Romain Grosjean je spokojen s výkonem, jaký předvedl v Číně, ale v Barceloně chce více. Těší se i na méně cestování, protože v letadle zhlédl již všechny filmy.
Romaine, jak se cítíte po Grand Prix Číny?„Problém s převodovkou byl velké zklamání. Ale celkový obrázek víkendu nám dává 90% pozitivního. Ale nakonec jsme odměnu nedostali. Víme, že děláme pokroky a jdeme správným směrem. Před tím problémem jsme byli druhý Renault tým, byli jsme před McLareny a bojovali jsme s Force Indií. To bylo pozitivní.“
Myslíte si, že nyní vůz ukazuje svůj potenciál?„Myslím si, že tomu tak bude. Stále to není tak dobré, jak bychom si přáli. Cílem pro Barcelonu je, abychom se i tam zlepšili, ale víme, že to bude chtít hodně práce a vyřešit stávající problémy. Samozřejmě pohonná jednotka nám nedává to nejlepší a jsme stále za nejlepším Renault týmem.“
Jak byste vysvětlil váš pokrok v posledním závodě?„Zvenku vůz vypadá stejně, ale udělali jsme řadu mechanických úprav a také přišlo zlepšení od Renault Sport F1. Stále se učíme a snažíme pochopit fungování E22. Musíme stále pokračovat ve zlepšování.“
Základem úspěchu je také rychlá zastávka v boxech (foto: Lotus Renault)
Zdá se, že Váš tým udělal v Číně největší pokrok ze všech Renault týmů…„Ano. Dle papírových údajů jsme udělali velký krok kupředu, ale to není to jediné. Od Renaultu jsme dostali vylepšení a také naše vlastní úpravy přinesly ovoce. Ačkoliv jsme udělali krok kupředu, stále se vůz nijak dramaticky nezměnil – stále se snažíme, aby všechno fungovalo společně a mnohem lépe. Další novinky přijdou v Barceloně.“
Co pro Vás znamená návrat do Barcelony?„Barcelona znamená start evropské sezony. Také to znamená, že budeme méně cestovat, což je skvělé, protože já jsem v letadle zhlédnul už všechny filmy! Ale teď vážně, je to jednodušší pro inženýry, aby přivezly nové díly na okruh, a je vždy skvělé vidět evropské fanoušky. Rád se vracím do Barcelony. Mám na ni dobré vzpomínky a je to trať, kde jsem dojel v roce 2012 čtvrtý. Je to okruh, který dobře znám, proto jako tým tam jedeme s tím, že chceme z vozu dostat maximum. Koncentrujeme se na náš cíl. Musíme makat tak nejlépe, jak to jen dokážeme a musíme zůstat pozitivní, i když přijdou těžké chvíle. Jako tým musíme být jednotní a poté budeme silní.“
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.