Romain Grosjean hovoří o návratu na pódium ve Spa i nástrahách, které je čekají v Monze.
Jak se cítíš po Spa a návratu na pódium?Romain Grosjean: Stále mám na tváři úsměv! To byl ale závod a skvělý výkon od všech v týmu. E23 je skvělé auto a na Spa fungovalo dobře. Všechno vyšlo a pravděpodobně to byl můj nejlepší závod kariéry. Ale vděčím za to tvrdé práci celého týmu, že jsem byl schopen zajet na maximum svých možností. Bylo to opravdu téměř jako výhra.
Mohl jsi předjet Sebastiana Vettel, kdyby neměl problém s pneumatikou?RG: Hodně rychle jsem ho dojížděl a dělal jsem všechno proto, abych jej předjel. Je to tvrdý soupeř, ale já byl VELMI odhodlaný. Je vlastně škoda, že mu odešla pneumatika, protože jsem se těšil na souboj na trati o danou pozici a byl jsem přesvědčen, že získám třetí místo.
Máš rád Monzu? Nejrychlejší okruh v kalendáři?RG: Mám ji hodně rád, protože je tak osobitá. Je to skvělý okruh, který má bohatou historii. Je to pro nás kouzelné, že bojujeme na místě, kde závodili všichni naši hrdinové. Je zde specifická atmosféra. Velkou součástí jsou samozřejmě fanoušci Ferrari a je pěkné závodit na tak legendární akci.
Máš na Monzu zvláštní vzpomínky?RG: Jeden z mých prvních závodů byl v roce 2003 právě v Monze, kde jsem jezdil v kategorii Formula Lista a ve své první sezóně jsem tehdy vyhrál každý závod. Podařilo se mi tam zajet pár dalších skvělých výsledků, takže mám na ni hodně dobrých vzpomínek.
Jaké ambice máte pro Monzu?RG: Podle papírů by nám Monza měla sedět lépe než Spa, takže teoreticky by mělo být možné další pódium. Samozřejmě zatím nevíme, jaký bude nás výkon v porovnání se soupeři. Já se budu snažit získat maximum jako vždy.
Jaký je klíč k dobrému výsledku v Itálii?RG: Auto musí co nejvíc klouzat a být rychlé na rovince. V tomto směru jsme letos dobří. Potom je důležitá práce s pneumatikami a jejich opotřebením. Bude to pro nás také náročné ve velkých zatáčkách jako Lesmos či šikana Ascari, protože čím méně máte přítlaku, tím náročnější je získání přilnavosti v zatáčkách. Je to náročný kompromis, ale jsem si jistý, že to s týmem vyřešíme co nejlépe.
Pizza nebo těstoviny?RG: Znám u okruhu skvělou pizzerii, takže jednoznačně pizza. Ale jsem opatrný, protože můžete rychle nabrat kila. Itálie je magické místo a tamější kultura je toho velkou součástí. Jako většina pilotů jsem zde dříve hodně závodil už v motokárách a je to jako bych tu zemi dobře znal. Nvím o nikom, kdo by si neužíval pobyt v Itálii.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.