Ve Španělsku monoposty Red Bullu výrazně vyčnívaly ze startovního pole - v kvalifikaci byli o více než 0,8 vteřiny než McLaren, který jim byl nejblíže. V Turecku tyto dva týmy dělilo již méně než 2 desetinky. Kam se poděl náskok rakouského týmu?
Jedním z důvodů, díky němuž mohl Red Bull mohl ztratit až 0,2 vteřiny na kolo, může být ilegální tvarování předního i zadního zavěšení. Před Tureckem jej musel na výzvu FIA upravit. V čem byl problém?
Přední horní závěs se v místech, kde se spojuje s monopostem, rozšiřova více, než je povoleno Dle předpisů by měly být závěsy stejné délky, aby nebyly zneužívány pro účely aerodynamiky.
Nepovolené rozšíření horních závěsů
Druhý problém se týkal také zadního zavěšení. Žáden závěs ve tvaru křídla nesmí být skloněn k podlaze o více než 5°. Zadní tyč pull-rod povolenou mez překročila, proto se Red Bull vrátil k tradičnímu oválnému tvaru.
Pull-rod ve tvaru křidélek nesplňoval pravidla
Další ztrátu na Red Bull snížil McLaren díky úpravám svého vozu. Do Turecka přivezl pozměněné přední i zadní křídlo a změnil tvar bočnicových panelů (podrobněji se o tom zmíníme v pozdějším článku komplexně popisujícím změny na monopostu McLarenu od Číny).
Red Bull také hodně energie věnoval vývoji a vyladění F-kanálu, stejně jako většina soupeřů, přičemž zanedbávají potřebný vývoj ostatních oblastí vozu. McLaren díky tomu postupně stoupá vzhůru. Dokáže v Kanadě Red Bull porazit už v kvalifikaci? Dozvíme se to už tuto sobotu večer.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.