Přítomni byli Sebastian Vettel (Ferrari), Felipe Massa (Williams), Jenson Button (McLaren), Nico Hülkenberg (Force India), Max Verstappen (Toro Rosso) a Felipe Nasr (Sauber)
Silvia Arias (Parabrisas): Mohli byste mi říci, co v letošní sezóně považujete ve vašem týmu za silné a slabé stránky?
Nico Hülkenberg: Nejsilnější a nejslabší bod? Za silnou stránku považuji, že jsme na to, co máme k dispozici, velmi efektivní, zvláště když si uvědomíte, jaký je náš rozpočet. To považuji za velice dobrou práci. A slabá stránka, asi že máme tak hluboko do kapsy.
Jenson Button: Nemáme žádné slabiny, jsme perfektní. Silné stránky? Myslím, že jich moc nemáme, mám za to, že každý a zvláště McLaren ví, čeho jsme dosáhli. Jsme stále stejný tým. Pokud jde o závodní víkendy, tam odvádíme dobrou práci, snažíme se ze sebe dostat to nejlepší, s ohledem na maximalizaci našeho potenciálu. Měli jsme problémy s pohonnou jednotkou, prakticky celou sezónu jsme se snažili ji vylepšit, což nebylo vůbec lehké, teď bude důležité, co uděláme přes zimu. Změny by nás měly pro příští rok posílit, protože nikdo nechce, abychom se potáceli na pozicích jako letos. Zda budeme vyhrávat závody nebo ne, to je jiná otázka, ale předpokládám, že v posledních závodech letošní sezóny už můžeme být vpředu. Odvedli jsme mnoho tvrdé práce, pozitivní je, že stále týmu důvěřujeme. Ta se nás drží i v těžkých časech, proto je v týmu dobrá atmosféra, možná je dost lidí překvapeno, jak to u nás vypadá.
Felipe Massa: Ve srovnání s jinými týmy odvádíme dobrou práci. Řekl bych dokonce velmi dobrou práci. Bojujeme s velkými týmy a rozhodně nesmíme zapomínat, že úspěchy nepřicházejí lehce, navíc pro nás jsou velmi důležité. Ale pár věcí ke zlepšení tu je... Musíme být efektivnější, zlepšit mnoho věcí, prostě je zjednodušit, to samé se týká strategie, zastávek v boxech, ale s ohledem na naše možnosti se domnívám, že se nemáme za co stydět. Chce to jen trochu víc peněz, investovat je do vozů a jsem si jist, že pak těm klukům před námi trochu ztrpčíme život.
Felipe Nasr: No, řekl bych, že situace u Sauberu je dost obtížná. Pokud se podíváte na minulý rok, vůbec jsme nebodovali, takže jsme letos předčili veškerá očekávání, těch bodů jsme získali docela dost, přibývaly na naše konto, kdykoliv to bylo možné. Přál jsem si motivovat lidi. Nikdo nic nevzdával, víme, na co máme a co si můžeme dovolit. V týmu máme dobré lidi. Musíme být trpěliví, je to jen otázkou času, výhled na příští sezónu vypadá poněkud lépe, takže se chceme soustředit na snahu dosáhnout ještě lepších výsledků. Pokud se to všechno příznivě sejde, můžeme příští rok udělat další posun vpřed.
Sebastian Vettel: Byl jsem ohromen, jaká vášeň provází Ferrari, to je opravdu hodně silná stránka. Tím myslím atmosféru uvnitř týmů i mezi fanoušky, takže Red Magic. Slabinou... snad jídlo není tak dobré, opravdu... Slabina? Myslím, že sezóna byla dobrá, po vítězstvích jsme to pořádně oslavili, myslím, že se můžeme dál zlepšovat, to všechno ukáže příští rok.
Max Verstappen: Řekl bych, že silnou stránkou je atmosféra v týmu a možná to je něco specificky italského. Už v motokárách se mi to líbilo a tady to pokračuje. Připadám si jako ve velké rodině a jako pilot se tu dobře cítím, proto i můj výkon jde nahoru. Tým je pořád ještě velmi mladý, jsou ambiciózní a myslím, že ve srovnání s loňským vozem jsme o velký kus vpředu. Jsem prostě šťastný, že můžu řídit tak dobré auto. Ohledně slabin, o žádné nevím. Snad jen - chybí nám ještě pár kilometrů v maximální rychlosti, ale to je asi jediná věc.
José Roberto Lioi (Globo Radio): Sebastiane, bude Brazílie pro vás rozhodující závod ohledně druhého místa v šampionátu?
Vettel: Ano. Jistě, máme ještě dva závody, ten poslední mi příliš nepomohl. Ale ano, stojím o to být aspoň druhý, je to pořád lepší než být třetí. Naším cílem je aspoň se vklínit mezi Mercedesy a rozdělit je, ale nejlepším způsobem, jak to udělat, je soustředit se na svůj výkon a pokusit se dosáhnout maxima. Uvidíme, co se stane v neděli.
Luigi Perna (La Gazzetta dello Sport): Niki Lauda řekl, že v této chvíli Ferrari lze srovnávat s Mercedesem z hlediska výkonu motoru, ale ne co se týče podvozku a aerodynamiky. Souhlasíte?
Vettel: S pokrokem v letošním roce jsem zatím velmi spokojen. Máme také připraveny zajímavé věci. Vždy je těžké předvídat, co se stane v další sezoně, ale rozhodně je naším cílem se Mercedesu přiblížit. Vypadá to slibně a měli bychom udělat krok vpřed. Niki zrovna nepatří mezi lidi, kterým je radno vždy věřit, často a někdy i rychle mění své názory a občas řekne i něco, co nedává smysl. To, co říká, vyznívá pro nás dobře, protože nejspíš cítí, že se Mercedesu blížíme.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.