Druhý nejúspěšnější tým loňské sezóny dnes před zahájením testů v Jerezu představil svůj monopost pro rok 2010. Od jeho tvůrce Adriana Neweyho se hodně čekalo.
Barvy Red Bullu budou i letos hájit Sebastian Vettel, jenž skončil loni druhý v šampionátu jezdců (11 bodů za Jensonem Buttonem), a čtvrtý muž loňské sezóny - Mark Webber.
Rakouský tým je posledním z týmů závodících v loňské sezóně, který dnes předvedl svůj vůz. Ten je logickou evolucí předchozího RB5 - nejrychlejšího monopostu druhé části loňské sezóny.
Nos je opět ve tvaru V, extrémněji než vpřípadě jeho předchůdce, okraje seříznuté. Budou tak moci k bočnicím a před kapotáž více vzduchu k difuzoru.
Bočnice jsou hodně vykrojené a kryt motoru ve stylu žraločí ploutve je propojen se zadním křídlem, které ale neobsahuje žádný výřez, jak jsme zatím viděli u konkurence.
Jejich difuzor je poměrně úzký, zatím se zdá, že jeho horní část tvoří spodní plát zadního křídla, podobně jako u Sauberu C29. Zavěšení zadních kol je opět typu pull-rod, což je ve startovním poli unikátní.
Obecné technické informace:
- šasi: monokok z kompozitní struktur vyrobených Red Bullem- převodovka: sedmirychlostní, podélně uložená, s hydraulickým systémem pro posilované řazení a operace se spojkou- spojka: AP Racing- zavěšení: vzpěry z hliníkové slitiny, závěsy z uhlíkových kompozitů spolu s pružinami a anti-roll systémem, tlumiče multimatic- kola: OZ Racing - vpředu 12 x 13 palců, vzadu 13,7 x 13 palců- pneumatiky: Bridgestone- brzdy: třmeny, destičky a kotouče Brembo
Motor: Renault RS27-2010- objem: 2 400 cm3- úhel sevření válců: 90°- počet válců: 8- počet ventilů: 32- maximální otáčky: 18 000- konstrukce: blok válců z hliníkové slitiny- řízení motoru: standardizované řízení FIA (MESL), jednotka TAG310B- elektronika: standardizovaná řídící jednotka FIA (MESL)- palivo: Total Group- maziva: Total Group- váha: (dle předpisů FIA minimálně) 95 kg- baterie: Renault F1 Team
Srovnání s loňským RB5
Srovnání s Toro Rosso STR5
Letos se vozy více liší, protože si tým s Faenzy musí stavět auto sám. Přesto se podobnost nezapře. Žraločí ploutev se sacími otvory je podobná, Red Bull má však propracovanější tvary, což je patrná zvláště na kratších, zakřivenějších a celkově elegantnějších bočnicích, a také na zpracování nosu, zvláště horních výstupků.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.