Někdejší pilot F1 Martin Brundle je nyní expertem F1 stanice Sky Sports. Při zpovídání jednoho z nejvlivnějších mužů Formule 1 pochopitelně otázky mířily k dohodě s Liberty Media, Chase Careymu a vůbec o další budoucnosti královny motoristického sportu.
Martin Brundle: Co pro Formuli 1 znamená dohoda s Liberty Media?Bernie Ecclestone: Nemusí znamenat velký rozdíl. Požádali mě, abych zůstal ve své funkci. Chase Carey bude předsedou, nemám tušení, jaké jsou jeho myšlenky, ale bude to pro něj obtížné oddělit zrno od plev. Uvidíme.
MB: Dříve jste uvedl, že je pro vás obtížné pracovat s jinými lidmi. Jste svébytný člověk, něco jako král vlastního hradu, jak se to změní?BE: Pravděpodobně nijak.
MB: Takže si myslíte, že s Careym bude těžká práce? Musíte s ním spolupracovat nebo ne?BE: Jediné, co musím, je platit daně a zemřít. Stručně řečeno, nic dalšího není třeba.
MB: Soudě podle fronty před vaší kanceláří v Singpauru byznys pokračuje dále. Kdybych chtěl uzavřít dohodu o nějakém okruhu, přijdete za mnou nebo musím jít zá za vámi?BE: Jo.
MB: Změní se to?BE: Pouze tehdy, když už u toho nebudu.
MB: Jste s tou dohodou spokojen? BE: Jo... Jasně. Když to zjednoduším, s Chasem by neměl být žádný problém, budeme pracovat společně. On disponuje odbornými znalostmi, které jhá nemám, potřebujeme se prosadit v Americe, kterou on zná, působí v televizním průmyslu a tím nám může hodně pomoci. Takže jsem přesvědčen, že to bude fungovat.
MB: Donald McKenzie vodí Careyho po paddocku a představuje ho lidem. Pokud máte spolupracovat, proč jste se toho neujal vy?BE: Donald nemá nic jiného na práci. Proto je vlastně tady.
MB: Vždy budete chápán jako Pan Formule 1, pravděpodobně navždy. Příští měsíc oslavíte 86 narozeniny, nechystáte se být šéfem ve výslužbě a přenechat práci mladším a čas od času jim předat nějaké zkušenosti?BE: V tuto chvíli pořád cítím, že mám co nabídnout. Až si budu myslet, že to nejde, pak skončím.
MB: Nejste poněkud rozladěn, že všechny kamery v paddocku se soustředí na Careyho? To byla vždy vaše platforma, Bernie...BE: Ne, proč by k čertu mělo? Je v naší branži nový, takže je lepší, když ho pořádně ukážeme lidem.
MB: Čas od času se nějací manažeři pokoušeli jít vaší cestou, ale neuspěli. Proč to nefungovalo.BE: No, asi nestáli pevně nohama na zemi a chyběly jim zkušenosti.
MB: Věříte ve všechny ty nové toky zdrojů, které se blíží? Je to něco, na co jste neměl čas? Pokud se skýtalo mnohem víc možností ze strany světových médií, proč jste je nevyužil? V čem je rozdíl?BE: Dělal jsem věci, které přinášely peníze a byly dobré pro sport.
MB: Myslíte, že uvažování Liberty Media bude v dlouhodobějším pohledu než tomu bylo u CVC? Z tohoto byznysu si odnesli dost peněz.BE: Investovali, dostali šanci investovat a to také udělali - investovali do společnosti a doufali, že vydělají peníze. Udělali správnou věc.
MB: Vy jste se tedy upsal minimálně na tři roky...BE: Uvidíme, uvidíme.
MB: Může nastat situace, že se vám něco nebude líbit a odejdete? Max Mosley naznačil, že byste to mohl udělat.BE: No, Max mě opravdu dobře zná.
MB: Takže to nemusí být jen otázka vaší případné nespokojenosti s novým vedením?BE: Díky bohu v této chvíli nepotřebuji peníze, nepotřebuji práci, takže pokud se věci nebudou vyvíjet tak, jak by to podle mě mělo být správné, mohu se sebrat a odejít.
MB: Když jste se procházel paddockem, jaké jste měl pocity? Cítil jste spokojenost? Hrdost? Vykonanou práci?BE: Jsem spokojen, že jsem spojován se všemi lidmi... Oni jsou vším... Myslím, že mohu jít kamkoli a lidé jsou přátelští. Všichni promotéři mi chtějí potřást rukou, právě tak to řeším. Podáním ruky.
MB: Stýská se vám po starých dobrých časech, kdy Ken Tyrrell, Frank Williams, Ron Dennis a vy jste byli soupeři?BE: Teď víceméně nemám ze strany týmů žádnou opozici. Jsou v pohodě. Jsou rády za to, co pro ně dělám. Pokud to nepůjde a týmy nebudou spokojené, půjdu.
MB: Když jste prodal F1, máte v kapse určitě balík peněz - chtěl jste to nebo ne?BE: Udělal jsem to, že jsem všechny podíly ve společnosti přepsal na mou exmanželku, ona je vložila do trustu a ten je prodal. A vy říkáte, že by bylo lepší, kdybych to neudělal?
MB: Jo, protože všechny miliardy z CVC by mohly být vaše.BE: A není to tak, že v tom do jisté míry není žádný rozdíl?
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.