Romain Grosjean je spokojen s výkonem, jaký předvedl v Číně, ale v Barceloně chce více. Těší se i na méně cestování, protože v letadle zhlédl již všechny filmy.
Romaine, jak se cítíte po Grand Prix Číny?„Problém s převodovkou byl velké zklamání. Ale celkový obrázek víkendu nám dává 90% pozitivního. Ale nakonec jsme odměnu nedostali. Víme, že děláme pokroky a jdeme správným směrem. Před tím problémem jsme byli druhý Renault tým, byli jsme před McLareny a bojovali jsme s Force Indií. To bylo pozitivní.“
Myslíte si, že nyní vůz ukazuje svůj potenciál?„Myslím si, že tomu tak bude. Stále to není tak dobré, jak bychom si přáli. Cílem pro Barcelonu je, abychom se i tam zlepšili, ale víme, že to bude chtít hodně práce a vyřešit stávající problémy. Samozřejmě pohonná jednotka nám nedává to nejlepší a jsme stále za nejlepším Renault týmem.“
Jak byste vysvětlil váš pokrok v posledním závodě?„Zvenku vůz vypadá stejně, ale udělali jsme řadu mechanických úprav a také přišlo zlepšení od Renault Sport F1. Stále se učíme a snažíme pochopit fungování E22. Musíme stále pokračovat ve zlepšování.“
Základem úspěchu je také rychlá zastávka v boxech (foto: Lotus Renault)
Zdá se, že Váš tým udělal v Číně největší pokrok ze všech Renault týmů…„Ano. Dle papírových údajů jsme udělali velký krok kupředu, ale to není to jediné. Od Renaultu jsme dostali vylepšení a také naše vlastní úpravy přinesly ovoce. Ačkoliv jsme udělali krok kupředu, stále se vůz nijak dramaticky nezměnil – stále se snažíme, aby všechno fungovalo společně a mnohem lépe. Další novinky přijdou v Barceloně.“
Co pro Vás znamená návrat do Barcelony?„Barcelona znamená start evropské sezony. Také to znamená, že budeme méně cestovat, což je skvělé, protože já jsem v letadle zhlédnul už všechny filmy! Ale teď vážně, je to jednodušší pro inženýry, aby přivezly nové díly na okruh, a je vždy skvělé vidět evropské fanoušky. Rád se vracím do Barcelony. Mám na ni dobré vzpomínky a je to trať, kde jsem dojel v roce 2012 čtvrtý. Je to okruh, který dobře znám, proto jako tým tam jedeme s tím, že chceme z vozu dostat maximum. Koncentrujeme se na náš cíl. Musíme makat tak nejlépe, jak to jen dokážeme a musíme zůstat pozitivní, i když přijdou těžké chvíle. Jako tým musíme být jednotní a poté budeme silní.“
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.