Stoffel Vandoorne se v rozhovoru pro oficiální stránky týmu McLaren rozpovídal o současné přípravě a jeho pocitech z nadcházející sezóny. Došlo i na nějaké dotazy osobnějšího charakteru a belgický pilot třeba prozradil, jak bude trávit Silvestra.
Co děláš teď po konci sezóny?Měl jsem docela napilno, protože jsem s Jensonem a Fernandem byl v Japonsku kvůli Honda Thanks days. Pár dní jsem také strávil s kamarády, ale většinu času jsem trávil s týmem, kde se ladíme různé detaily. Byl jsem v továrně kvůli sedačce a pak jsem se účastnil několika mítinků s inženýry a strávil nějaký čas na simulátoru. Už nám toho moc nechybí, do konce roku pak bude následovat zasloužená dovolená a přes Vánoce si trochu odpočinu.
Kde strávíš Vánoce?Budu doma s rodinou, což si rozhodně užiju. V posledním roce jsem je trošku zanedbával, skoro jsem je neviděl. Už se těším, až se s nimi zase potkám a strávím nějaký čas v širším rodinném kruhu.
A máš nějaké plány na Silvestra? Asi pojedu někam do ciziny s pár přáteli, prostě si chci užít nějaký čas s kamarády. A na to se Silvestr skvěle hodí.
Jaký byl tvůj největší zážitek poté, co jsi byl oznámen jakožto hlavní pilot McLarenu?Asi poslední kolo v Abú Zabí. Byla to moje poslední sezóna v roli náhradního jezdce. Příště, až se bude závodit, tak také nastupuji.
A co pro tebe byl nejvíce znervózňující zážitek?Já jsem docela klidnej člověk. Asi se v budoucnu objeví něco, z čeho budu nějak víc nervózní, ale zatím mě nic netrápí.
Už jsi začal myslet na novou sezónu?Samozřejmě! Vše, co jsem doteď dělal, bylo součástí přípravy na novou sezónu. Zbývá ale ještě velký kus cesty a musím toho spoustu udělat, než si poprvé sednu do nového auta. Po Vánocích to už ale bude šupec. Nemůžu se dočkat zimního testování.
Už jsi viděl nové auto? Jen na obrazovce, byl to 3D model. Je vzhledem dosti odlišné od toho současného. Vypadá ale fakt dobře, hodně futuristicky - hlavně díky širším kolům a zadnímu křídlu. Vypadá to dost agresivně, je to prostě paráda.
Jak zvládáš zmní přípravu?Myslím si, že auta budou v příštím roce o něco náročnější na řízení kvůli aerodynamice a širším kolům. Zase by ale měly být o pár sekund na kolo rychlejší. Fyzicky to ale bude náročnější, takže na tom budu muset s trenérem zapracovat. Pojedeme na nějaká soustředění, abych se dostal před prvními testy do formy. Samozřejmě pořád nevím, co vlastně můžu od nového auta čekat, ale věřím, že to zvládnu. Bude to pro všechny těžké a třeba z toho půjde nějak profitovat. Uvidíme. Největší výzvou bude pořádně posílit krk, není to vůbec jednoduché. Je to třeba dělat hlavně kvůli enormnímu přetížení. Stejně, i když člověk bude přes zimu dřít, tak ho první jízdy fyzicky skolí.
Jaký je tvůj nejoblíbenější druh tréninku?Mám docela rád všechno. Ale asi nejvíce si to užívám na kole, je to dobré na výdrž. Když je dobré počasí a jsem venku s pár přáteli a trenérem, tak co více si člověk může přát?
Proč sis vybral dvojku jako tvoje závodní číslo pro rok 2017?Vybral jsem si ho, protože to bylo moje první číslo, když jsem závodil v evropské Formuli 4 v roce 2010. Já si ho vlastně nevybral, prostě mi ho dali, ale dařilo se mi - hodně jsem vyhrával nebo končil na pódiu. Takže s touto číslovkou mám spojené dobré vzpomínky.
Na co se nejvíce v příštím roce těšíš?Samozřejmě na novou sezónu. Co se týče konkrétních závodů, tak se nejvíce těším do domácího Spa. Bude to tam pro mě premiéra v monopostu formule 1. Bude tam taky spousta fanoušků a členů mé rodiny. Na to se fakt těším
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.