Cyril Abiteboul, ředitel společnosti Renault Sport F1, v rozhovoru pro Auto Hebdo přiznává potíže se svými pohonnými jednotkami. Jenže k problémům podle něj přispívá i Red Bull - rakouský tým ale svůj podíl viny popírá. Podle Adriana Neweyho jsou jedinou příčinou nekonkurenceschopnosti motory.
První velká cena byla pro Renault velmi obtížná. Jde jednoduše o elektronickou záležitost?Cyril Abiteboul: Je to o komplexním nastavení přeplňovaného motoru ztíženém rekuperací elektrické energie. Poté, co jsme sezónu začali s mnoha věcmi ve vývoji, s některými velmi pozdě, není divu. Nehodlám se vymlouvat. Někteří to zvládli, my ne. Být v této situaci je skandální, frustrující a smutné.
Toro Rosso a Red Bull jsou na stejné lodi. Také mají problémy s motorem?CA: Ano. U Red Bullu se k tomu navíc přidávají určité problémy s šasi, které situaci nepomáhají. Jde obzvlášť o nestabilitu zadní části. Dohromady to vede k tomu, že se vozy těžko ovládají.
Je to těžké dozvědět se, že podle technického ředitele Red Bullu - Adriana Neweyho - je jediným problémem jeho vozu motor Renault?CA: Ano, je to těžké mít partnera, který lže. Adrian je okouzlující pán a výjimečný inženýr, ale svůj život strávil kritizováním výrobců motorů. Je příliš starý na to, aby se změnil.
Sebastian Vettel ocenil Landa Norrise za odvahu otevřeně mluvit o svých pocitech. Podle něj tím mladý Brit inspiruje mladé lidi a stává se vzorem i mimo závodní trať.
Komise Formule 1 potvrdila, že nadále počítá s původně navrženými pravidly pro pohonné jednotky, nicméně zároveň zvažuje úpravy, které by jejich fungování a efektivitu mohly ještě vylepšit.
Helmut Marko po Velké ceně Saúdské Arábie zhodnotil výkony Red Bullu, porovnal tým s rostoucí konkurencí McLarenu a ocenil vývoj Yukiho Tsunody. Podle něj má Red Bull stále náskok, ale je nezbytné pracovat na detailech, pokud chce zůstat na vrcholu.
Lando Norris se naplno soustředí na boj o titul, když výrazně změnil životní styl a veškerou energii věnuje přípravě na závody. Přísný režim, důraz na fyzickou i psychickou kondici a konec večírků jasně ukazují jeho odhodlání stát se šampionem.
Tým Cadillac bude od roku 2029 používat motory General Motors, které získaly oficiální schválení jako dodavatel pro Formuli 1. Americká automobilka tak posílí své postavení v královně motorsportu a spojí vlastní značku i technologii.
Yuki Tsunoda mohl v Saúdské Arábii při správné strategii na tvrdých pneumatikách sahat po bodech. Jeho šance ale zhatily technické problémy po kolizi v prvním kole.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.
Carlos Sainz se v roce 2025 stal klíčovým jezdcem pro Williams díky svým strategickým a technickým dovednostem. V Džiddě využil DRS k pomoci Alexi Albonovi a po náročném závodě v Bahrajnu zvolil opatrnější přístup, což týmu pomohlo posbírat důležité body.
Řetězec Neat Burger, který kdysi expandoval do Londýna, Milána i New Yorku, ukončil svůj provoz a zavřel všechny zbývající pobočky. Ambiciózní projekt zaměřený na rostlinnou stravu tak po několika letech končí, a to navzdory počátečnímu úspěchu a podpoře známých osobností.
Nepolevující spekulace o budoucnosti a omezení svobody projevu ze strany FIA zřejmě testují trpělivost Maxe Verstappena. Nizozemský šampion tak může postupně ztrácet motivaci zůstávat ve Formuli 1.
Fernando Alonso prožívá nepříjemný začátek sezóny 2025. Po závodě v saúdskoarabské Džiddě, kde skončil na jedenáctém místě – těsně mimo bodovanou desítku – realisticky přiznal, že tým Aston Martin se bude muset smířit s tím, že body letos nebudou samozřejmostí.