Sebastian Vettel hovoří o své sezóně s Ferrari, stavu šampionátu i o svém odchodu z Red Bullu. Vyjadřuje se také na adresu jejich končícího partnerství s Renaultem, na který má dobré vzpomínky.
Sebastiane, jak předvídáš, že by ti to tento víkend mohlo jezdit?Sebastian Vettel: To je vždy těžké, něco předvídat, ale v posledních několika letech, bylo toto místo vůči mně vždy velmi dobré a já jsem dosáhl moc dobrých výsledků. Tuto trať mám rád zřejmě proto, že jde o jednu z nejnáročnějších událostí v celém kalendáři.
Myslím, že momentálně máme silný balík. Doufám tedy, že tady budeme moci pokračovat v našem tempu a udržíme si tuto sérii dobrých výsledků.
Jak to momentálně vidíš s náskokem Lewise Hamiltona v šampionátu? Na titul už asi mít nebudeš - mohlo by tvým cílem být druhé místo?SV: Cílem v šampionátu je maximální útok. Musíme jít do všeho a pokusit se získat cokoliv, co jen jde, tečka. Nico [Rosberg] je Lewisovi určitě blíž než my, takže je naším prvotním cílem. Pokud ale existuje šance, musíme se snažit a udělat všechno možné pro to, abychom získali tu "velkou věc."
Realisticky, Lewis je ve velmi dobré pozici a momentálně má velmi silný balík. Já jsem prožíval léta, kdy jsem byl u velmi silného týmu s velmi silnou skupinou lidí, ale i v takovém případě musíte podávat špičkové výkony, abyste kterýkoliv víkend získávali ty nejlepší výsledky. Jsem si jistý, že když je na trati, tak pracuje extrémně tvrdě, pokouší se o všechno možné, a samozřejmě má momentálně dobře našlápnuto.
Jak bys popsal interakci, která právě nyní probíhá mezi tebou a autem?SV: V principu vycházím s autem velmi dobře. Samozřejmě jsme doposud měli mnoho různých typů tratí a já si myslím, že jsme byli všude velmi konkurenceschopní. Nikde jsem zatím letos nebyli opravdu dole, snad kromě Silverstonu, kde jsme si trochu sáhli na dno a trápili se, byť jsme nakonec získali pódium. Myslím, že jsme byli vždy dostatečně silní na to, abychom skončili v první pětce. Našim cílem je samozřejmě vždy bojovat o pódium.
Mercedes má momentálně ten nejsilnější balík, a pokud se jim nic nepokazí, pak dojíždějí s oběma vozy na pódiu, proto tam moc místa nezbývá. My jsme ale také většinou dost dobří v získávání maxima z toho, co je možné.
Sedm závodů před koncem jsi v šampionátu třetí a 21 bodů za Nicem Rosbergem. Když se ohlédneš zpět, představoval pro tebe přechod z Red Bullu k Ferrari potřebné občerstvení - obzvlášť s přihlédnutím k tomu, jak si oba týmy momentálně vedou?SV: Jak už jsem mnohokrát řekl, šlo pro mě o velmi těžké rozhodnutí. Nyní jsem spokojený tam, kde jsem, protože ten tým je skvělý a mě se dostalo hodně pomoci, abych mohl začít.
Zatím prožíváme fantastický rok, což nám hodně pomáhá. Celkově jdeme správným směrem, i když to očividně trvá. Všichni musíme být trpěliví, protože tohle je středně- až dlouhodobý projekt. Já slovo "dlouhodobý" nepodceňuji.
Jaký máš názor na zprávy, že by se Red Bull a Renault mohli v budoucnu rozejít?SV: Pro mě to je smutné slyšet, protože jsem byl po většinu času součástí tohoto partnerství. Tehdy jsme zažili mnoho úspěšných let, na které se žel velmi rychle zapomíná.
Renault odváděl fantastickou práci, když Red Bullu dodával silný motor s nejnovější technologií, které bylo zapotřebí, abyste byli konkurenceschopní. V éře foukání z výfuků byl Renault zřejmě nejlepší a nejpokročilejší ve Formuli 1. Na všechny tyto úspěchy se zapomíná až moc rychle, a já opravdu doufám, že ve sportu zůstanou.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.