U Pirelli se celkem dobře vypořádali s přechodem na nové pohonné jednotky. Jezdci si sice někdy stěžovali, že jejich vozy na okruzích někdy příliš kloužou, ale jinak nevznesli tolik kritiky vůči italskému dodavateli pneumatik, jako v posledních letech. O minulé sezoně se pro italská média vyjádřil v rozhovoru Paul Hembery.
Když uvážíte změny v pravidlech, jak hodnotíte uplynulou sezonu?Paul Hembery (PH): „Myslím, že můžeme být spokojeni. Před sezonou jsme toho moc nevěděli. Vozy se úplně změnily, ale nám se podařilo najít kompromis: naše společnost se dokázala vyrovnat s přechodem na nové pohonné jednotky a vytvořila podmínky na dvě až tři zastávky v boxech na jeden závod, taková byla objednávka. Vzhledem na to, kolik bylo k dispozici testů, můžeme být spokojeni.“
Jak se změní směsi v roce 2015? PH: „Pracujeme na struktuře pneumatik, možná trochu změníme i směsi. Kvůli nedostatku testů ale nemůžeme dělat příliš radikální kroky, to ale neznamená, že se nic nezmění. Jestli se na nás obrátí Strategická skupina, abychom připravili něco jiného, přizpůsobíme se. V současnosti jsou všichni spokojeni, takže pokračujeme jen v postupné modernizaci.“
Jak důležité je pro Pirelli zůstat jediným dodavatelem pneumatik pro F1?PH: „Víte, že my nevymýšlíme pravidla. Nemáme na výběr, jestli zůstaneme jediným dodavatelem, nebo jedním z mnohých. Ale F1 potřebuje monopolního dodavatele nejen kvůli nákladům, ale i kvůli principu stejných podmínek. Možná, že by byl dobrý i jediný dodavatel motorů. Co se týče Pirelli, dodáváme pneumatiky pro 170 různých mistrovství, od otevřené konkurence po monopol. Působíme na vysoké úrovni, v mnoha šampionátech máme monopolní postavení, protože jak jsem už řekl, jde o rovnocenné podmínky účastníků závodů. Není to lehké, když nemáme konkurenci, snažíme se o vysoký adrenalin, ale konec konců nejde o mistrovství pneumatik, ale o mistrovství jezdců a závodních vozů.“
Potěšil by vás i jiný dodavatel pneumatik, kdyby o tom rozhodlo vedení F1?PH: „Vše závisí na pravidlech, v současnosti to není možné.“
Od návratu Pirelli do F1 uplynuly čtyři roky, reakce byla různá. Rozčiluje Vás kritika fanoušků, jezdců a týmů? Jak složité je reagovat na jejich kritiku vzhledem na to, co se od Vás požaduje?PH: „Mnoho lidí ví, že my děláme naši práci na objednávku. Byly i závody, kdy byly vozy stabilní, proto to bylo nudné. Musel se vzbudit zájem a podařilo se to. Po změnách v pravidlech není nutné moc měnit, letos jsme byli svědky neuvěřitelných závodů, proto jsme nemuseli zvolit agresivní přístup k změnám. Za dva-tři roky se možní situace změní, a když závody znovu budou monotónní, možná přijde žádost něco změnit.“
Pro následující sezonu jde všechno podle plánu? Jaké změny můžeme očekávat od Pirelli?PH: „Jak jsem řekl, změn nebude mnoho. Možná budou nějaké korekce v superměkké směsi, aby se zlepšila přilnavost. Ale nebude to nic mimořádného.“
Jak vnímáte současné neshody mezi špičkovými týmy a ostatními? Nemá to vliv na reputaci F1?PH: „Neshody byly vždy. V F1 byly vždy silné a slabé týmy, některé odešly, některé změnily majitele. Bylo to i v zlatém věku výrobců automobilů. Před deseti lety byly v F1 čtyři nebo pět výrobců automobilů, teď jsou dva nebo tři. To je prostě sport, tak tomu bylo vždy. Doufám, že se najde řešení a v následující sezoně bude na startu 22 vozů, které absolvují všechny závody.“
Marussia vynechala tři závody, Caterham dva. Jaký to mělo vliv na Váš kontrakt? PH: „Žádný problém. Smlouva s Marussií už neplatí, uvidíme, jak to bude s Caterhamem.“
Jestli se už Marussia a Caterham neúčastní závodů F1, jaký vliv to bude mít na Pirelli? PH: „My jsme přivezli pneumatiky na všechny závody, i když jsme nevěděli, kdo se jich účastní. Byli jsme ve zvláštní situaci, stála nás nějaké peníze. Bez ohledu na jejich problémy jsme byli připraveni.“
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.