Cyril Abiteboul, ředitel společnosti Renault Sport F1, v rozhovoru pro Auto Hebdo přiznává potíže se svými pohonnými jednotkami. Jenže k problémům podle něj přispívá i Red Bull - rakouský tým ale svůj podíl viny popírá. Podle Adriana Neweyho jsou jedinou příčinou nekonkurenceschopnosti motory.
První velká cena byla pro Renault velmi obtížná. Jde jednoduše o elektronickou záležitost?Cyril Abiteboul: Je to o komplexním nastavení přeplňovaného motoru ztíženém rekuperací elektrické energie. Poté, co jsme sezónu začali s mnoha věcmi ve vývoji, s některými velmi pozdě, není divu. Nehodlám se vymlouvat. Někteří to zvládli, my ne. Být v této situaci je skandální, frustrující a smutné.
Toro Rosso a Red Bull jsou na stejné lodi. Také mají problémy s motorem?CA: Ano. U Red Bullu se k tomu navíc přidávají určité problémy s šasi, které situaci nepomáhají. Jde obzvlášť o nestabilitu zadní části. Dohromady to vede k tomu, že se vozy těžko ovládají.
Je to těžké dozvědět se, že podle technického ředitele Red Bullu - Adriana Neweyho - je jediným problémem jeho vozu motor Renault?CA: Ano, je to těžké mít partnera, který lže. Adrian je okouzlující pán a výjimečný inženýr, ale svůj život strávil kritizováním výrobců motorů. Je příliš starý na to, aby se změnil.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.