Cyril Abiteboul, ředitel společnosti Renault Sport F1, v rozhovoru pro Auto Hebdo přiznává potíže se svými pohonnými jednotkami. Jenže k problémům podle něj přispívá i Red Bull - rakouský tým ale svůj podíl viny popírá. Podle Adriana Neweyho jsou jedinou příčinou nekonkurenceschopnosti motory.
První velká cena byla pro Renault velmi obtížná. Jde jednoduše o elektronickou záležitost?Cyril Abiteboul: Je to o komplexním nastavení přeplňovaného motoru ztíženém rekuperací elektrické energie. Poté, co jsme sezónu začali s mnoha věcmi ve vývoji, s některými velmi pozdě, není divu. Nehodlám se vymlouvat. Někteří to zvládli, my ne. Být v této situaci je skandální, frustrující a smutné.
Toro Rosso a Red Bull jsou na stejné lodi. Také mají problémy s motorem?CA: Ano. U Red Bullu se k tomu navíc přidávají určité problémy s šasi, které situaci nepomáhají. Jde obzvlášť o nestabilitu zadní části. Dohromady to vede k tomu, že se vozy těžko ovládají.
Je to těžké dozvědět se, že podle technického ředitele Red Bullu - Adriana Neweyho - je jediným problémem jeho vozu motor Renault?CA: Ano, je to těžké mít partnera, který lže. Adrian je okouzlující pán a výjimečný inženýr, ale svůj život strávil kritizováním výrobců motorů. Je příliš starý na to, aby se změnil.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.