Romain Grosjean si není jist, zda se Lotusu bude v Monaku dařit, ale jeho tým se při testech soustředil na pomalé zatáčky, a proto věří, že by mohl startovat z pátého místa na roštu.
Jaké to bylo ve Španělsku, kdy jste získal první body pro tým?Romain Grosjean: „Pro tým to bylo skvělé a zasloužil si to. V Enstonu pracovali velmi tvrdě, stejně tak na trati, a pokud se podíváme na to, kde jsme byli v Austrálii a kde jsme nyní, je to pořádný krok kupředu. Takže jsem všem vděčen a spokojen s tím, jak na tom jsme. Je to odměna pro všechny z nás.“
Co pro Vás znamená Monako?RG: „Je to tak trochu neoficiální francouzská Grand Prix! Loni bylo skvělé sledovat tak velkou podporu od Francouzů, bylo hodně vlajek a transparentů. Je to unikátní výzva na tomto speciálním okruhu. Jako pilot si musíte zachovat chladnou hlavu a být odpočinutý, abyste nedělali chyby. Loni jsem byl opravdu rychlý, ale také jsem trefil zeď! Je to vzrušující, ale také honosná Grand Prix a vždy je to krok do neznáma, protože je těžké předpovídat, jak se nám bude dařit. Je to bláznivý týden, protože se musíme na hodně věcí soustředit, ale každý miluje Monako.“
Jakou část tratě máte oblíbenou?RG: „Samozřejmě zdi to nejsou! Mám rád zatáčku Casino, která je krásná, rychlá s malým klopením. Nejtěžší bude ta další sekce – Mirabeua, Loews a poté obě zatáčky Portier, protože tam si musíte „vytvořit“ rychlost.“
Jakou výzvou bude Monako pro současné vozy?RG: „Bude to výzva. Budeme mít menší přilnavost než v minulých letech, proto si budeme muset dávat větší pozor na záď vozu. Pokud jde o mapy, točivý moment, energii a šetření paliva, bude to možná lehčí než na jiných tratích, protože závod je zde kratší, proto se nebudeme muset tolik strachovat o řadu věcí. Samozřejmě nutností je skvělá ovladatelnost ve zrádných sekcích, ale nejdůležitější je, abyste v Monaku svému vozu věřili.“
Jaké to přinese uspokojení, když dokončíte v Monaku dobré kolo?RG: „Když dokončíte kolo a myslíte si, že bylo rychlé, protože jste do toho dali všechno a v každé zatáčce jste byli blízko zdí, je to něco zvláštního. Hledáme vyvážení mezi rizikem a jistotou, to dělá Monako výjimečné.“
Je těžké se soustředit během tak náročného podniku?RG: „Je pravdou, že musíme myslet na mnoho věcí. Pokusím se najít čas i sám pro sebe a soustředit se na to, co musím udělat. Je to domácí Grand Prix pro sponzory, je to hodně důležité pro ně i pro nás.“
Myslíte si, že vylepšení na voze E22 se vyplatí i v Monte Carlu?RG: „Monako je trať s pomalými zatáčkami, což není naše silná stránka, ale na to tým myslel při testech v Barceloně. Hrbolaté rovinky a málo přilnavý povrch jsou další charakteristiky okruhu v Monaku, a uvidíme, jak se tomu přizpůsobíme. Co se týče nastavení, uděláme maximum a samozřejmě Monako je méně náročné na motory, což je pro nás výhodné. Nebylo by jen hezké dojet na bodech jako v Barceloně, ale být také do pátého místa na roštu. Pokud by se nám to podařilo, mohla by závod dopadnout dobře.“
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.