U Pirelli se celkem dobře vypořádali s přechodem na nové pohonné jednotky. Jezdci si sice někdy stěžovali, že jejich vozy na okruzích někdy příliš kloužou, ale jinak nevznesli tolik kritiky vůči italskému dodavateli pneumatik, jako v posledních letech. O minulé sezoně se pro italská média vyjádřil v rozhovoru Paul Hembery.
Když uvážíte změny v pravidlech, jak hodnotíte uplynulou sezonu?Paul Hembery (PH): „Myslím, že můžeme být spokojeni. Před sezonou jsme toho moc nevěděli. Vozy se úplně změnily, ale nám se podařilo najít kompromis: naše společnost se dokázala vyrovnat s přechodem na nové pohonné jednotky a vytvořila podmínky na dvě až tři zastávky v boxech na jeden závod, taková byla objednávka. Vzhledem na to, kolik bylo k dispozici testů, můžeme být spokojeni.“
Jak se změní směsi v roce 2015? PH: „Pracujeme na struktuře pneumatik, možná trochu změníme i směsi. Kvůli nedostatku testů ale nemůžeme dělat příliš radikální kroky, to ale neznamená, že se nic nezmění. Jestli se na nás obrátí Strategická skupina, abychom připravili něco jiného, přizpůsobíme se. V současnosti jsou všichni spokojeni, takže pokračujeme jen v postupné modernizaci.“
Jak důležité je pro Pirelli zůstat jediným dodavatelem pneumatik pro F1?PH: „Víte, že my nevymýšlíme pravidla. Nemáme na výběr, jestli zůstaneme jediným dodavatelem, nebo jedním z mnohých. Ale F1 potřebuje monopolního dodavatele nejen kvůli nákladům, ale i kvůli principu stejných podmínek. Možná, že by byl dobrý i jediný dodavatel motorů. Co se týče Pirelli, dodáváme pneumatiky pro 170 různých mistrovství, od otevřené konkurence po monopol. Působíme na vysoké úrovni, v mnoha šampionátech máme monopolní postavení, protože jak jsem už řekl, jde o rovnocenné podmínky účastníků závodů. Není to lehké, když nemáme konkurenci, snažíme se o vysoký adrenalin, ale konec konců nejde o mistrovství pneumatik, ale o mistrovství jezdců a závodních vozů.“
Potěšil by vás i jiný dodavatel pneumatik, kdyby o tom rozhodlo vedení F1?PH: „Vše závisí na pravidlech, v současnosti to není možné.“
Od návratu Pirelli do F1 uplynuly čtyři roky, reakce byla různá. Rozčiluje Vás kritika fanoušků, jezdců a týmů? Jak složité je reagovat na jejich kritiku vzhledem na to, co se od Vás požaduje?PH: „Mnoho lidí ví, že my děláme naši práci na objednávku. Byly i závody, kdy byly vozy stabilní, proto to bylo nudné. Musel se vzbudit zájem a podařilo se to. Po změnách v pravidlech není nutné moc měnit, letos jsme byli svědky neuvěřitelných závodů, proto jsme nemuseli zvolit agresivní přístup k změnám. Za dva-tři roky se možní situace změní, a když závody znovu budou monotónní, možná přijde žádost něco změnit.“
Pro následující sezonu jde všechno podle plánu? Jaké změny můžeme očekávat od Pirelli?PH: „Jak jsem řekl, změn nebude mnoho. Možná budou nějaké korekce v superměkké směsi, aby se zlepšila přilnavost. Ale nebude to nic mimořádného.“
Jak vnímáte současné neshody mezi špičkovými týmy a ostatními? Nemá to vliv na reputaci F1?PH: „Neshody byly vždy. V F1 byly vždy silné a slabé týmy, některé odešly, některé změnily majitele. Bylo to i v zlatém věku výrobců automobilů. Před deseti lety byly v F1 čtyři nebo pět výrobců automobilů, teď jsou dva nebo tři. To je prostě sport, tak tomu bylo vždy. Doufám, že se najde řešení a v následující sezoně bude na startu 22 vozů, které absolvují všechny závody.“
Marussia vynechala tři závody, Caterham dva. Jaký to mělo vliv na Váš kontrakt? PH: „Žádný problém. Smlouva s Marussií už neplatí, uvidíme, jak to bude s Caterhamem.“
Jestli se už Marussia a Caterham neúčastní závodů F1, jaký vliv to bude mít na Pirelli? PH: „My jsme přivezli pneumatiky na všechny závody, i když jsme nevěděli, kdo se jich účastní. Byli jsme ve zvláštní situaci, stála nás nějaké peníze. Bez ohledu na jejich problémy jsme byli připraveni.“
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.