Seabstian Vettel ani Ferrari ještě v Rusku nedokázali vyhrát. Mohlo by se to tento víkend změnit? Německý pilot má ze tří letošních závodů na svém kontě dvě vítězství, ale rozhodně nevylučuje eventualitu, že Mercedes bude papírově silnější
Sebastiane, po Grand Prix Bahrajnu jste říkal, že vaše auto bylo fantastické. Můžete to blíže vysvětlit?Sebastian Vettel: Obecně se stává, že s autem trochu bojujete. Buď s předními závěsy nebo se zadními - jednoduše se ocitnete v situaci, kdy se auto v probíhajícím závodě nechová přesně tak, jak chcete. Ale v Bahrajnu se nic takového nestalo. Ba co víc, během závodu se ještě zlepšovalo, takže jsem v posledním stintu mohl udržet odstup. Byl jsem si vědom toho, že se Lewis Hamilton přiblíží, ale po celou dobu jsem cítil, že mám ještě rezervu na to, abych ho dokázal odrazit.
V atletice existuje termín "trhák". Je něco podobného také v závodě F1?SV: Všichni víme, že když se daří, tak se daří. Potom jedna pozitivní věc vede k dalším. Vloni jsme se dokázali jako tým přiblížit, a to nám letos hodně pomáhá. Nyní se můžeme mnohem víc soustředit na detaily, protože celkový obraz už je funkční.
Jak se budete letos distancovat od Daniila Kvjata po vašem loňském "nedorozuměmí" právě v Soči?SV: To už je dávno minulá věc.
Ale vaše komunikace s inženýry po kolizi byla hodně hlasitá...SV: ... a plná výrazů, které bylo třeba "vypípnout" (směje se). Před rokem bylo v té situaci moje rozhořčení pochopitelné, ale jak jsem řekl, to už dávno odnesla voda.
Hodně se mluví i Kimi Räikkönenovi, že ze sebe nevydává vše? Jaký je váš názor?SV: Myslím, že Kimiho v závodech potkalo něco, co si nezasloužil. Třeba poslední závod - start ho o hodně připravil, jinak jsem si jistý, že by byl na stupních vítězů. Na rozdíl od ostatních u něj přesně vím, co se děje - okolnosti mu prostě nešly na ruku, ale nemyslím si, že by v paddocku byly nějaké pochybnosti o tom, že je jedním z nejtalentovanějších pilotů F1.
Uvidíme v nedělním závodě další kapitolu souboje červená versus stříbrná?SV: Bylo by to pro nás hezké. Papírově je Mercedes jasným favoritem, protože Soči je okruh pro něj jako stvořený, takže čím víc se přiblížíme, tím lépe pro nás. Uvidíme. Zítra je ještě potřeba udělat hodně práce, abychom dostali vůz na úroveň, kterou potřebujeme. Trať se mi líbí, což je dobrým počinem pro maximální pracovní vytížení.
Vyhrál jste dva ze tří závodů, mohl byste se tady "utrhnout?"SV: Dva ze tří, to už zní dobře. Ale nedělejme předčasné závěry. Jsem spokojený s tím, kde jsme, zvlášť s rychlostí, kterou jsme v prvních třech závodech předvedli ve srovnání s Mercedesem - a ve dvou víkendech jsme měli důvod k oslavě.
Vettelův "prst" neboli oslavné gesto na stupních vítězů - to byla u vás tradice. Teď se zdá, že jste přešel k tanečnímu aktu...SV: No, v Austrálii to přišlo nějak spontánně. Protože by Bahrajn stejně dobrý, rozhodl jsem se pro něj znovu. Ale mohla za to i píseň Walk Like An Egyptian, kterou jsem při australském víkendu slyšel - a to mě inspirovalo.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.