Šéf sportovního oddělení Hondy, Jasuhisa Araj, po sezóně 2015 hovoří o důvodech návratu Hondy do Formule 1. Je realistické očekávat přenos technlogií ze závodních pohonných jednotek do oblasti silničních vozidel?
Byl technologický vývoj důležitý v rozhodování Hondy o návratu do Formule 1?Jasuhisa Araj: Technologický vývoj byl rozhodně velkou součástí našeho rozhodnutí vrátit se do F1. Věříme, že to, co jsme se při vývoji hybridů naučili, se v budoucnu prosadí v oblasti automobilového průmyslu.
Jaká technologie podle vás vzejde z projektu F1?JA: Když se na to podíváme specificky z pohledu motoru, můžeme získat poznání o spalování a redukci tření, o vysokotlakých systémech přímého vstřikování, o efektivitě turbodmychadel, evoluci v olejích a mazivech, o palivové efektivitě. Hybridní technologie budou například také užitečné při vývoji bateriové technologie, výkonové elektroniky a tepelných regeneračních systémů (MGU-H) atd.
Je realistické očekávat, že se vyvinutá technologie bude dát přenést z F1 na silniční vozy?JA: Základní koncept, schopnosti a technologie, které se nalézají v F1, rozhodně přenositelné jsou. Už teď je mezi F1 a silničními vozy velmi podobné turbo spalování a technologie přímého vstřiku. Oblast tepelné regenerace stále vyžaduje další výzkum před tím, než bude moci být použitá u silničních vozů, ale to, že je používána v F1, je revolucí samo o sobě - před pouhými několika lety se to zmiňovalo pouze jako nápad či koncept.
Je skvělé pozorovat, jak tyto nápady tak rychle ožívají. Všechny tyto výzvy F1 jsou prováděny s tou nejvyšší mírou efektivity, a proto se nemusí hned nebo do několika let dostat mezi silniční auta. V mnoha oblastech F1 to je nakonec velmi obtížné stanovovat precizní cíle, našemu výzkumu ale extrémně pomáhá možnost ukázat, kterým směrem se automobilový průmysl může ubírat.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.