Někdejší pilot F1 Martin Brundle je nyní expertem F1 stanice Sky Sports. Při zpovídání jednoho z nejvlivnějších mužů Formule 1 pochopitelně otázky mířily k dohodě s Liberty Media, Chase Careymu a vůbec o další budoucnosti královny motoristického sportu.
Martin Brundle: Co pro Formuli 1 znamená dohoda s Liberty Media?Bernie Ecclestone: Nemusí znamenat velký rozdíl. Požádali mě, abych zůstal ve své funkci. Chase Carey bude předsedou, nemám tušení, jaké jsou jeho myšlenky, ale bude to pro něj obtížné oddělit zrno od plev. Uvidíme.
MB: Dříve jste uvedl, že je pro vás obtížné pracovat s jinými lidmi. Jste svébytný člověk, něco jako král vlastního hradu, jak se to změní?BE: Pravděpodobně nijak.
MB: Takže si myslíte, že s Careym bude těžká práce? Musíte s ním spolupracovat nebo ne?BE: Jediné, co musím, je platit daně a zemřít. Stručně řečeno, nic dalšího není třeba.
MB: Soudě podle fronty před vaší kanceláří v Singpauru byznys pokračuje dále. Kdybych chtěl uzavřít dohodu o nějakém okruhu, přijdete za mnou nebo musím jít zá za vámi?BE: Jo.
MB: Změní se to?BE: Pouze tehdy, když už u toho nebudu.
MB: Jste s tou dohodou spokojen? BE: Jo... Jasně. Když to zjednoduším, s Chasem by neměl být žádný problém, budeme pracovat společně. On disponuje odbornými znalostmi, které jhá nemám, potřebujeme se prosadit v Americe, kterou on zná, působí v televizním průmyslu a tím nám může hodně pomoci. Takže jsem přesvědčen, že to bude fungovat.
MB: Donald McKenzie vodí Careyho po paddocku a představuje ho lidem. Pokud máte spolupracovat, proč jste se toho neujal vy?BE: Donald nemá nic jiného na práci. Proto je vlastně tady.
MB: Vždy budete chápán jako Pan Formule 1, pravděpodobně navždy. Příští měsíc oslavíte 86 narozeniny, nechystáte se být šéfem ve výslužbě a přenechat práci mladším a čas od času jim předat nějaké zkušenosti?BE: V tuto chvíli pořád cítím, že mám co nabídnout. Až si budu myslet, že to nejde, pak skončím.
MB: Nejste poněkud rozladěn, že všechny kamery v paddocku se soustředí na Careyho? To byla vždy vaše platforma, Bernie...BE: Ne, proč by k čertu mělo? Je v naší branži nový, takže je lepší, když ho pořádně ukážeme lidem.
MB: Čas od času se nějací manažeři pokoušeli jít vaší cestou, ale neuspěli. Proč to nefungovalo.BE: No, asi nestáli pevně nohama na zemi a chyběly jim zkušenosti.
MB: Věříte ve všechny ty nové toky zdrojů, které se blíží? Je to něco, na co jste neměl čas? Pokud se skýtalo mnohem víc možností ze strany světových médií, proč jste je nevyužil? V čem je rozdíl?BE: Dělal jsem věci, které přinášely peníze a byly dobré pro sport.
MB: Myslíte, že uvažování Liberty Media bude v dlouhodobějším pohledu než tomu bylo u CVC? Z tohoto byznysu si odnesli dost peněz.BE: Investovali, dostali šanci investovat a to také udělali - investovali do společnosti a doufali, že vydělají peníze. Udělali správnou věc.
MB: Vy jste se tedy upsal minimálně na tři roky...BE: Uvidíme, uvidíme.
MB: Může nastat situace, že se vám něco nebude líbit a odejdete? Max Mosley naznačil, že byste to mohl udělat.BE: No, Max mě opravdu dobře zná.
MB: Takže to nemusí být jen otázka vaší případné nespokojenosti s novým vedením?BE: Díky bohu v této chvíli nepotřebuji peníze, nepotřebuji práci, takže pokud se věci nebudou vyvíjet tak, jak by to podle mě mělo být správné, mohu se sebrat a odejít.
MB: Když jste se procházel paddockem, jaké jste měl pocity? Cítil jste spokojenost? Hrdost? Vykonanou práci?BE: Jsem spokojen, že jsem spojován se všemi lidmi... Oni jsou vším... Myslím, že mohu jít kamkoli a lidé jsou přátelští. Všichni promotéři mi chtějí potřást rukou, právě tak to řeším. Podáním ruky.
MB: Stýská se vám po starých dobrých časech, kdy Ken Tyrrell, Frank Williams, Ron Dennis a vy jste byli soupeři?BE: Teď víceméně nemám ze strany týmů žádnou opozici. Jsou v pohodě. Jsou rády za to, co pro ně dělám. Pokud to nepůjde a týmy nebudou spokojené, půjdu.
MB: Když jste prodal F1, máte v kapse určitě balík peněz - chtěl jste to nebo ne?BE: Udělal jsem to, že jsem všechny podíly ve společnosti přepsal na mou exmanželku, ona je vložila do trustu a ten je prodal. A vy říkáte, že by bylo lepší, kdybych to neudělal?
MB: Jo, protože všechny miliardy z CVC by mohly být vaše.BE: A není to tak, že v tom do jisté míry není žádný rozdíl?
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.