Přítomni byli Sebastian Vettel (Ferrari), Felipe Massa (Williams), Jenson Button (McLaren), Nico Hülkenberg (Force India), Max Verstappen (Toro Rosso) a Felipe Nasr (Sauber)
Silvia Arias (Parabrisas): Mohli byste mi říci, co v letošní sezóně považujete ve vašem týmu za silné a slabé stránky?
Nico Hülkenberg: Nejsilnější a nejslabší bod? Za silnou stránku považuji, že jsme na to, co máme k dispozici, velmi efektivní, zvláště když si uvědomíte, jaký je náš rozpočet. To považuji za velice dobrou práci. A slabá stránka, asi že máme tak hluboko do kapsy.
Jenson Button: Nemáme žádné slabiny, jsme perfektní. Silné stránky? Myslím, že jich moc nemáme, mám za to, že každý a zvláště McLaren ví, čeho jsme dosáhli. Jsme stále stejný tým. Pokud jde o závodní víkendy, tam odvádíme dobrou práci, snažíme se ze sebe dostat to nejlepší, s ohledem na maximalizaci našeho potenciálu. Měli jsme problémy s pohonnou jednotkou, prakticky celou sezónu jsme se snažili ji vylepšit, což nebylo vůbec lehké, teď bude důležité, co uděláme přes zimu. Změny by nás měly pro příští rok posílit, protože nikdo nechce, abychom se potáceli na pozicích jako letos. Zda budeme vyhrávat závody nebo ne, to je jiná otázka, ale předpokládám, že v posledních závodech letošní sezóny už můžeme být vpředu. Odvedli jsme mnoho tvrdé práce, pozitivní je, že stále týmu důvěřujeme. Ta se nás drží i v těžkých časech, proto je v týmu dobrá atmosféra, možná je dost lidí překvapeno, jak to u nás vypadá.
Felipe Massa: Ve srovnání s jinými týmy odvádíme dobrou práci. Řekl bych dokonce velmi dobrou práci. Bojujeme s velkými týmy a rozhodně nesmíme zapomínat, že úspěchy nepřicházejí lehce, navíc pro nás jsou velmi důležité. Ale pár věcí ke zlepšení tu je... Musíme být efektivnější, zlepšit mnoho věcí, prostě je zjednodušit, to samé se týká strategie, zastávek v boxech, ale s ohledem na naše možnosti se domnívám, že se nemáme za co stydět. Chce to jen trochu víc peněz, investovat je do vozů a jsem si jist, že pak těm klukům před námi trochu ztrpčíme život.
Felipe Nasr: No, řekl bych, že situace u Sauberu je dost obtížná. Pokud se podíváte na minulý rok, vůbec jsme nebodovali, takže jsme letos předčili veškerá očekávání, těch bodů jsme získali docela dost, přibývaly na naše konto, kdykoliv to bylo možné. Přál jsem si motivovat lidi. Nikdo nic nevzdával, víme, na co máme a co si můžeme dovolit. V týmu máme dobré lidi. Musíme být trpěliví, je to jen otázkou času, výhled na příští sezónu vypadá poněkud lépe, takže se chceme soustředit na snahu dosáhnout ještě lepších výsledků. Pokud se to všechno příznivě sejde, můžeme příští rok udělat další posun vpřed.
Sebastian Vettel: Byl jsem ohromen, jaká vášeň provází Ferrari, to je opravdu hodně silná stránka. Tím myslím atmosféru uvnitř týmů i mezi fanoušky, takže Red Magic. Slabinou... snad jídlo není tak dobré, opravdu... Slabina? Myslím, že sezóna byla dobrá, po vítězstvích jsme to pořádně oslavili, myslím, že se můžeme dál zlepšovat, to všechno ukáže příští rok.
Max Verstappen: Řekl bych, že silnou stránkou je atmosféra v týmu a možná to je něco specificky italského. Už v motokárách se mi to líbilo a tady to pokračuje. Připadám si jako ve velké rodině a jako pilot se tu dobře cítím, proto i můj výkon jde nahoru. Tým je pořád ještě velmi mladý, jsou ambiciózní a myslím, že ve srovnání s loňským vozem jsme o velký kus vpředu. Jsem prostě šťastný, že můžu řídit tak dobré auto. Ohledně slabin, o žádné nevím. Snad jen - chybí nám ještě pár kilometrů v maximální rychlosti, ale to je asi jediná věc.
José Roberto Lioi (Globo Radio): Sebastiane, bude Brazílie pro vás rozhodující závod ohledně druhého místa v šampionátu?
Vettel: Ano. Jistě, máme ještě dva závody, ten poslední mi příliš nepomohl. Ale ano, stojím o to být aspoň druhý, je to pořád lepší než být třetí. Naším cílem je aspoň se vklínit mezi Mercedesy a rozdělit je, ale nejlepším způsobem, jak to udělat, je soustředit se na svůj výkon a pokusit se dosáhnout maxima. Uvidíme, co se stane v neděli.
Luigi Perna (La Gazzetta dello Sport): Niki Lauda řekl, že v této chvíli Ferrari lze srovnávat s Mercedesem z hlediska výkonu motoru, ale ne co se týče podvozku a aerodynamiky. Souhlasíte?
Vettel: S pokrokem v letošním roce jsem zatím velmi spokojen. Máme také připraveny zajímavé věci. Vždy je těžké předvídat, co se stane v další sezoně, ale rozhodně je naším cílem se Mercedesu přiblížit. Vypadá to slibně a měli bychom udělat krok vpřed. Niki zrovna nepatří mezi lidi, kterým je radno vždy věřit, často a někdy i rychle mění své názory a občas řekne i něco, co nedává smysl. To, co říká, vyznívá pro nás dobře, protože nejspíš cítí, že se Mercedesu blížíme.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.