Po vzestupu v Japonsku přišlo v USA zklamání. Ferrari ve výkonnosti ztrácelo na Red Bully a Sebastian Vettel dojížděl na čtvrtém místě s velkou ztrátou, zatímco Kimi Räikkönen po chybě v boxech závod nedokončil. Šéf týmu Maurizio Arrivabene pro oficiální stránky Formule 1 vysvětluje příčiny poklesu a to, proč některé problémy zdánlivě neřeší.
Maurizio, jaké závěry jsi vyvodil z výkonnosti v Austinu ve srovnání se závodem v Suzuce?Maurizio Arrivabene: Tohle je trať pro vysoký přítlak, není srovnatelná se Suzukou. Tam jsme udělali určité pokroky, ale když jsme sem jeli, tak jsme věděli, že to nebude jednoduché. Ve skutečnosti ale neděle nebyla tak špatná, když ji porovnáme s pátkem nebo se sobotou. Žel jsme z našeho závodu nemohli vytěžit maximum.
Šlo při selhání při Räikkönenově zastávce o lidskou chybu?MA: Měli jsme problém s matkou, čímž to pro Kimiho v podstatě skončilo.
Kimimu se objevila zelená, i když kolo nebylo řádně upevněno. Nepotřebujete přehodnotit svůj systém, který používáte?MA: To nemá nic společného se systémem. Bylo to jednoduše nešťastné, to je vše.
Když se vrátíme k celkové výkonnosti vozu, tak tato trať není jediná, která vyžaduje vysoký přítlak. Například v Singapuru jste byli velmi konkurenceschopní, takže proč ne tady? V čem je rozdíl?Maurizio Arrivabene: No, samozřejmě jsme věděli, že tato trať nám nesedí. Věděli jsme to. Musíte se ale podívat na celkovou situaci: když chcete řešit problémy letos, tak ztrácíte čas pro příští rok.
Proto jsme se soustředili na vysoce výkonnostní okruhy, jako je Suzuka, protože v tomto případě berete díly, které vám poskytují data pro příští rok. V této fázi šampionátu by cokoliv jiného nemělo smysl.
VIDEO: Zpackaná zastávka Ferrari (zdroj: formula1.com)
Je tedy správné si to vyložit tak, že usilovně pracujete na vašich problémech s vysokým přítlakem pro příští rok?MA: Ano.
A co problémy se spolehlivostí? Co se stalo Sebovi ke konci závodu?MA: Nešlo o problém se spolehlivostí. Měl kus gumy na zadním křídle. Seb uvedl, že to není jednoduché jezdit s tímto problémem. S přihlédnutím k náskoku, který měl na auto za sebou, jsme ho povolali do boxů - a také proto, abychom dodali zpět jistotu týmu, pokud jde o zastávky v boxech.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.