Romain Grosjean si není jist, zda se Lotusu bude v Monaku dařit, ale jeho tým se při testech soustředil na pomalé zatáčky, a proto věří, že by mohl startovat z pátého místa na roštu.
Jaké to bylo ve Španělsku, kdy jste získal první body pro tým?Romain Grosjean: „Pro tým to bylo skvělé a zasloužil si to. V Enstonu pracovali velmi tvrdě, stejně tak na trati, a pokud se podíváme na to, kde jsme byli v Austrálii a kde jsme nyní, je to pořádný krok kupředu. Takže jsem všem vděčen a spokojen s tím, jak na tom jsme. Je to odměna pro všechny z nás.“
Co pro Vás znamená Monako?RG: „Je to tak trochu neoficiální francouzská Grand Prix! Loni bylo skvělé sledovat tak velkou podporu od Francouzů, bylo hodně vlajek a transparentů. Je to unikátní výzva na tomto speciálním okruhu. Jako pilot si musíte zachovat chladnou hlavu a být odpočinutý, abyste nedělali chyby. Loni jsem byl opravdu rychlý, ale také jsem trefil zeď! Je to vzrušující, ale také honosná Grand Prix a vždy je to krok do neznáma, protože je těžké předpovídat, jak se nám bude dařit. Je to bláznivý týden, protože se musíme na hodně věcí soustředit, ale každý miluje Monako.“
Jakou část tratě máte oblíbenou?RG: „Samozřejmě zdi to nejsou! Mám rád zatáčku Casino, která je krásná, rychlá s malým klopením. Nejtěžší bude ta další sekce – Mirabeua, Loews a poté obě zatáčky Portier, protože tam si musíte „vytvořit“ rychlost.“
Jakou výzvou bude Monako pro současné vozy?RG: „Bude to výzva. Budeme mít menší přilnavost než v minulých letech, proto si budeme muset dávat větší pozor na záď vozu. Pokud jde o mapy, točivý moment, energii a šetření paliva, bude to možná lehčí než na jiných tratích, protože závod je zde kratší, proto se nebudeme muset tolik strachovat o řadu věcí. Samozřejmě nutností je skvělá ovladatelnost ve zrádných sekcích, ale nejdůležitější je, abyste v Monaku svému vozu věřili.“
Jaké to přinese uspokojení, když dokončíte v Monaku dobré kolo?RG: „Když dokončíte kolo a myslíte si, že bylo rychlé, protože jste do toho dali všechno a v každé zatáčce jste byli blízko zdí, je to něco zvláštního. Hledáme vyvážení mezi rizikem a jistotou, to dělá Monako výjimečné.“
Je těžké se soustředit během tak náročného podniku?RG: „Je pravdou, že musíme myslet na mnoho věcí. Pokusím se najít čas i sám pro sebe a soustředit se na to, co musím udělat. Je to domácí Grand Prix pro sponzory, je to hodně důležité pro ně i pro nás.“
Myslíte si, že vylepšení na voze E22 se vyplatí i v Monte Carlu?RG: „Monako je trať s pomalými zatáčkami, což není naše silná stránka, ale na to tým myslel při testech v Barceloně. Hrbolaté rovinky a málo přilnavý povrch jsou další charakteristiky okruhu v Monaku, a uvidíme, jak se tomu přizpůsobíme. Co se týče nastavení, uděláme maximum a samozřejmě Monako je méně náročné na motory, což je pro nás výhodné. Nebylo by jen hezké dojet na bodech jako v Barceloně, ale být také do pátého místa na roštu. Pokud by se nám to podařilo, mohla by závod dopadnout dobře.“
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.