Pastor Maldonado je velmi potěšen výsledky z testování v Barceloně a věří si na svůj "domácí" závod v Monaku. Rád by se utkal o přední příčky a přiznal, že jeho cílem je, aby brzy mohl bojovat s Mercedesy.
Bylo testování v Barceloně tak dobré, jak se na první pohled zdá?Pastor Maldonado: „Ano. Řekl bych, že to byl první „normální“ test bez nějakého problému a byli jsme schopni dokončit náš program. Byl to velmi důležitý a pozitivní test. Naučili jsme se hodně o voze. Všechno je lepší a lepší. Samozřejmě jsem spokojen s dosavadními výsledky.“
Cítíte ten vývoj, když řídíte vůz?PM: „Od úvodu sezony vůz udělal pořádný krok kupředu. Při testování jsme se soustředili na to, abychom v tomto trendu pokračovali a zkoušeli nové myšlenky. Měli jsme náročný program, to je pravda, ale díky tomu bude zbytek sezony lepší. Získali jsme mnoho dat pro inženýry, kteří se na ně podívají.“
Jak pozitivní byl ten test pro tým?PM: „Myslím si, že to bylo velké povzbuzení pro všechny v Enstonu a samozřejmě jako pilotovi mi to dává větší jistotu, proto se mohu soustředit na lepší výsledky. Pokud se zamyslím nad tím, kde jsme byli a kde jsme nyní, je to neskutečný pokrok – zvláště když se ostatní týmy také zlepšují. Je to opravdu test týmu, kde jsou jeho možnosti, a doufám, že začneme sbírat pozitivní výsledky i na trati, bylo by to zasloužené.“
Podívejme se na Monako, čím je pro Vás speciální?PM: „Nejprve musím říci, že je to historická Grand Prix a ikona Formule 1. Mám to tu hodně rád. V minulosti jsem zde byl velmi rychlý a myslím si, že je to jeden z nejzvláštnějších víkendů v sezoně. Atmosféra je unikátní. Trať je velmi náročná a mezi tréninky se velmi mění, musíte se tomu přizpůsobit. Je náročné být rychlý mezi zdmi a celkově to je těžký závod. Náročný na koncentraci a stresující pro psychiku. Jediným negativem je, že se tu špatně předjíždí, ale není to nemožné.“
Jaké jsou Vaše oblíbené části okruhu?PM: „Mám rád Casino a plavecký bazén. Každá zatáčka v Monaku je vlastní výzvou a je potřeba individuální přístup – je to pravděpodobně nejkrásnější okruh. Je to místo, kde nyní bydlím, tudíž to na mě působí jinak, ale je to velmi speciální místo.“
Jaké máte vzpomínky na Monako?PM: „Monako bylo vždy mou oblíbenou tratí, když jsem jako dítě Formuli 1 sledoval v televizi. Na monackou Grand Prix jsem se poprvé vydal v roce 2003, to byl můj první rok s Formule Renault. Juan Pablo Montoya vyhrál a bylo úžasné sledovat, jak blízko jsou piloti u zdí a jak rychlé ty vozy jsou, protože oni měli desetiválce. Další dobrá vzpomínka na Monako je moje vítězství v GP2 v letech 2007 a 2009.“
Jak náročné bude podle Vás Monako se současnými vozy Formule 1?PM: „V kokpitu budeme mít hodně práce, protože budeme pořád něco nastavovat a měnit. Budeme čelit velké výzvě, co se týče pneumatik, protože budou tvrdší než v předchozích letech. V Barceloně jsme jeli se super měkkou směsí, a byli jsme schopni dokončit kolo bez jakéhokoliv dotčení pneumatik, to dříve nebylo možné. Tudíž tu je velký otazník. Samozřejmě Mercedes je nejsilnější tým, ale budeme se snažit, abychom ho dohnali.“
Hodně se mluví o vylepšování Formule 1, co si o tom myslíte?PM: „Je to náročné, protože pravidla jsou pro všechny stejná. Ale byl bych rád, pokud by vozy byly vyrovnanější. To je asi to hlavní. Je jedno, o jaké jde piloty nebo týmy, my potřebujeme více závodění. A o to se snažíme, dohnat vozy vpředu.“
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.