Jako jedni z prvních byli potvrzeni na svých postech pro příští rok - Marcus Ericsson a Felipe Nasr tak měli dostatek prostoru a času odpovědět na otázky, týkající se jejich závodního progresu, zhodnotit podniky uplynulé a říci své cíle do druhé poloviny sezóny.
Jak jste spokojeni s první polovinou sezóny a jak byste ohodnotili sebe samého?
Marcus Ericsson: Myslím, že se nemáme za co stydět, zvláště když si vzpomeneme na ročník 2014. Především jsme dobře začali, oba vozy byly na bodech. Jasně, poslední závody nám přinesly určité zklamání, jako bychom ztratili tempo. Celkově sice odvádíme dobrou práci, ovšem cílem je získat víc bodů. Ohledně mě samotného, hodně se učím. Příchod do zkušeného týmu byl pro mě velkým posunem. Spokojený sám se sebou jsem do té míry, že nelze přehlížet některé chyby, kterých lituji. Právě z nich se můžu ještě dále učit. Prostor pro zlepšení tu pořád je, takže je na mě, abych ho využil.
Felipe Nasr: Pokud se ohlédnu zpět, konstatuji, že většiny cílů pro první polovinu sezóny jsme dosáhli. Zvláště pak v úvodu, výsledek z Grand Prix Austrálie byl vynikající. Pro mě osobně bylo úžasné dojet pátý, i tým to náležitě ocenil. Teď prožíváme poněkud těžší časy. Nachystali jsme už změny pro Spa a Singapur, teď to chce trochu trpělivosti. Mohu říci, že po první polovině dále kráčíme správným směrem. Za sebe bych dodal, že jako pilot se každý závodní víkend přiučím něčemu novému, ostatně je to moje první sezóna v F1, takže prožívám jak pády, tak vzestupy. Jako tým jsme zvládli pár skutečně dobrých závodů.
Co byste označil jako svůj nejlepší moment v dosavadním průběhu šampionátu?
ME: Asi výkon v Austrálii, kdy jsem si připsal první body v F1. Byl to skvělý pocit. Co se týče manévru, tak asi můj souboj s Felipe Massou v Montrealu, tam jsem ho dokázal za sebou udržet hezky dlouhou dobu. A ještě jednou do Austrálie, můj souboj s Carlosem Sainzem na konci závodu, kdy jsem mu pět kol před cílem oplatil předjetí.
FN: Zcela určitě páté místo v Austrálii. Pamatuji si, že jsem jel v naprosté pohodě a udržel za sebou Daniela Ricciarda. Sice na mě vyvíjel nemalý tlak, ale podařilo se mi ubránit svou pozici. A pak ještě Monaco, tam bylo obtížné jet na limitu, ale zvládl jsem to a nakonec bral body i tam.
A když tu otázku obrátíme - moment, který byl z vašeho pohledu nejhorší a na který byste raději hned zapomněl?
ME: Měl jsem velmi dobrý víkend v Malajsii, byl jsem v každém tréninku v první desítce. V závodě to bylo všechno naopak - když jsem útočil na sedmé místo, tak jsem manévr nezvládl a skončil mimo trať. Byla to velká škoda, protože celý víkend byl až do tohoto okamžiku velice dobrý. Byla to promarněná příležitost, ale i z toho se člověk poučí.
FN: Moje slabá chvilka přišla v Montrealu, měl jsem celý víkend problémy s brzdami. K dovršení všeho jsem udělal v třetím tréninku chybu, když jsem nechtě otevřel DRS při zahřívání pneumatik. Pořád je třeba si dávat na všechno pozor.
Co můžete jako pilot na trati se svým Sauberem C34 dělat lépe?
ME: V posledních závodech jsem se zaměřil především na svůj kvalifikační výkon, protože mi bylo jasné, že od počátku sezóny není optimální. Něco se mi podařilo a hned byly vidět pozitivní výsledky. V poslední době jsem zaznamenal zlepšení, ale pořád nejsem plně spokojen. Co se týče vozu, neustále je na čem pracovat. Dle mého názoru máme nejvíc problémů ve středně rychlých a rychlých zatáčkách, na to je třeba se zaměřit. Felipe a já spolupracujeme úzce s inženýry, abychom měli jistotu ve správnosti našich postupů.
FN: Je mi jasné, že náš vůz má v určitých oblastech své limity. Pokoušíme se to kompenzovat, ať už v měkčím či tvrdším nastavení vozu. Rozsah je poměrně dost omezený, proto je třeba maximálně využívat informační a komunikační technologie. V mém případě je také nutné autu ještě více porozumět, abych se na jeho vývoji mohl plně podílet.
Jakými vstupními informacemi můžete přispět k tvorbě nového vozu s označením C35?
ME: Každý závodní víkend probíráme s traťovým týmem naše dojmy z aktuálního vozu. Od chvíle, kdy jsme oba měli jistotu uzavřené smlouvy pro příští rok jsme se do vývoje "pětatřicítky" zapojili mnohem intenzivněji. Můžeme tak směřovat vývoj kam chceme a zpětná vazba s týmem je daleko těsnější.
FN: Je to tak, zpětná vazba funguje zvláště v oblastech, kde by mělo dojít ke změnám. Snažíme se nasbírat co nejvíc informací, aby je tým mohl pro C35 co nejlépe využít. Jsem potěšen, že se k nám připojil jako technický ředitel Mark Smith, už v téhle chvíli má o vozu dokonalý přehled. Můj dojem je takový, že jsme na dobré cestě a příští rok budeme na bodech ještě častěji než letos. Je třeba se ubezpečit, že změny nachystané pro příští závody jsou správné. To bude první důležitý krok pro sezónu 2016.
Co očekáváte od druhé poloviny sezóny?
ME: Já se na ni těším. Ve Spa a Singapuru nás čekají další aktualizace, takže bychom se měli vrátit na úroveň ze začátku sezóny. Teď musíme naplno zabrat a uvidíme, jestli je to v našich silách.
FN: Protože jedu svou první sezónu, tak se těším na některé trati, které pojedu vůbec poprvé. Třeba takové Japonsko, tam jsem ještě nejel, pak je tu Mexiko, zcela nová trať. Jsem velmi zvědav, jak se bude chovat auto s aktualizacemi, zatím to nelze předvídat. Já jsem ale přesvědčen, že pro nás budou přínosem a pomohou nám dostat se zase poněkud výš.
Jaké budou vaše plány v letní přestávce?
ME: Pět dní budu v Chorvatsku s přáteli, potřebuju si od závodění na nějaký čas odpočinout. Pak se budu ve Švédsku připravovat se svým kondičním trenérem na druhou polovinu mistrovství. Potřebuji se nabít novou energií a přesvědčit se, že jsem dobře připraven na druhou polovinu šampionátu.
FN: Vrátím se na pár dnů do Brazílie, dlouho jsem tam teď nebyl. Těším se na setkání s rodinou, přáteli, prostě tam chci strávit nějaký čas, být doma. Pak se pustím do tréninku a budu se soustředit na blížící se závody. Musím mezi jednotlivými Grand Prix najít vnitřní rovnováhu. Je také třeba zapracovat na kondici, stejně jako to plánuje Marcus, prostě musím po pauze v autě mít pocit, že jsem plný energie a sebevědomí.
Sauber má plánovaný odpočinek od prvního do šestnáctého srpna, poté se celý tým opět sejde v Hinwillu.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.