Seabstian Vettel ani Ferrari ještě v Rusku nedokázali vyhrát. Mohlo by se to tento víkend změnit? Německý pilot má ze tří letošních závodů na svém kontě dvě vítězství, ale rozhodně nevylučuje eventualitu, že Mercedes bude papírově silnější
Sebastiane, po Grand Prix Bahrajnu jste říkal, že vaše auto bylo fantastické. Můžete to blíže vysvětlit?Sebastian Vettel: Obecně se stává, že s autem trochu bojujete. Buď s předními závěsy nebo se zadními - jednoduše se ocitnete v situaci, kdy se auto v probíhajícím závodě nechová přesně tak, jak chcete. Ale v Bahrajnu se nic takového nestalo. Ba co víc, během závodu se ještě zlepšovalo, takže jsem v posledním stintu mohl udržet odstup. Byl jsem si vědom toho, že se Lewis Hamilton přiblíží, ale po celou dobu jsem cítil, že mám ještě rezervu na to, abych ho dokázal odrazit.
V atletice existuje termín "trhák". Je něco podobného také v závodě F1?SV: Všichni víme, že když se daří, tak se daří. Potom jedna pozitivní věc vede k dalším. Vloni jsme se dokázali jako tým přiblížit, a to nám letos hodně pomáhá. Nyní se můžeme mnohem víc soustředit na detaily, protože celkový obraz už je funkční.
Jak se budete letos distancovat od Daniila Kvjata po vašem loňském "nedorozuměmí" právě v Soči?SV: To už je dávno minulá věc.
Ale vaše komunikace s inženýry po kolizi byla hodně hlasitá...SV: ... a plná výrazů, které bylo třeba "vypípnout" (směje se). Před rokem bylo v té situaci moje rozhořčení pochopitelné, ale jak jsem řekl, to už dávno odnesla voda.
Hodně se mluví i Kimi Räikkönenovi, že ze sebe nevydává vše? Jaký je váš názor?SV: Myslím, že Kimiho v závodech potkalo něco, co si nezasloužil. Třeba poslední závod - start ho o hodně připravil, jinak jsem si jistý, že by byl na stupních vítězů. Na rozdíl od ostatních u něj přesně vím, co se děje - okolnosti mu prostě nešly na ruku, ale nemyslím si, že by v paddocku byly nějaké pochybnosti o tom, že je jedním z nejtalentovanějších pilotů F1.
Uvidíme v nedělním závodě další kapitolu souboje červená versus stříbrná?SV: Bylo by to pro nás hezké. Papírově je Mercedes jasným favoritem, protože Soči je okruh pro něj jako stvořený, takže čím víc se přiblížíme, tím lépe pro nás. Uvidíme. Zítra je ještě potřeba udělat hodně práce, abychom dostali vůz na úroveň, kterou potřebujeme. Trať se mi líbí, což je dobrým počinem pro maximální pracovní vytížení.
Vyhrál jste dva ze tří závodů, mohl byste se tady "utrhnout?"SV: Dva ze tří, to už zní dobře. Ale nedělejme předčasné závěry. Jsem spokojený s tím, kde jsme, zvlášť s rychlostí, kterou jsme v prvních třech závodech předvedli ve srovnání s Mercedesem - a ve dvou víkendech jsme měli důvod k oslavě.
Vettelův "prst" neboli oslavné gesto na stupních vítězů - to byla u vás tradice. Teď se zdá, že jste přešel k tanečnímu aktu...SV: No, v Austrálii to přišlo nějak spontánně. Protože by Bahrajn stejně dobrý, rozhodl jsem se pro něj znovu. Ale mohla za to i píseň Walk Like An Egyptian, kterou jsem při australském víkendu slyšel - a to mě inspirovalo.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.