Romain Grosjean hovoří o návratu na pódium ve Spa i nástrahách, které je čekají v Monze.
Jak se cítíš po Spa a návratu na pódium?Romain Grosjean: Stále mám na tváři úsměv! To byl ale závod a skvělý výkon od všech v týmu. E23 je skvělé auto a na Spa fungovalo dobře. Všechno vyšlo a pravděpodobně to byl můj nejlepší závod kariéry. Ale vděčím za to tvrdé práci celého týmu, že jsem byl schopen zajet na maximum svých možností. Bylo to opravdu téměř jako výhra.
Mohl jsi předjet Sebastiana Vettel, kdyby neměl problém s pneumatikou?RG: Hodně rychle jsem ho dojížděl a dělal jsem všechno proto, abych jej předjel. Je to tvrdý soupeř, ale já byl VELMI odhodlaný. Je vlastně škoda, že mu odešla pneumatika, protože jsem se těšil na souboj na trati o danou pozici a byl jsem přesvědčen, že získám třetí místo.
Máš rád Monzu? Nejrychlejší okruh v kalendáři?RG: Mám ji hodně rád, protože je tak osobitá. Je to skvělý okruh, který má bohatou historii. Je to pro nás kouzelné, že bojujeme na místě, kde závodili všichni naši hrdinové. Je zde specifická atmosféra. Velkou součástí jsou samozřejmě fanoušci Ferrari a je pěkné závodit na tak legendární akci.
Máš na Monzu zvláštní vzpomínky?RG: Jeden z mých prvních závodů byl v roce 2003 právě v Monze, kde jsem jezdil v kategorii Formula Lista a ve své první sezóně jsem tehdy vyhrál každý závod. Podařilo se mi tam zajet pár dalších skvělých výsledků, takže mám na ni hodně dobrých vzpomínek.
Jaké ambice máte pro Monzu?RG: Podle papírů by nám Monza měla sedět lépe než Spa, takže teoreticky by mělo být možné další pódium. Samozřejmě zatím nevíme, jaký bude nás výkon v porovnání se soupeři. Já se budu snažit získat maximum jako vždy.
Jaký je klíč k dobrému výsledku v Itálii?RG: Auto musí co nejvíc klouzat a být rychlé na rovince. V tomto směru jsme letos dobří. Potom je důležitá práce s pneumatikami a jejich opotřebením. Bude to pro nás také náročné ve velkých zatáčkách jako Lesmos či šikana Ascari, protože čím méně máte přítlaku, tím náročnější je získání přilnavosti v zatáčkách. Je to náročný kompromis, ale jsem si jistý, že to s týmem vyřešíme co nejlépe.
Pizza nebo těstoviny?RG: Znám u okruhu skvělou pizzerii, takže jednoznačně pizza. Ale jsem opatrný, protože můžete rychle nabrat kila. Itálie je magické místo a tamější kultura je toho velkou součástí. Jako většina pilotů jsem zde dříve hodně závodil už v motokárách a je to jako bych tu zemi dobře znal. Nvím o nikom, kdo by si neužíval pobyt v Itálii.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.