Seabstian Vettel ani Ferrari ještě v Rusku nedokázali vyhrát. Mohlo by se to tento víkend změnit? Německý pilot má ze tří letošních závodů na svém kontě dvě vítězství, ale rozhodně nevylučuje eventualitu, že Mercedes bude papírově silnější
Sebastiane, po Grand Prix Bahrajnu jste říkal, že vaše auto bylo fantastické. Můžete to blíže vysvětlit?Sebastian Vettel: Obecně se stává, že s autem trochu bojujete. Buď s předními závěsy nebo se zadními - jednoduše se ocitnete v situaci, kdy se auto v probíhajícím závodě nechová přesně tak, jak chcete. Ale v Bahrajnu se nic takového nestalo. Ba co víc, během závodu se ještě zlepšovalo, takže jsem v posledním stintu mohl udržet odstup. Byl jsem si vědom toho, že se Lewis Hamilton přiblíží, ale po celou dobu jsem cítil, že mám ještě rezervu na to, abych ho dokázal odrazit.
V atletice existuje termín "trhák". Je něco podobného také v závodě F1?SV: Všichni víme, že když se daří, tak se daří. Potom jedna pozitivní věc vede k dalším. Vloni jsme se dokázali jako tým přiblížit, a to nám letos hodně pomáhá. Nyní se můžeme mnohem víc soustředit na detaily, protože celkový obraz už je funkční.
Jak se budete letos distancovat od Daniila Kvjata po vašem loňském "nedorozuměmí" právě v Soči?SV: To už je dávno minulá věc.
Ale vaše komunikace s inženýry po kolizi byla hodně hlasitá...SV: ... a plná výrazů, které bylo třeba "vypípnout" (směje se). Před rokem bylo v té situaci moje rozhořčení pochopitelné, ale jak jsem řekl, to už dávno odnesla voda.
Hodně se mluví i Kimi Räikkönenovi, že ze sebe nevydává vše? Jaký je váš názor?SV: Myslím, že Kimiho v závodech potkalo něco, co si nezasloužil. Třeba poslední závod - start ho o hodně připravil, jinak jsem si jistý, že by byl na stupních vítězů. Na rozdíl od ostatních u něj přesně vím, co se děje - okolnosti mu prostě nešly na ruku, ale nemyslím si, že by v paddocku byly nějaké pochybnosti o tom, že je jedním z nejtalentovanějších pilotů F1.
Uvidíme v nedělním závodě další kapitolu souboje červená versus stříbrná?SV: Bylo by to pro nás hezké. Papírově je Mercedes jasným favoritem, protože Soči je okruh pro něj jako stvořený, takže čím víc se přiblížíme, tím lépe pro nás. Uvidíme. Zítra je ještě potřeba udělat hodně práce, abychom dostali vůz na úroveň, kterou potřebujeme. Trať se mi líbí, což je dobrým počinem pro maximální pracovní vytížení.
Vyhrál jste dva ze tří závodů, mohl byste se tady "utrhnout?"SV: Dva ze tří, to už zní dobře. Ale nedělejme předčasné závěry. Jsem spokojený s tím, kde jsme, zvlášť s rychlostí, kterou jsme v prvních třech závodech předvedli ve srovnání s Mercedesem - a ve dvou víkendech jsme měli důvod k oslavě.
Vettelův "prst" neboli oslavné gesto na stupních vítězů - to byla u vás tradice. Teď se zdá, že jste přešel k tanečnímu aktu...SV: No, v Austrálii to přišlo nějak spontánně. Protože by Bahrajn stejně dobrý, rozhodl jsem se pro něj znovu. Ale mohla za to i píseň Walk Like An Egyptian, kterou jsem při australském víkendu slyšel - a to mě inspirovalo.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.