Ve Španělsku monoposty Red Bullu výrazně vyčnívaly ze startovního pole - v kvalifikaci byli o více než 0,8 vteřiny než McLaren, který jim byl nejblíže. V Turecku tyto dva týmy dělilo již méně než 2 desetinky. Kam se poděl náskok rakouského týmu?
Jedním z důvodů, díky němuž mohl Red Bull mohl ztratit až 0,2 vteřiny na kolo, může být ilegální tvarování předního i zadního zavěšení. Před Tureckem jej musel na výzvu FIA upravit. V čem byl problém?
Přední horní závěs se v místech, kde se spojuje s monopostem, rozšiřova více, než je povoleno Dle předpisů by měly být závěsy stejné délky, aby nebyly zneužívány pro účely aerodynamiky.
Nepovolené rozšíření horních závěsů
Druhý problém se týkal také zadního zavěšení. Žáden závěs ve tvaru křídla nesmí být skloněn k podlaze o více než 5°. Zadní tyč pull-rod povolenou mez překročila, proto se Red Bull vrátil k tradičnímu oválnému tvaru.
Pull-rod ve tvaru křidélek nesplňoval pravidla
Další ztrátu na Red Bull snížil McLaren díky úpravám svého vozu. Do Turecka přivezl pozměněné přední i zadní křídlo a změnil tvar bočnicových panelů (podrobněji se o tom zmíníme v pozdějším článku komplexně popisujícím změny na monopostu McLarenu od Číny).
Red Bull také hodně energie věnoval vývoji a vyladění F-kanálu, stejně jako většina soupeřů, přičemž zanedbávají potřebný vývoj ostatních oblastí vozu. McLaren díky tomu postupně stoupá vzhůru. Dokáže v Kanadě Red Bull porazit už v kvalifikaci? Dozvíme se to už tuto sobotu večer.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.