Nico Rosberg chtěl vyhrát v kvalifikaci, protože v Barceloně se špatně předjíždí, to se mu nepodařilo, proto věří v dobrý start. Nicméně pokud by nepřekonal Hamiltona v úvodních metrech, ve zbytku závodu prý budou možnosti, ale z jeho tónu je cítit nejistota.
Nico, jak to zatím jde? Fungují nové díly, které sem Mercedes přivezl?Nico Rosberg: „Dosud můžeme být spokojeni, protože nám to vychází. Zdá se, že máme výhodu před ostatními, ale jak si můžeme být jisti před závodem?“
Zdá se, že Lewis a vy budete zítra bojovat o vítězství. Co je potřeba, abyste vystoupal na nejvyšší stupínek?NR: „Pokud se na to podíváte, je jasné, že to týmovému kolegovi vychází již od pátku. Dneska ráno jsem odjel jenom devět kol. Není to úplně povedený víkend, necítím se ve voze pohodlně. Je pravdou, že v sobotu ráno jsem byl nejrychlejší, ale závod je úplně jiný, uvidíme, co to přinese.“
Kde vidíte své přednosti – a jaké má Lewis? A co slabiny? Zdá se, že šampionát bude velmi zajímavý …NR: „Ha, nechci chodit do detailů o přednostech a slabinách. Samozřejmě je mám v hlavě, protože se známe od třinácti let, je to pořád stejné. Občas je to zábavné, protože v mnoha ohledech jsme si podobní. Je tu hodně vzpomínek, kdy jsme soupeřili. Každý den je výzva, což je úžasné.“
Jste více analytik než on?NR: „Promiňte, ale tohle nechci porovnávat. Ale samozřejmě se snažím analyzovat věci, jak nejlépe to umím. Pokud mám být analytik, odpovídám ano, je třeba toho využít.“
Řekl jste, že se ve voze necítíte pohodlně. Když analyzujete situaci, co je potřeba k většímu komfortu?NR: „Je jednodušší o tom hovořit než analyzovat – ano, je to tak (smích). Je to o nastavení, je tu mnoho parametrů, které můžete měnit, je to v podstatě věda. Doufám, že najdeme dobré nastavení do závodu, abychom se vyrovnali s degradací pneumatik. To bude důležitý bod v kvalifikaci.“
Vypadá to podobně jako po Číně – druhý závod, kde piloti mluví o velké degradaci pneumatik. Jak to vypadá u Mercedesu?NR: „Ano, je to pravda, je tu docela velká degradace. Ale já to respektuji vzhledem k mému nastavení, ovládání vozu je docela dobré. Myslím si, že toto máme pod kontrolou.“
Jak důležité je zde získat pole position?NR: „Zde je to mnohem důležitější, protože možnosti k předjíždění jsou omezenější, než na ostatních tratích. Proto doufám, že budu mít lepší start než Lewis. Do první zatáčky je daleko. Doufám, že ho doženu. A pokud ne …. no, ten závod bude dlouhý, tudíž šance budou otevřené. Uvidíme, v neděli je všechno možné.“
Váš šéf Toto Wolff předpokládá, že Ferrari bude vaším největším soupeřem během neděle. Jak to vidíte?“NR: „Já vidím mého týmového kolegu. Pokud jde o ně, nevím.“
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.