Pro někoho je život pilota F1 vlastně velkou zábavou a jenom "ježděním dokolečka". Ale samotní aktéři si rádi odpočinou od neustálého kolotoče - a vánoční čas je k tomu jako stvořený. I když... poslechněme si, co si o tom myslí Ferrariho dvojice.
Nejstarší pilot závodního pole Kimi Räikkönen je rád, že může několik dní "dobíjet baterie". Přiznává však, že myšlenkami už pluje v přípravách na sezónu 2016.
Nejsou to vaše první Vánoce v dresu stáje Ferrari, ale letos jste cítil něco jiného, snad to byla atmosféra nebo pocit optimismu?
Kimi: Rok skončil a od příštího roku lidé pochopitelně očekávají víc než odvedl tým v tomto roce, i když byl skvělý. Přišli někteří noví lidé, atmosféra je velmi dobrá, zvláště když srovnáme letošní rok s tím předchozím. Před Vánoci se všichni zdají být šťastní, brzy dostanou všichni nějaké volno, takže nálada je hodně uvolněná.
Když mluvíme o příštím roce, prezident Ferrari Sergio Marchionne a šéf týmu Maurizio Arrivabene prohlásili, že každý v týmu bude muset zabrat, aby došlo k dalšímu zlepšení. Co tedy pro příští rok chystáte?
Kimi: Všichni samozřejmě víme, kde má Ferrari být. Chceme vyhrát, což nebude snadné. Vím, že existuje dost silných týmů a všechny mají stejnou představu - chtějí také vítězit v šampionátu nebo vyhrávat závody. S ohledem na letošní zlepšení očekáváme od příštího roku ještě víc. Musíme vyhrávat závody, šampionát a odevzdat sto procent, abychom zase přivezli titul do Maranella, ale je ještě příliš brzo o tom mluvit. Je to v našich silách, ale nemá smysl kontrolovat, co dělají ostatní, musíme pokračovat v naší práci stejným způsobem jako doposud, pak můžeme na příští rok hledět s optimismem. Teď nemá smysl cokoli předvídat, počkejme na první zimní testy a pak uvidíme.
Na vás teď čekají vánoční svátky. Co budete dělat, jen odpočívat doma?
Kimi: Chystám se strávit nějaký čas se svou rodinou. Bohužel, nemáme tak dlouhou přestávku, v lednu už musíme začít pracovat, takže chci plně využít volna k odpočinku a přípravě na příští rok.
Sebastian Vettel přišel, viděl a sice nezvítězil, ale notně zplihlý prapor Ferrari opět zvedl do sympatické výše. Také on byl zpovídán nejen co se vyhlídky na rok 2016 týče, ale také ohledně vánočních plánů.
V pondělí prezident Ferrari Sergio Marchionne řekl, že celý tým musí v roce 2016 naplno zabrat. Jak se to týká vás, v čem se můžete zlepšit?
Sebastian: No, ve vztahu k Mercedesu chceme být v nadcházející sezóně ještě konkurenceschopnější. Nechci příliš zabíhat do detailů a prozrazovat naše tajemství. Faktem zůstává, že se musíme v mnoha směrech zlepšit, ať jde o aerodynamiku, motor a podobně. Jsem ale přesvědčen, že letošný výsledky naznačily, že jdeme po správné cestě, takže teď se musíme soustředit hlavně na sebe.
Prožil jste první sezónu u Scuderie Ferrari. Co vás v letošním roce nejvíc překvapilo?
Sebastian: Upřímně řečeno, nejvíc asi konečný výsledek týmu. Nečekal jsem, že Ferrari bude letos tak silné.
Chystáte se na vánoční přestávku. Jaké jsou vaše vyhlídky na následující dny?
Sebastian: Ta přestávka je krátká, takže většinu času strávím doma, kdy bych mohl odpočívat a strávit nějaký čas s přáteli.
Sezónu strávil na postu testpilota a od nového roku ho uvidíme opět v roli závodní. Mexičan Esteban Gutiérrez si ale roční působení v Maranellu pochvaluje s tím, že se mohl učit od těch nejlepších lidí.
S Ferrari jste ještě oslavil Vánoce, ale teď už vás čeká výzva v podobě týmu Haas. Jak se v tuto chvíli cítíte?
Esteban: V první řadě jsem nesmírně vděčný za úžasnou příležitost pracovat u Ferrari. Bylo to období hodně dlouhé, ale paradoxně velmi rychle uteklo. Naučil jsem se spoustu věcí, měl jsem možnost pracovat s výbornými mechaniky, nejlepšími inženýri, dvěma mistry světa, jedinečným šéfem týmu - skutečně chci všem moc poděkovat, protože mi jako třetímu pilotovi otevřeli dveře, abych také mohl přispět a poskytnout co nejvíc mých zkušeností. Teď je přede mnou nová kapitola, na kterou se pochopitelně moc těším.
Co můžete očekávat od zcela nového týmu, jehož součástí od příští sezóny budete?
Esteban: Věřím, že jim hodně pomohou mé zkušenosti a znalosti o vývoji motorů. Třeba převodové ústrojí se v letech 2012 až 2014 hodně změnilo, Vývoj v letech 2014/15 jsem prožil u Ferrari, takže znám veškeré postupy. Myslím, že to je důležitá věc pro celý tým.
Než všechen ten kolotoč začne, budete mít pár dní na vánoční přestávku. Co budete dělat? Vrátíte se do Mexika?
Esteban: Ano, je čas navštívit rodinu, volno dostanu. Hodně jsem tenhle rok cestoval, absolvoval spoustu příprav, akcí a obecně myslím, že pro nás všechny, kteří jsme součástí Formule 1, je důležité si odpočinout u rodiny. Zapomenout na nějaký čas na stálé cestování, na neustálý pohyb. Podle mě je to nejlepší možnost, co dělat.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.