Nico Rosberg chtěl vyhrát v kvalifikaci, protože v Barceloně se špatně předjíždí, to se mu nepodařilo, proto věří v dobrý start. Nicméně pokud by nepřekonal Hamiltona v úvodních metrech, ve zbytku závodu prý budou možnosti, ale z jeho tónu je cítit nejistota.
Nico, jak to zatím jde? Fungují nové díly, které sem Mercedes přivezl?Nico Rosberg: „Dosud můžeme být spokojeni, protože nám to vychází. Zdá se, že máme výhodu před ostatními, ale jak si můžeme být jisti před závodem?“
Zdá se, že Lewis a vy budete zítra bojovat o vítězství. Co je potřeba, abyste vystoupal na nejvyšší stupínek?NR: „Pokud se na to podíváte, je jasné, že to týmovému kolegovi vychází již od pátku. Dneska ráno jsem odjel jenom devět kol. Není to úplně povedený víkend, necítím se ve voze pohodlně. Je pravdou, že v sobotu ráno jsem byl nejrychlejší, ale závod je úplně jiný, uvidíme, co to přinese.“
Kde vidíte své přednosti – a jaké má Lewis? A co slabiny? Zdá se, že šampionát bude velmi zajímavý …NR: „Ha, nechci chodit do detailů o přednostech a slabinách. Samozřejmě je mám v hlavě, protože se známe od třinácti let, je to pořád stejné. Občas je to zábavné, protože v mnoha ohledech jsme si podobní. Je tu hodně vzpomínek, kdy jsme soupeřili. Každý den je výzva, což je úžasné.“
Jste více analytik než on?NR: „Promiňte, ale tohle nechci porovnávat. Ale samozřejmě se snažím analyzovat věci, jak nejlépe to umím. Pokud mám být analytik, odpovídám ano, je třeba toho využít.“
Řekl jste, že se ve voze necítíte pohodlně. Když analyzujete situaci, co je potřeba k většímu komfortu?NR: „Je jednodušší o tom hovořit než analyzovat – ano, je to tak (smích). Je to o nastavení, je tu mnoho parametrů, které můžete měnit, je to v podstatě věda. Doufám, že najdeme dobré nastavení do závodu, abychom se vyrovnali s degradací pneumatik. To bude důležitý bod v kvalifikaci.“
Vypadá to podobně jako po Číně – druhý závod, kde piloti mluví o velké degradaci pneumatik. Jak to vypadá u Mercedesu?NR: „Ano, je to pravda, je tu docela velká degradace. Ale já to respektuji vzhledem k mému nastavení, ovládání vozu je docela dobré. Myslím si, že toto máme pod kontrolou.“
Jak důležité je zde získat pole position?NR: „Zde je to mnohem důležitější, protože možnosti k předjíždění jsou omezenější, než na ostatních tratích. Proto doufám, že budu mít lepší start než Lewis. Do první zatáčky je daleko. Doufám, že ho doženu. A pokud ne …. no, ten závod bude dlouhý, tudíž šance budou otevřené. Uvidíme, v neděli je všechno možné.“
Váš šéf Toto Wolff předpokládá, že Ferrari bude vaším největším soupeřem během neděle. Jak to vidíte?“NR: „Já vidím mého týmového kolegu. Pokud jde o ně, nevím.“
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.