Někdejší pilot F1 Martin Brundle je nyní expertem F1 stanice Sky Sports. Při zpovídání jednoho z nejvlivnějších mužů Formule 1 pochopitelně otázky mířily k dohodě s Liberty Media, Chase Careymu a vůbec o další budoucnosti královny motoristického sportu.
Martin Brundle: Co pro Formuli 1 znamená dohoda s Liberty Media?Bernie Ecclestone: Nemusí znamenat velký rozdíl. Požádali mě, abych zůstal ve své funkci. Chase Carey bude předsedou, nemám tušení, jaké jsou jeho myšlenky, ale bude to pro něj obtížné oddělit zrno od plev. Uvidíme.
MB: Dříve jste uvedl, že je pro vás obtížné pracovat s jinými lidmi. Jste svébytný člověk, něco jako král vlastního hradu, jak se to změní?BE: Pravděpodobně nijak.
MB: Takže si myslíte, že s Careym bude těžká práce? Musíte s ním spolupracovat nebo ne?BE: Jediné, co musím, je platit daně a zemřít. Stručně řečeno, nic dalšího není třeba.
MB: Soudě podle fronty před vaší kanceláří v Singpauru byznys pokračuje dále. Kdybych chtěl uzavřít dohodu o nějakém okruhu, přijdete za mnou nebo musím jít zá za vámi?BE: Jo.
MB: Změní se to?BE: Pouze tehdy, když už u toho nebudu.
MB: Jste s tou dohodou spokojen? BE: Jo... Jasně. Když to zjednoduším, s Chasem by neměl být žádný problém, budeme pracovat společně. On disponuje odbornými znalostmi, které jhá nemám, potřebujeme se prosadit v Americe, kterou on zná, působí v televizním průmyslu a tím nám může hodně pomoci. Takže jsem přesvědčen, že to bude fungovat.
MB: Donald McKenzie vodí Careyho po paddocku a představuje ho lidem. Pokud máte spolupracovat, proč jste se toho neujal vy?BE: Donald nemá nic jiného na práci. Proto je vlastně tady.
MB: Vždy budete chápán jako Pan Formule 1, pravděpodobně navždy. Příští měsíc oslavíte 86 narozeniny, nechystáte se být šéfem ve výslužbě a přenechat práci mladším a čas od času jim předat nějaké zkušenosti?BE: V tuto chvíli pořád cítím, že mám co nabídnout. Až si budu myslet, že to nejde, pak skončím.
MB: Nejste poněkud rozladěn, že všechny kamery v paddocku se soustředí na Careyho? To byla vždy vaše platforma, Bernie...BE: Ne, proč by k čertu mělo? Je v naší branži nový, takže je lepší, když ho pořádně ukážeme lidem.
MB: Čas od času se nějací manažeři pokoušeli jít vaší cestou, ale neuspěli. Proč to nefungovalo.BE: No, asi nestáli pevně nohama na zemi a chyběly jim zkušenosti.
MB: Věříte ve všechny ty nové toky zdrojů, které se blíží? Je to něco, na co jste neměl čas? Pokud se skýtalo mnohem víc možností ze strany světových médií, proč jste je nevyužil? V čem je rozdíl?BE: Dělal jsem věci, které přinášely peníze a byly dobré pro sport.
MB: Myslíte, že uvažování Liberty Media bude v dlouhodobějším pohledu než tomu bylo u CVC? Z tohoto byznysu si odnesli dost peněz.BE: Investovali, dostali šanci investovat a to také udělali - investovali do společnosti a doufali, že vydělají peníze. Udělali správnou věc.
MB: Vy jste se tedy upsal minimálně na tři roky...BE: Uvidíme, uvidíme.
MB: Může nastat situace, že se vám něco nebude líbit a odejdete? Max Mosley naznačil, že byste to mohl udělat.BE: No, Max mě opravdu dobře zná.
MB: Takže to nemusí být jen otázka vaší případné nespokojenosti s novým vedením?BE: Díky bohu v této chvíli nepotřebuji peníze, nepotřebuji práci, takže pokud se věci nebudou vyvíjet tak, jak by to podle mě mělo být správné, mohu se sebrat a odejít.
MB: Když jste se procházel paddockem, jaké jste měl pocity? Cítil jste spokojenost? Hrdost? Vykonanou práci?BE: Jsem spokojen, že jsem spojován se všemi lidmi... Oni jsou vším... Myslím, že mohu jít kamkoli a lidé jsou přátelští. Všichni promotéři mi chtějí potřást rukou, právě tak to řeším. Podáním ruky.
MB: Stýská se vám po starých dobrých časech, kdy Ken Tyrrell, Frank Williams, Ron Dennis a vy jste byli soupeři?BE: Teď víceméně nemám ze strany týmů žádnou opozici. Jsou v pohodě. Jsou rády za to, co pro ně dělám. Pokud to nepůjde a týmy nebudou spokojené, půjdu.
MB: Když jste prodal F1, máte v kapse určitě balík peněz - chtěl jste to nebo ne?BE: Udělal jsem to, že jsem všechny podíly ve společnosti přepsal na mou exmanželku, ona je vložila do trustu a ten je prodal. A vy říkáte, že by bylo lepší, kdybych to neudělal?
MB: Jo, protože všechny miliardy z CVC by mohly být vaše.BE: A není to tak, že v tom do jisté míry není žádný rozdíl?
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.