Někdejší pilot F1 Martin Brundle je nyní expertem F1 stanice Sky Sports. Při zpovídání jednoho z nejvlivnějších mužů Formule 1 pochopitelně otázky mířily k dohodě s Liberty Media, Chase Careymu a vůbec o další budoucnosti královny motoristického sportu.
Martin Brundle: Co pro Formuli 1 znamená dohoda s Liberty Media?Bernie Ecclestone: Nemusí znamenat velký rozdíl. Požádali mě, abych zůstal ve své funkci. Chase Carey bude předsedou, nemám tušení, jaké jsou jeho myšlenky, ale bude to pro něj obtížné oddělit zrno od plev. Uvidíme.
MB: Dříve jste uvedl, že je pro vás obtížné pracovat s jinými lidmi. Jste svébytný člověk, něco jako král vlastního hradu, jak se to změní?BE: Pravděpodobně nijak.
MB: Takže si myslíte, že s Careym bude těžká práce? Musíte s ním spolupracovat nebo ne?BE: Jediné, co musím, je platit daně a zemřít. Stručně řečeno, nic dalšího není třeba.
MB: Soudě podle fronty před vaší kanceláří v Singpauru byznys pokračuje dále. Kdybych chtěl uzavřít dohodu o nějakém okruhu, přijdete za mnou nebo musím jít zá za vámi?BE: Jo.
MB: Změní se to?BE: Pouze tehdy, když už u toho nebudu.
MB: Jste s tou dohodou spokojen? BE: Jo... Jasně. Když to zjednoduším, s Chasem by neměl být žádný problém, budeme pracovat společně. On disponuje odbornými znalostmi, které jhá nemám, potřebujeme se prosadit v Americe, kterou on zná, působí v televizním průmyslu a tím nám může hodně pomoci. Takže jsem přesvědčen, že to bude fungovat.
MB: Donald McKenzie vodí Careyho po paddocku a představuje ho lidem. Pokud máte spolupracovat, proč jste se toho neujal vy?BE: Donald nemá nic jiného na práci. Proto je vlastně tady.
MB: Vždy budete chápán jako Pan Formule 1, pravděpodobně navždy. Příští měsíc oslavíte 86 narozeniny, nechystáte se být šéfem ve výslužbě a přenechat práci mladším a čas od času jim předat nějaké zkušenosti?BE: V tuto chvíli pořád cítím, že mám co nabídnout. Až si budu myslet, že to nejde, pak skončím.
MB: Nejste poněkud rozladěn, že všechny kamery v paddocku se soustředí na Careyho? To byla vždy vaše platforma, Bernie...BE: Ne, proč by k čertu mělo? Je v naší branži nový, takže je lepší, když ho pořádně ukážeme lidem.
MB: Čas od času se nějací manažeři pokoušeli jít vaší cestou, ale neuspěli. Proč to nefungovalo.BE: No, asi nestáli pevně nohama na zemi a chyběly jim zkušenosti.
MB: Věříte ve všechny ty nové toky zdrojů, které se blíží? Je to něco, na co jste neměl čas? Pokud se skýtalo mnohem víc možností ze strany světových médií, proč jste je nevyužil? V čem je rozdíl?BE: Dělal jsem věci, které přinášely peníze a byly dobré pro sport.
MB: Myslíte, že uvažování Liberty Media bude v dlouhodobějším pohledu než tomu bylo u CVC? Z tohoto byznysu si odnesli dost peněz.BE: Investovali, dostali šanci investovat a to také udělali - investovali do společnosti a doufali, že vydělají peníze. Udělali správnou věc.
MB: Vy jste se tedy upsal minimálně na tři roky...BE: Uvidíme, uvidíme.
MB: Může nastat situace, že se vám něco nebude líbit a odejdete? Max Mosley naznačil, že byste to mohl udělat.BE: No, Max mě opravdu dobře zná.
MB: Takže to nemusí být jen otázka vaší případné nespokojenosti s novým vedením?BE: Díky bohu v této chvíli nepotřebuji peníze, nepotřebuji práci, takže pokud se věci nebudou vyvíjet tak, jak by to podle mě mělo být správné, mohu se sebrat a odejít.
MB: Když jste se procházel paddockem, jaké jste měl pocity? Cítil jste spokojenost? Hrdost? Vykonanou práci?BE: Jsem spokojen, že jsem spojován se všemi lidmi... Oni jsou vším... Myslím, že mohu jít kamkoli a lidé jsou přátelští. Všichni promotéři mi chtějí potřást rukou, právě tak to řeším. Podáním ruky.
MB: Stýská se vám po starých dobrých časech, kdy Ken Tyrrell, Frank Williams, Ron Dennis a vy jste byli soupeři?BE: Teď víceméně nemám ze strany týmů žádnou opozici. Jsou v pohodě. Jsou rády za to, co pro ně dělám. Pokud to nepůjde a týmy nebudou spokojené, půjdu.
MB: Když jste prodal F1, máte v kapse určitě balík peněz - chtěl jste to nebo ne?BE: Udělal jsem to, že jsem všechny podíly ve společnosti přepsal na mou exmanželku, ona je vložila do trustu a ten je prodal. A vy říkáte, že by bylo lepší, kdybych to neudělal?
MB: Jo, protože všechny miliardy z CVC by mohly být vaše.BE: A není to tak, že v tom do jisté míry není žádný rozdíl?
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.