Šéf Red Bullu Christian Horner promluvil pro oficiální stránky F1 o jejich o letošní sezóně, současném postavení v šampionátu, monopostu RB13, prodloužení s Maxem Verstappenem i o budoucích motorech. Jakou mají vizi? Přejdou v roce 2019 k Hondě? Jakou radost mají z toho, že se McLaren stává zákazníkem Renaultu?
Christiane, zdá se, že ten, kdo si počká, ten se dočká - po náročném začátku roku jde v poslední době Red Bull nahoru.Christian Horner: Ano, druhá polovina sezóny mě obzvlášť těší. Jsme podstatně silnější než v té první. Šasi je teď přesně tam, kde má být.
Tým skončí celkově třetí, můžete sezónu přesto považovat za úspěšnou? Třetí místo není standardem Red Bullu.ChH: Rozhodně si z ní můžeme odnést pozitiva. Vyhráli jsme dva závody a 12krát se dostali na pódium, takže to je skutečně pozitivní. Daniel [Ricciardo] jezdí velmi dobře, stejně tak Max.
Měli jsme ale více problémů se spolehlivostí než za posledních 10 let! Obzvlášť po stránce pohonné jednotky u Maxe [Verstappena]. To bylo celkem velké zklamání. Teď to však vypadá, že se to ubírá správným směrem.
Dvakrát jste porazili vedoucí týmy a motory Mercedes a Ferrari. Šlo o vítězství jezdce nebo vozu?ChH: V Ázerbájdžánu odjel Daniel skvělý závod, také ale těžil ze smůly ostatních. Ale ano, byl připraven toho výsledku dosáhnout. Malajsie byla zřejmě prvním závodem v hybridní éře, kdy jsme zaslouženě vyhráli. Předjeli jsme vedoucího Lewise Hamiltona a ujeli mu.
RB13 nebyl tím špičkovým vozem, který se od Adriana Neweyho a jeho lidí očekával. Proč?ChH: Jo, měli jsme na začátku roku nějaké potíže: korelace mezi našimi simulacemi - na jedné straně šlo o aerodynamický tunel a na druhé o CFD. A fakt jsme je nezačali řešit dříve, než před evropským závodem v Barceloně. Ale pak se už auto jen zlepšovalo.
Max Verstappen. Máte ho. Mercedes jej chtěl očividně také získat. Podepsali jste s ním minulý týden smlouvu až do konce roku 2020. Co jste donesli ke stolu, abyste si zajistili ten kontrakt?ChH: Max je ve věku, kdy to není jen o finančních odměnách, ale hlavně o výkonnosti. A v zákulisí viděl, jak tým tvrdě pracuje a čeho je schopný. A s motorovými pravidly, která se nebudou do roku 2020 měnit, všichni spoléháme na konvergenci pohonných jednotek. Jakmile k tomu dojde, tak mu snad poskytneme auto, s nímž bude závodit na špici pole.
S jakým motorem budete v letech 2019 a 2020 nastupovat?ChH: No, pro rok 2019 je všechno otevřené. Nic není pevně dané. Rozhodneme se někdy mezi jarem a začátkem léta.
Váš sesterský tým Toro Rosso v příští sezóně přejde na motory Honda a jeho šéf Franz Tost řekl, že je 100% lepší být pouze klientem Hondy, než třetím týmem Renaultu. Využijete Toro Rosso k testování, abyste viděli, zda byste mohli přejít v roce 2019 a 2020 k Hondě? A kdo bude třetím týmem Renaultu po příchodu další těžké váhy, kdy se McLaren stává zákazníkem Renaultu?ChH: No, Renault poskytoval vždy férové služby. Všechny šampionáty, všechny velké ceny, v nichž jsme dosáhli na vítězství, tak k tomu došlo s motorem Renault jako jejich zákazník. Vždy byli velmi féroví v tom, že poskytoval stejné služby, proto máme důvěru v to, že to bude pokračovat.
