Sebastian Vettel pro oficiální stránky Formule 1 hovoří o těch nejdůležitějších věcech ve vrcholné disciplíně motorsportu. Dotýká se vlastností jezdců, týmových kolegů, šéfa, ale také samotného závodění či nepostradatelných zatáček.
Jaké jsou základní prvky tvé předzávodní rutiny?Sebastian Vettel: Dobře se vyčůrat. Jinak jste v závodě pod tlakem (smích).
Jaké jsou základní ingredience dobré noci strávené venku?SV: Drinky a dobrá společnost - obzvlášť, když máte co slavit.
Jaké základní věci musíš mít ve svém pokoji/motorhomu při závodě?SV: Dobrou postel, úplně jednoduše. Cokoliv jiného si dokážu zařídít sám.
Jaké základní věci musíš mít doma v ledničce?SV: Mléko. Rád se napiju studeného mléka.
Jaké jsou základní vlastnosti dobrého týmového kolegy v F1?SV: Respekt a upřímnost.
Tvůj základní tip pro vyhýbání se stresu na letištích?SV: Nebuďte ve spěchu. Já vždy spěchám, takže jsem to ještě nezažil - stále jsem učněm (smích).
Jaké jsou základní vlastnosti pilota F1?SV: Rychlost, to hodně pomáhá. A samozřejmě talent, pokud přichází společně s rychlostí. Vášeň, lokty a mazanost.
Která základní věc ti pomůže se po závodě zklidnit?SV: Být doma se svou rodinou.
Jaké jsou základní prvky skvělého závodního okruhu?SV: Velmi jednoduše: historie. Protože všechny ty staré dráhy mají ten určitý kouzelný okamžik. Vezměte si Spa nebo Monzu.
Která aplikace je v tvém telefonu základní?SV: Nemyslím si, že by kterákoliv z nich byla základní. A abych byl upřímný, já telefon využívám převážně jako telefon.
Jaké jsou základní vlastnosti šéfa týmu?SV: Aby dokázal zajistit, že je šéfem. Jinak si myši začnou hrát...
Jaké jsou tvé základní požadavky v hotelu?SV: Opět - opravdu dobrá postel. A dobrý polštář. Mám rád spánek! A trochu místa navíc je hezkým přídavkem.
Která velká cena je tou základní, jíž by měl každý fanoušek navštívit aspoň jednou za život?SV: Monako.
Co je základní pro to, aby ses v noci dobře vyspal?SV: Být unavený. Ano, někdy je to náročné se unavit, ale já v tom nejsem zas tak špatný.
Jaké základní věci s sebou musíš mít na cestách?SV: Pas. Cokoliv jiného si můžete koupit, pokud je to zapotřebí.
Co základního ti pomáhá se ráno probudit?SV: Denní světlo.
Která zatáčka je základní pro závodění v F1?SV: Esíčka v Suzuce.
Které části tvého tréninkového režimu jsou základní?SV: Disciplína - v čemkoliv, co děláte, ať už jde o běhání, jízdu na kole či plavání.
Která osobní vlastnost je nejzákladnější pro závodění v F1?SV: Rychlost.
Jaký je tvůj základní tip pro ty, kteří usilují o to stát se pilotem F1?SV: Vášeň.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.