Bývalý francouzský pilot F1 Olivier Panis varuje Red Bull, aby více vážil svá slova. Reagoval tak na veřejnou kritiku, kterou rakouský tým obdaroval svého dodavatele motorů Renault.
Všechno to začalo po prvním závodě v Austrálii, který ukázal, že Red Bull na přední příčky prozatím nestačí. Podle poradce Dr. Helmuta Marca za ztrátu může i motor dodávaný Renaultem: „Chtěli jsme zlepšení, a místo toho jsme udělali krok zpátky. Náskok těch nejlepších je děsivý.“
'Olivier Panis se k tomuto vyjádření ohradil a v médiích vzkázal, že taková prohlášení ke zlepšení situace nevedou: „Rozumím tomu, že Horner a Helmut jsou zklamaní, ale myslím si, že je až moc jednoduchá obvinit Renault. Red Bully bývaly se stejným motorem na špici, takže by raději měli hledat své problémy nejdřív u sebe doma.“
„Když vyhrajete čtyři tituly včetně těch pro konstruktéry, nemůžete takhle útočit na někoho, kdo vám k úspěchu pomáhá. Pokládám to za těžko akceptovatelné. Přestože se každý snaží bránit vlastní zájmy, se vším respektem musí existovat nějaké hranice,“ doplňuje Panis.
Kromě toho se Patis vrací ještě k dalšímu tématu, a to snaze Red Bullu lobovat za zrovnoprávnění pravidel pro motory, aby ostatní týmy dokázaly srovnat krok s dominujícím Mercedesem. Zatímco Ecclestone dal Red Bullu za pravdu, Patis s námitkou nesouhlasí.
„Horner si může stěžovat, ale když jeho tým vedl šňůru čtyř mistrovských pohárů a dominoval všem ostatním, taky se ostatních neptal, jestli s tím souhlasí.“
„Je třeba věci zasadit do jejich kontextu: zažívají těžké časy, to ano, ale jako tým držíte při sobě a to vás má posouvat dopředu,“ shrnul na závěr Panis.
"Red Bull se taky neptal, jestli někomu čtyři mistrovské tituly vadí" (foto: Red Bull Racing)Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.