ztrátu na Red Bull snížil McLaren díky úpravám svého vozu. Do Turecka přivezl pozměněné přední i zadní křídlo a změnil tvar bočnicových panelů (podrobněji se o tom zmíníme v pozdějším článku komplexně popisujícím změny na monopostu McLarenu od Číny).
Red Bull také hodně energie věnoval vývoji a vyladění F-kanálu, stejně jako většina soupeřů, přičemž zanedbávají potřebný vývoj ostatních oblastí vozu. McLaren díky tomu postupně stoupá vzhůru. Dokáže v Kanadě Red Bull porazit už v kvalifikaci? Dozvíme se to už tuto sobotu večer.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.