Max Verstappen se rozhovořil na různá témata, co je pro něj to základní ve Formuli 1.
Jaké jsou vaše předzávodní rituály?Max Verstappen: Moc jich nemám... Obléknu si kombinézu, promluvím si s inženýrem a jsem připraven. Nemám žádný zvláštní rituál, voodoo ani meditaci.
Jaké jsou základní ingredience, když se zajdete večer pobavit?MV: Přátelé a dobrý klub - to stačí.
Jaké základní věci musíte mít v motorhomu během závodu?MV: Speciální spodní prádlo, závodní boty, kombinéza, rukavice, helma s HANS a jsem připraven (smích). Nemám žádné kouzlo na štěstí ani nic podobného.
Jaké základní věci musíte mít doma v lednici?MV: Kousek čokolády.
Jaké jsou základní kvality dobrého týmového kolegy?MV: Respekt a dobrá nálada - a také pomůže, když je s ním trošku sranda.
Máte nějaký tip, jak se vyhnout stresu na letišti?MV: Nikdy se nestresuji, je to něco, co jde mimo mne. Pokud jste opravdu odpočinutí, nic vás nemůže vystresovat.
Co je základní kvalita jezdce F1?MV: Talent a pořádná dřina. Když máte obě tyto vlastnosti, nejspíše budete mít velkou šanci se dostat do F1.
Co vám pomáhá uvolnit se po závodě?MV: Mluvit se svými inženýry, abychom zanalyzovali závod, potom si rád pokecám s přáteli.
Co je podle vás základem dobré závodní trati?MV: Rychlé zatáčky, dobré brzdné zóny a dobrá přilnavost.
Co je podle vás základní aplikace na vašem mobilu?MV: WhatsApp
Jaké jsou základní charakterové vlastnosti dobrého šéfa týmu?MV: Podpora a schopnost dát jezdci sebevědomí. Franz Tost je v obou ohledech perfektní.
Co jsou vaše základní požadavky na hotel?MV: Pěkná sprcha a pohodlná postel, žádné speciální věci.
Kterou VC by měl fanoušek za svůj život navštívit?MV: Spa. To je má oblíbená trať. Samozřejmě ještě Monaco, ale lidí tam chodí i tak.
Co je základem pro dobré spaní?MV: Nic, usnu v deseti vteřinách poté, co si lehnu.
Jaká je základní věc, kterou u sebe máte při cestování?MV: Svůj iPad, abych mohl hrát nějaké hry.
Jaká je nejlepší zatáčka, kde se jezdí F1?MV: Eau Rouge.
Co tvoří základní součást vašeho tréninkového režimu?MV: Běhání a jízda na kole, i když preferuji cyklistiku, ale musí to být s rodinou; celá moje rodina jsou cyklisté.
Jaká charakterová vlastnost je nejdůležitější pro úspěch v F1?MV: Udržet se nohama na zemi.
Jaký máte tip pro jezdce aspirující na vstup do F1?MV: Tohle bych raději neříkal - možná bych si vytvořil konkurenci! (smích)
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.