Adrian Sutil hovoří o svém přestupu k Sauberu, na kterém začal pracovat již před několika měsíci, o svých očekáváních a cílech. Nestará se o to, kdo bude jeho týmovým kolegou, z vývoje vozu pro rok 2014 ještě nic neviděl - ani u Force Indie, ani u Sauberu.
Adriane, celou svou kariéru v F1 jsi zatím strávil u jednoho týmu - byl čas na změnu?Adrian Sutil: Ano, cítil jsem, že je čas na změnu a my jsme měsíce tvrdě pracovali na tom, aby k ní došlo. Bude to zajímavá zkušenost pozorovat, jak funguje jiný tým.
Vždy jsi věřil, že v F1 zůstaneš. Vyjednával jsi se Sauberem před tím, než Force India oznámila své rozhodnutí vzít Sergia Pérez nebo k dohodě došlo na poslední chvíli?AS: Ne, byli jsme v kontaktu dlouho. Jak jsem právě řekl, změna byla po šesti letech u Force Indie mým přáním - a Sauber byl mou prioritou. Můj manažer byl s nimi v kontaktu od podzimu. V té době jsem poprvé navštívil továrnu v Hinwilu.
Jaké máš pocity z odchodu po mnoha letech u Force Indie?AS: S Force Indií jsem prožil dobré a úspěšné časy. Dali mi šanci na návrat, což mi navždy zůstane v srdci! Určitě mi budou scházet někteří kluci, z nichž se stali za ta léta mí přátelé, ale nyní jsem nadšený toho, že budu u svého nového týmu. Uvidíme, zda je pravdivé pořekadlo, že nové koště dobře mete! (smích)
Co očekáváš od Sauberu? Sezónu 2013 zakončili dobře, ale to vzhledem k těm všem změnám před rokem 2014 moc neznamená.AS: Jsem přesvědčený, že prožijeme úspěšné období - a velmi se těším na své první pódium. Sauber byl v minulosti několikrát na pódiu, což je přesně to, co bych si přál.
Look who we found getting comfortable in his seat: @SutilAdrian pic.twitter.com/Bm5jDKbGqi
— Sauber F1 Team (@OfficialSF1Team) December 18, 2013
První zkouška sezení u Sauberu
Zažil jsi vývoj pro rok 2014 u Force Indie a nyní to pozoruješ u Sauberu. Jaké jsou tvé dojmy a v čem jsou rozdíly?AS: Abych byl upřímný, tak všechno, co vím, je to, že Sauber prošel nárazovými testy. Více jsem toho ještě neviděl a vozu Force Indie pro rok 2014 nevím nic.
Nedávno byla přijata některá nová opatření: můžeš si vybrat vlastní závodní číslo, dvojnásobné body v posledním závodě, trofej za pole position a nový penalizační systém. Jaký máš na ně názor?AS: Musíme to brát tak, jak to je! Nemá smysl marnit čas neplodnými diskusemi, když to nemůžete změnit. Na konci sezóny uvidíme, k čemu s veškerými těmi změnami došlo - pak bude čas na rozhovor o tom, co smysl má a co ne.
Už sis vybral své číslo? A bylo tvé oblíbené číslo ještě volné? Váže se ke tvému číslu nějaká osobní anekdota?AS: Ano, už jsem si své číslo vybrat a ano, bylo volné. Ale zůstane tajemstvím, dokud to nebude oficiální.
Zatím si jediným pilotem, kterého Sauber pro rok 2014 oznámil. Máš nějaké preference ohledně svého týmového kolegy?AS: Abych byl upřímný, tak se o to nestarám. Měl by to být ten nejlepší a nejrychlejší týmový kolega, který je dostupný!
S vozem Force India VJM06 v Indii (foto: Sahara Force India)
Žít ve Švýcarsku a jezdit za švýcarský tým, to zní dost výhodně. Také to naznačuje, že budeš častým hostem v továrně, je to tak?AS: Ano, protože to bude jednoduché ji navštívit. Skutečným luxusem je to, že je od mého domova vzdálená jen hodinu jízdy. Takže tam budu celkem často.
Co máš v plánu pro následující týdny před testem v Jerezu na konci ledna?AS: Budu odpočívat a dobiju své baterky, užiju si hezké a pokojné Vánoce a pak se začnu připravovat na další sezónu. Určitě strávím mnoho dní v továrně, abych všechny poznal a vstřebal jejich procedury.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.