Bývalý francouzský pilot F1 Olivier Panis varuje Red Bull, aby více vážil svá slova. Reagoval tak na veřejnou kritiku, kterou rakouský tým obdaroval svého dodavatele motorů Renault.
Všechno to začalo po prvním závodě v Austrálii, který ukázal, že Red Bull na přední příčky prozatím nestačí. Podle poradce Dr. Helmuta Marca za ztrátu může i motor dodávaný Renaultem: „Chtěli jsme zlepšení, a místo toho jsme udělali krok zpátky. Náskok těch nejlepších je děsivý.“
'Olivier Panis se k tomuto vyjádření ohradil a v médiích vzkázal, že taková prohlášení ke zlepšení situace nevedou: „Rozumím tomu, že Horner a Helmut jsou zklamaní, ale myslím si, že je až moc jednoduchá obvinit Renault. Red Bully bývaly se stejným motorem na špici, takže by raději měli hledat své problémy nejdřív u sebe doma.“
„Když vyhrajete čtyři tituly včetně těch pro konstruktéry, nemůžete takhle útočit na někoho, kdo vám k úspěchu pomáhá. Pokládám to za těžko akceptovatelné. Přestože se každý snaží bránit vlastní zájmy, se vším respektem musí existovat nějaké hranice,“ doplňuje Panis.
Kromě toho se Patis vrací ještě k dalšímu tématu, a to snaze Red Bullu lobovat za zrovnoprávnění pravidel pro motory, aby ostatní týmy dokázaly srovnat krok s dominujícím Mercedesem. Zatímco Ecclestone dal Red Bullu za pravdu, Patis s námitkou nesouhlasí.
„Horner si může stěžovat, ale když jeho tým vedl šňůru čtyř mistrovských pohárů a dominoval všem ostatním, taky se ostatních neptal, jestli s tím souhlasí.“
„Je třeba věci zasadit do jejich kontextu: zažívají těžké časy, to ano, ale jako tým držíte při sobě a to vás má posouvat dopředu,“ shrnul na závěr Panis.
"Red Bull se taky neptal, jestli někomu čtyři mistrovské tituly vadí" (foto: Red Bull Racing)Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.