Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko vyvrací v rozhovoru pro oficiální stránky Formule 1 spekulace týkající se jejich jezdce Carlose Sainze, hodnotí případný návrat Roberta Kubici a vysvětluje, proč v boji o letošní titul věří spíše Sebastianovi Vettelovi z lepšícího se Ferrari než Lewisovi Hamiltonovi z Mercedesu. V závěru si nezapomněl opět trochu rýpnout do Renaultu.
Helmute, zatímco situace u Red Bullu vypadá momentálně hodně klidně, tak Toro Rosso se zdá být trochu problematičtější. V čem je problém?Helmut Marko: Proč problematičtější? Myslím, že tým podával výkony, jaké měl. Incidenty mezi piloty, jako ten ze Silverstone, jsou nešťastné, stejně jako potíže se spolehlivostí.
Cílem bylo skončit v šampionátu na pátém místě a to podle mě bude poněkud náročné. Budapešť se pro nás vyvinula dobře, ale od Spa uvidíte, jak nám auta poháněná Mercedesem ukazují záď. Ano, měli jsme v první části sezóny spoustu příležitostí, které jsme nevyužili. Škoda.
Víme, že Carlos Sainz má s Toro Rosso zůstat i v roce 2018, ale to nezabránilo povídačkám uprostřed sezóny o jeho možném nahrazení Jolyona Palmera u Renaultu. Nebylo by to vítězstvím pro všechny - Renault by získal dalšího jezdce, který může získávat body, a vy byste mohli začít rozvíjet další nový talent v druhém kokpitu Toro Rosso?HM: Kecy! Typické letní primitivní povídačky (smích).
Takže ve Spa nedojde k žádným překvapením?HM: Carlose Sainze ve Spa uvidíte u Toro Rosso.
Hodně se hovoří o možném návratu Roberta Kubici s Renaultem. Dokážeš to pochopit vzhledem k poslednímu trendu, který se projevuje i u vás - hledat stále mladší a mladší talenty místo jezdce, jemuž je přes třicet?HM: Před svou nehodou byl Kubica jedním z nejrychlejších jezdců své doby. Navíc zažil s Renaultem úspěšné období. Pokud si myslí, že v tom můžou pokračovat, tak to z jejich pohledu dává smysl.
Podle mě by to bylo hezké mít Kubicu zpět. A k tomu věku: myslím, že Verstappen je výjimkou. Obecně musíte přihlížet k osobnosti jezdce. Jsou takové jako Verstappen, které jsou připravené ve svém mladém věku, zatímco jiné potřebují více času. Pokud na to Kubica stále má, tak proč ne?
Otcové pilotů - co tě napadá? Je to pomoc nebo překážka. Musíš teď jednat s dvěma - s Carlosem Sainzem starším a s Josem Verstappenem.HM: No. Smlouvu má s námi jezdec. A my otcům říkáme, že jednáme s našimi zaměstnanci.
Nikterak jsi netajil, že nejsi největším příznivcem ochrany kokpitu Halo. Znamená to, že obhajuješ určitý prvek rizika při závodech F1?HM: Ano. Podívejte se na jiné sporty: lyžaři jsou vystaveni mnohem vyššímu riziku zranění než piloti F1. Nebo fotbalisté. Každý víkend vidíte, jak hráči odkulhávají z hřiště. Pouze pokud se něco hodně, opravdu hodně v F1 pokazí, tak dojde ke zranění jezdce. Riziko by mělo být vždy součástí DNA Formule 1.
Kdo vyhraje letošní titul mistra světa? A proč?HM: Věřím Vettelovi, protože znám jeho duševní sílu - a Ferrari se navíc zlepšilo. Silverstone podle mě bylo výjimkou. Ferrari bylo v první polovině rychlejším vozem a jen kvůli různým okolnostem nevyužili všechny své šance.
Když tvrdíš, že znáš duševní sílu Seba, musel jsi jí někdy čelit, když jezdil za Red Bull. Ty jsi taký znám jako tvrďák.HM: Ne, nikdy. Ale je fakt, že jsme před letní přestávkou ztráceli 60 bodů, a i tak jsme s ním vyhráli titul. Seb tuto letní přestávku využije k tomu, aby se vrátil ještě silnějším. Tak ho znám já.
Red Bull je v šampionátu na třetím místě. Je to dost dobré?HM: Pro Red Bull to není dost dobré, ale v naší pozici to je s tím motorem to nejlepší, co můžeme získat.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.