Stoffel Vandoorne se v rozhovoru pro oficiální stránky týmu McLaren rozpovídal o současné přípravě a jeho pocitech z nadcházející sezóny. Došlo i na nějaké dotazy osobnějšího charakteru a belgický pilot třeba prozradil, jak bude trávit Silvestra.
Co děláš teď po konci sezóny?Měl jsem docela napilno, protože jsem s Jensonem a Fernandem byl v Japonsku kvůli Honda Thanks days. Pár dní jsem také strávil s kamarády, ale většinu času jsem trávil s týmem, kde se ladíme různé detaily. Byl jsem v továrně kvůli sedačce a pak jsem se účastnil několika mítinků s inženýry a strávil nějaký čas na simulátoru. Už nám toho moc nechybí, do konce roku pak bude následovat zasloužená dovolená a přes Vánoce si trochu odpočinu.
Kde strávíš Vánoce?Budu doma s rodinou, což si rozhodně užiju. V posledním roce jsem je trošku zanedbával, skoro jsem je neviděl. Už se těším, až se s nimi zase potkám a strávím nějaký čas v širším rodinném kruhu.
A máš nějaké plány na Silvestra? Asi pojedu někam do ciziny s pár přáteli, prostě si chci užít nějaký čas s kamarády. A na to se Silvestr skvěle hodí.
Jaký byl tvůj největší zážitek poté, co jsi byl oznámen jakožto hlavní pilot McLarenu?Asi poslední kolo v Abú Zabí. Byla to moje poslední sezóna v roli náhradního jezdce. Příště, až se bude závodit, tak také nastupuji.
A co pro tebe byl nejvíce znervózňující zážitek?Já jsem docela klidnej člověk. Asi se v budoucnu objeví něco, z čeho budu nějak víc nervózní, ale zatím mě nic netrápí.
Už jsi začal myslet na novou sezónu?Samozřejmě! Vše, co jsem doteď dělal, bylo součástí přípravy na novou sezónu. Zbývá ale ještě velký kus cesty a musím toho spoustu udělat, než si poprvé sednu do nového auta. Po Vánocích to už ale bude šupec. Nemůžu se dočkat zimního testování.
Už jsi viděl nové auto? Jen na obrazovce, byl to 3D model. Je vzhledem dosti odlišné od toho současného. Vypadá ale fakt dobře, hodně futuristicky - hlavně díky širším kolům a zadnímu křídlu. Vypadá to dost agresivně, je to prostě paráda.
Jak zvládáš zmní přípravu?Myslím si, že auta budou v příštím roce o něco náročnější na řízení kvůli aerodynamice a širším kolům. Zase by ale měly být o pár sekund na kolo rychlejší. Fyzicky to ale bude náročnější, takže na tom budu muset s trenérem zapracovat. Pojedeme na nějaká soustředění, abych se dostal před prvními testy do formy. Samozřejmě pořád nevím, co vlastně můžu od nového auta čekat, ale věřím, že to zvládnu. Bude to pro všechny těžké a třeba z toho půjde nějak profitovat. Uvidíme. Největší výzvou bude pořádně posílit krk, není to vůbec jednoduché. Je to třeba dělat hlavně kvůli enormnímu přetížení. Stejně, i když člověk bude přes zimu dřít, tak ho první jízdy fyzicky skolí.
Jaký je tvůj nejoblíbenější druh tréninku?Mám docela rád všechno. Ale asi nejvíce si to užívám na kole, je to dobré na výdrž. Když je dobré počasí a jsem venku s pár přáteli a trenérem, tak co více si člověk může přát?
Proč sis vybral dvojku jako tvoje závodní číslo pro rok 2017?Vybral jsem si ho, protože to bylo moje první číslo, když jsem závodil v evropské Formuli 4 v roce 2010. Já si ho vlastně nevybral, prostě mi ho dali, ale dařilo se mi - hodně jsem vyhrával nebo končil na pódiu. Takže s touto číslovkou mám spojené dobré vzpomínky.
Na co se nejvíce v příštím roce těšíš?Samozřejmě na novou sezónu. Co se týče konkrétních závodů, tak se nejvíce těším do domácího Spa. Bude to tam pro mě premiéra v monopostu formule 1. Bude tam taky spousta fanoušků a členů mé rodiny. Na to se fakt těším
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.