Bývalý francouzský pilot F1 Olivier Panis varuje Red Bull, aby více vážil svá slova. Reagoval tak na veřejnou kritiku, kterou rakouský tým obdaroval svého dodavatele motorů Renault.
Všechno to začalo po prvním závodě v Austrálii, který ukázal, že Red Bull na přední příčky prozatím nestačí. Podle poradce Dr. Helmuta Marca za ztrátu může i motor dodávaný Renaultem: „Chtěli jsme zlepšení, a místo toho jsme udělali krok zpátky. Náskok těch nejlepších je děsivý.“
'Olivier Panis se k tomuto vyjádření ohradil a v médiích vzkázal, že taková prohlášení ke zlepšení situace nevedou: „Rozumím tomu, že Horner a Helmut jsou zklamaní, ale myslím si, že je až moc jednoduchá obvinit Renault. Red Bully bývaly se stejným motorem na špici, takže by raději měli hledat své problémy nejdřív u sebe doma.“
„Když vyhrajete čtyři tituly včetně těch pro konstruktéry, nemůžete takhle útočit na někoho, kdo vám k úspěchu pomáhá. Pokládám to za těžko akceptovatelné. Přestože se každý snaží bránit vlastní zájmy, se vším respektem musí existovat nějaké hranice,“ doplňuje Panis.
Kromě toho se Patis vrací ještě k dalšímu tématu, a to snaze Red Bullu lobovat za zrovnoprávnění pravidel pro motory, aby ostatní týmy dokázaly srovnat krok s dominujícím Mercedesem. Zatímco Ecclestone dal Red Bullu za pravdu, Patis s námitkou nesouhlasí.
„Horner si může stěžovat, ale když jeho tým vedl šňůru čtyř mistrovských pohárů a dominoval všem ostatním, taky se ostatních neptal, jestli s tím souhlasí.“
„Je třeba věci zasadit do jejich kontextu: zažívají těžké časy, to ano, ale jako tým držíte při sobě a to vás má posouvat dopředu,“ shrnul na závěr Panis.
"Red Bull se taky neptal, jestli někomu čtyři mistrovské tituly vadí" (foto: Red Bull Racing)Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.