Nico Rosberg chtěl vyhrát v kvalifikaci, protože v Barceloně se špatně předjíždí, to se mu nepodařilo, proto věří v dobrý start. Nicméně pokud by nepřekonal Hamiltona v úvodních metrech, ve zbytku závodu prý budou možnosti, ale z jeho tónu je cítit nejistota.
Nico, jak to zatím jde? Fungují nové díly, které sem Mercedes přivezl?Nico Rosberg: „Dosud můžeme být spokojeni, protože nám to vychází. Zdá se, že máme výhodu před ostatními, ale jak si můžeme být jisti před závodem?“
Zdá se, že Lewis a vy budete zítra bojovat o vítězství. Co je potřeba, abyste vystoupal na nejvyšší stupínek?NR: „Pokud se na to podíváte, je jasné, že to týmovému kolegovi vychází již od pátku. Dneska ráno jsem odjel jenom devět kol. Není to úplně povedený víkend, necítím se ve voze pohodlně. Je pravdou, že v sobotu ráno jsem byl nejrychlejší, ale závod je úplně jiný, uvidíme, co to přinese.“
Kde vidíte své přednosti – a jaké má Lewis? A co slabiny? Zdá se, že šampionát bude velmi zajímavý …NR: „Ha, nechci chodit do detailů o přednostech a slabinách. Samozřejmě je mám v hlavě, protože se známe od třinácti let, je to pořád stejné. Občas je to zábavné, protože v mnoha ohledech jsme si podobní. Je tu hodně vzpomínek, kdy jsme soupeřili. Každý den je výzva, což je úžasné.“
Jste více analytik než on?NR: „Promiňte, ale tohle nechci porovnávat. Ale samozřejmě se snažím analyzovat věci, jak nejlépe to umím. Pokud mám být analytik, odpovídám ano, je třeba toho využít.“
Řekl jste, že se ve voze necítíte pohodlně. Když analyzujete situaci, co je potřeba k většímu komfortu?NR: „Je jednodušší o tom hovořit než analyzovat – ano, je to tak (smích). Je to o nastavení, je tu mnoho parametrů, které můžete měnit, je to v podstatě věda. Doufám, že najdeme dobré nastavení do závodu, abychom se vyrovnali s degradací pneumatik. To bude důležitý bod v kvalifikaci.“
Vypadá to podobně jako po Číně – druhý závod, kde piloti mluví o velké degradaci pneumatik. Jak to vypadá u Mercedesu?NR: „Ano, je to pravda, je tu docela velká degradace. Ale já to respektuji vzhledem k mému nastavení, ovládání vozu je docela dobré. Myslím si, že toto máme pod kontrolou.“
Jak důležité je zde získat pole position?NR: „Zde je to mnohem důležitější, protože možnosti k předjíždění jsou omezenější, než na ostatních tratích. Proto doufám, že budu mít lepší start než Lewis. Do první zatáčky je daleko. Doufám, že ho doženu. A pokud ne …. no, ten závod bude dlouhý, tudíž šance budou otevřené. Uvidíme, v neděli je všechno možné.“
Váš šéf Toto Wolff předpokládá, že Ferrari bude vaším největším soupeřem během neděle. Jak to vidíte?“NR: „Já vidím mého týmového kolegu. Pokud jde o ně, nevím.“
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.