Ano, je skvělé, že Honda ve sportu zůstává, a je to pro Toro Rosso výborné, že bude jejím továrním týmem. A z pohledu skupiny Red Bull to samozřejmě dává možnost sledovat pokrok Hondy před tím, než kolem jara příštího roku rozhodneme o našich budoucích motorech.
Máte radost z toho, že s McLaren přidává mezi zákazníky Renaultu? Kam vás to zařadí? Renault navíc chce dostat dopředu svůj vlastní tým.ChH: McLaren bude s Renaultem pochopitelně procházet líbánkami. Fernando Alonso byl jejich pilotem atd. Ale my se musíme soustředit na vlastní byznys. Dokud od Renaultu budeme dostávat férové služby, pak to bude vše, oč žádáme.
A samozřejmě, že chtějí se svým vlastním týmem postoupit. Proto spoléháme na jejich integritu, stejně jako ve všech předchozích sezónách - v dobrých i špatných časech vždy poskytovali stejné vybavení.
Partner Red Bullu Aston Martin dal na vědomí, že pokud se motorová pravidla pro rok 2020 změní a situace budou rozumnější a finančně schůdnější, pak se chtějí stát nezávislým výrobcem motorů. Je to jedna z vašich možností?ChH: Aston Martin představuje zajímavou vyhlídku. Opravdu bude záležet na tom, jak budou vypadat pravidla pro rok 2021. O filozofii FIA a FOM v této oblasti se dozvíme týden po Brazílii.
Pokud umožní, aby byl nezávislý výrobce motorů konkurenceschopný, pak by společnost jako Aston Martin mohla snadno spolupracovat se třetí stranou, jako je Cosworth. Z našeho pohledu bude vše záležet na podobě pravidel a na tom, zda někdo nezávislý může být konkurenceschopný. Myslím, že to je pro F1 a držitele komerčních práv důležité - mít konkurenceschopný, nezávislý a cenově dostupný motor.
Jaká je vaše vize budoucího závodění v F1?ChH: Naše cíle jsou vcelku podobné jako ty, které má Liberty. Pro nás musí být F1 hlavně o zábavě. Aby zapojila fanoušky, musí předvádět skvělé závody a mít výborné jezdce, kteří budou každý víkend naplno bojovat. Technologie musí hrát menší roli, protože náklady jsou příliš vysoké.
Myslím, že když se vrátíme k základům, jaká by F1 měla být, pak vlastně přijdete na to, že vize Red Bullu a Liberty jsou vzájemně docela v souladu. Red Bull v F1 působí kvůli tomu, že slouží značce jako globální marketingová platforma. Chceme, aby piloti byly hrdiny, chceme mít skvělé závody, chceme je vyhrávat, a chceme velké události. Některá místa, o kterých se pro budoucnost hovoří, jsou také velmi vzrušující. Čas tedy napoví.
V tuto dobu Red Bull obvykle vyhrožoval odchodem z F1, pokud se motorová pravidla nezmění. Zatím panuje překvapivé ticho. Může to znamenat, že brzy dojde ke skutečnému průlomu?ChH: No, Red Bull se tady pohybuje 13 let. A před tím, jsme spolupracovali s týmem Sauber a ještě dříve jsme působili jako sponzoři, můžeme tedy prokázat, že jsme do F1 zapojeni už přes 20 let.
Rozhodně máme touhu pokračovat. Red Bull je tak odhodlaný, jako každý jiný tým v padoku. Samozřejmě, že jsme měli své okamžiky, kdy byla láska k F1 prověřena (smích). A právě jsme podepsali smlouvu s Maxem až do konce roku 2020, což je velmi jasným dokladem toho, že nikam neodcházíme!
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.
Sebastian Vettel se opět vrátil do světa Formule 1, aby na Velké ceně Sao Paula vzdal hold legendárnímu Ayrtonu Sennovi. Tento čtyřnásobný mistr světa se během závodního víkendu na okruhu Interlagos podílel na speciální akci, jejímž středobodem byla obří helma v ikonických brazilských barvách.