Kevin Magnussen se těší s Renaultem do Číny, kde tento víkend podle něj budou mít za normálních okolností šanci na body. Před dvěma roky zde s McLarenem dojel třináctý, letos je i přes slabší výkon jejich pohonné jednotky odhodlaný vybojovat lepší výsledek.
Jaké jsou tvé vyhlídky před třetím závodem sezóny?Kevin Magnussen: Jsem opravdu nadšený a fakt bych chtěl ty první body už získat. Dejte mi normální závod bez defektů a penalizací a myslím, že to můžeme dokázat!
Jaké jsou tvé dřívější vzpomínky na závodění ve Velké ceně Číny?KM: Můj závod v roce 2014 [s McLarenem] nebyl nejlepší. Trápil jsem se s autem, které jsem měl, proto jsem dojel na 13. pozici. Rozhodně při své druhé návštěvě doufám v lepší výsledek.
V prvních dvou závodech se velmi snažil, tvé tempo bylo slibné. Bylo to těsné, jenže bez bodů. Je to frustrující?KM: Je to dost frustrující! Takové někdy závodění bývá, ale jsme velmi blízko, a to motivuje. Auto se řídí opravdu dobře. Samozřejmě, že chceme více přítlaku a výkonu, ukažte mi ale pilota, který by si to nepřál.
Přirozeně si opět užívám to, že jsem za volantem, že na to můžu tvrdě tlačit a předjíždět, ale když začínáte zezadu, odvedete tolik práce, absolvujete velmi dobrý závod, a přesto dojedete jedenáctí. Kdybychom startovali v pořadí výše a neměli v prvním kole incidenty, mohlo by dojít na dobré věci.
Co si myslíš o rozvržení Mezinárodního šanghajského okruhu?KM: Je zajímavé, jenže je velmi široký a obsahuje tolik únikových zón, že vám pak ani nepřipadá tak senzační, jak by mohl být. Obsahuje některé opravdu dobré, rychlé zatáčky. Obzvlášť nájezd do té první je zvláštní - najíždíte do ní z té nejrychlejší části dráhy a na konci docela dlouhé zatáčky jste na 60 km/h.
Kde se dá předjíždět?KM: Jsou tam dvě DRS rovinky, takže se po předjíždění přirozeně ohlížíte tam. Největší šance je do první zatáčky, protože DRS zóna začíná na startovní / cílové rovince velmi pozdě, takže se k autu před sebou můžete dostat blízko. Snažím se nicméně využívat jakoukoliv příležitost bez ohledu na to, kde se během kola objeví.
Co je tentokrát vašim cílem?KM: Známe své slabiny a Šanghaj k nám kvůli nim nebude zřejmě tou nejpřátelštější tratí, přesto si stále myslím, že můžeme odjet dobrý závod a bojovat o body. Opravdu jsem nabuzený a vzrušený!
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.