Mezi odborníky i svými kolegy na trati je považován za mírně problematického jedince, něco jako kdysi býval Andrea de Cesaris, jemuž se s oblibou říkalo Crasheris. Těch karambolů má Venezuelan za sebou hodně, v rozhovoru se ale věnoval především vztahu ke Grand Prix Japonska
Nejdřív přijměte gratulace k novému angažmá pro rok 2016, umožní vám to víc se soustředit na zbylé závody v této sezóně?
Smlouva byla jednou z věcí, které se můj management trochu obával. Na příští rok jsme sice měli kontrakt, ale jak už znáte z dřívějška, prostředí F1 někdy není příliš nakloněno k dodržování smluv. Je skvělé, že tým potvrdil víru v mojí osobu a já se na pokračování naší spolupráce ve třetí sezóně opravdu těším. Před sebou máme ještě šest závodů, takže se na ně budu maximálně soustředit, počínaje nadcházejícím závodním víkendem.
Těšíte se na okruh v Suzuce?
Hodně, věřte mi. Je vždy úžasné tady jet. Pokud máte rádi trať s rychlými zatáčkami, je pro vás Suzuka to pravé. Jsem přesvědčen, že tu prožijeme dobrý víkend, protože v Suzuce je všechno potěšení ze závodění umocněno. Pro pilota je okruh určitě srovnatelný se Spa, v některých zatáčkách je to tu snad ještě lepší. Rád se do Suzuky a Japonska jako takového vracím.
Jak byste popsal hlavní body jednoho kola na této trati?
Je jich několik. Začátek po startu je neuvěřitelný, obloukem stoupáte nahoru, pravá-levá-pravá. Je to tu velice rychlé, musíte přesně najíždět do zatáček a maximálně se koncentrovat. Řekl bych, že je potřeba i určité statečnosti. Podél trati není příliš místa, o to víc je důležité tenhle úsek projet. Když jsem tu jel v roce 2011 poprvé, měl jsem obrovské problémy. Bylo mi jasné, že bych potřeboval strávit v monopostu mnohem víc času. Tyhle zatáčky jsem nikdy neprojel na 100%, musel jsem si je dlouho zkoušet a učit je poznávat. Pak je tu zatáčka Spoon, nádherná, a rychlá 130R, která je stále více náročná, i když je nyní plošší. Koneckonců, je to úžasný okruh s mnoha famózními místy. Téměř perfektní trať.
Jaká je vaše nejhezčí vzpomínka na Suzuku?
Na rozdíl od zmíněného prvního setkání bych za opravdu dobrý závod označil ten o rok později. V roce 2012 jsem se kvalifikoval až jako čtrnáctý, ale zdařilo se mi hned po startu předjet dost soupeřů a usadit se na devátém místě. Nakonec jsem získal body a vzpomínám, že jsem na trati dlouho bojoval s Nico Hülkenbergem na Force India (pozn. Maldonado dojel osmý).
Můžeme se ještě vrátit ke Grand Prix Singapuru?
Když se ohlédnu na startovní pozici a jak jsem se probíjel kupředu, vypadalo to na úspěch, bohužel po kontaktu s Jensonem Buttonem jsem měl poškozený zadní difuzor, měl menší přítlak a to se promítlo na činnost zadních pneumatik. Nemohly mi proto fungovat tak dlouho, jak jsem potřeboval, proto jsem musel neplánovaně do boxů. Byl to ale dobrý závod s několika zajímavými souboji.
Jenson evidentně nebyl z kolize nadšený...
Žádný pilot není rád, když se pokouší dostat před vůz vpředu a přitom si poškodí vlastní monopost. Tady jsme doznali šrámů oba dva - on se mě pokusil předjet, já jsem bránil svoji pozici. Takové je závodění. Ostatně komisaři tu záležitost zkoumali a došli k názoru, že není potřeba žádné další akce.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.