Druhý nejúspěšnější tým loňské sezóny dnes před zahájením testů v Jerezu představil svůj monopost pro rok 2010. Od jeho tvůrce Adriana Neweyho se hodně čekalo.
Barvy Red Bullu budou i letos hájit Sebastian Vettel, jenž skončil loni druhý v šampionátu jezdců (11 bodů za Jensonem Buttonem), a čtvrtý muž loňské sezóny - Mark Webber.
Rakouský tým je posledním z týmů závodících v loňské sezóně, který dnes předvedl svůj vůz. Ten je logickou evolucí předchozího RB5 - nejrychlejšího monopostu druhé části loňské sezóny.
Nos je opět ve tvaru V, extrémněji než vpřípadě jeho předchůdce, okraje seříznuté. Budou tak moci k bočnicím a před kapotáž více vzduchu k difuzoru.
Bočnice jsou hodně vykrojené a kryt motoru ve stylu žraločí ploutve je propojen se zadním křídlem, které ale neobsahuje žádný výřez, jak jsme zatím viděli u konkurence.
Jejich difuzor je poměrně úzký, zatím se zdá, že jeho horní část tvoří spodní plát zadního křídla, podobně jako u Sauberu C29. Zavěšení zadních kol je opět typu pull-rod, což je ve startovním poli unikátní.
Obecné technické informace:
- šasi: monokok z kompozitní struktur vyrobených Red Bullem- převodovka: sedmirychlostní, podélně uložená, s hydraulickým systémem pro posilované řazení a operace se spojkou- spojka: AP Racing- zavěšení: vzpěry z hliníkové slitiny, závěsy z uhlíkových kompozitů spolu s pružinami a anti-roll systémem, tlumiče multimatic- kola: OZ Racing - vpředu 12 x 13 palců, vzadu 13,7 x 13 palců- pneumatiky: Bridgestone- brzdy: třmeny, destičky a kotouče Brembo
Motor: Renault RS27-2010- objem: 2 400 cm3- úhel sevření válců: 90°- počet válců: 8- počet ventilů: 32- maximální otáčky: 18 000- konstrukce: blok válců z hliníkové slitiny- řízení motoru: standardizované řízení FIA (MESL), jednotka TAG310B- elektronika: standardizovaná řídící jednotka FIA (MESL)- palivo: Total Group- maziva: Total Group- váha: (dle předpisů FIA minimálně) 95 kg- baterie: Renault F1 Team
Srovnání s loňským RB5
Srovnání s Toro Rosso STR5
Letos se vozy více liší, protože si tým s Faenzy musí stavět auto sám. Přesto se podobnost nezapře. Žraločí ploutev se sacími otvory je podobná, Red Bull má však propracovanější tvary, což je patrná zvláště na kratších, zakřivenějších a celkově elegantnějších bočnicích, a také na zpracování nosu, zvláště horních výstupků.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.