Romain Grosjean je spokojen s výkonem, jaký předvedl v Číně, ale v Barceloně chce více. Těší se i na méně cestování, protože v letadle zhlédl již všechny filmy.
Romaine, jak se cítíte po Grand Prix Číny?„Problém s převodovkou byl velké zklamání. Ale celkový obrázek víkendu nám dává 90% pozitivního. Ale nakonec jsme odměnu nedostali. Víme, že děláme pokroky a jdeme správným směrem. Před tím problémem jsme byli druhý Renault tým, byli jsme před McLareny a bojovali jsme s Force Indií. To bylo pozitivní.“
Myslíte si, že nyní vůz ukazuje svůj potenciál?„Myslím si, že tomu tak bude. Stále to není tak dobré, jak bychom si přáli. Cílem pro Barcelonu je, abychom se i tam zlepšili, ale víme, že to bude chtít hodně práce a vyřešit stávající problémy. Samozřejmě pohonná jednotka nám nedává to nejlepší a jsme stále za nejlepším Renault týmem.“
Jak byste vysvětlil váš pokrok v posledním závodě?„Zvenku vůz vypadá stejně, ale udělali jsme řadu mechanických úprav a také přišlo zlepšení od Renault Sport F1. Stále se učíme a snažíme pochopit fungování E22. Musíme stále pokračovat ve zlepšování.“
Základem úspěchu je také rychlá zastávka v boxech (foto: Lotus Renault)
Zdá se, že Váš tým udělal v Číně největší pokrok ze všech Renault týmů…„Ano. Dle papírových údajů jsme udělali velký krok kupředu, ale to není to jediné. Od Renaultu jsme dostali vylepšení a také naše vlastní úpravy přinesly ovoce. Ačkoliv jsme udělali krok kupředu, stále se vůz nijak dramaticky nezměnil – stále se snažíme, aby všechno fungovalo společně a mnohem lépe. Další novinky přijdou v Barceloně.“
Co pro Vás znamená návrat do Barcelony?„Barcelona znamená start evropské sezony. Také to znamená, že budeme méně cestovat, což je skvělé, protože já jsem v letadle zhlédnul už všechny filmy! Ale teď vážně, je to jednodušší pro inženýry, aby přivezly nové díly na okruh, a je vždy skvělé vidět evropské fanoušky. Rád se vracím do Barcelony. Mám na ni dobré vzpomínky a je to trať, kde jsem dojel v roce 2012 čtvrtý. Je to okruh, který dobře znám, proto jako tým tam jedeme s tím, že chceme z vozu dostat maximum. Koncentrujeme se na náš cíl. Musíme makat tak nejlépe, jak to jen dokážeme a musíme zůstat pozitivní, i když přijdou těžké chvíle. Jako tým musíme být jednotní a poté budeme silní.“
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.