Adrian Sutil hovoří o svém přestupu k Sauberu, na kterém začal pracovat již před několika měsíci, o svých očekáváních a cílech. Nestará se o to, kdo bude jeho týmovým kolegou, z vývoje vozu pro rok 2014 ještě nic neviděl - ani u Force Indie, ani u Sauberu.
Adriane, celou svou kariéru v F1 jsi zatím strávil u jednoho týmu - byl čas na změnu?Adrian Sutil: Ano, cítil jsem, že je čas na změnu a my jsme měsíce tvrdě pracovali na tom, aby k ní došlo. Bude to zajímavá zkušenost pozorovat, jak funguje jiný tým.
Vždy jsi věřil, že v F1 zůstaneš. Vyjednával jsi se Sauberem před tím, než Force India oznámila své rozhodnutí vzít Sergia Pérez nebo k dohodě došlo na poslední chvíli?AS: Ne, byli jsme v kontaktu dlouho. Jak jsem právě řekl, změna byla po šesti letech u Force Indie mým přáním - a Sauber byl mou prioritou. Můj manažer byl s nimi v kontaktu od podzimu. V té době jsem poprvé navštívil továrnu v Hinwilu.
Jaké máš pocity z odchodu po mnoha letech u Force Indie?AS: S Force Indií jsem prožil dobré a úspěšné časy. Dali mi šanci na návrat, což mi navždy zůstane v srdci! Určitě mi budou scházet někteří kluci, z nichž se stali za ta léta mí přátelé, ale nyní jsem nadšený toho, že budu u svého nového týmu. Uvidíme, zda je pravdivé pořekadlo, že nové koště dobře mete! (smích)
Co očekáváš od Sauberu? Sezónu 2013 zakončili dobře, ale to vzhledem k těm všem změnám před rokem 2014 moc neznamená.AS: Jsem přesvědčený, že prožijeme úspěšné období - a velmi se těším na své první pódium. Sauber byl v minulosti několikrát na pódiu, což je přesně to, co bych si přál.
Look who we found getting comfortable in his seat: @SutilAdrian pic.twitter.com/Bm5jDKbGqi
— Sauber F1 Team (@OfficialSF1Team) December 18, 2013
První zkouška sezení u Sauberu
Zažil jsi vývoj pro rok 2014 u Force Indie a nyní to pozoruješ u Sauberu. Jaké jsou tvé dojmy a v čem jsou rozdíly?AS: Abych byl upřímný, tak všechno, co vím, je to, že Sauber prošel nárazovými testy. Více jsem toho ještě neviděl a vozu Force Indie pro rok 2014 nevím nic.
Nedávno byla přijata některá nová opatření: můžeš si vybrat vlastní závodní číslo, dvojnásobné body v posledním závodě, trofej za pole position a nový penalizační systém. Jaký máš na ně názor?AS: Musíme to brát tak, jak to je! Nemá smysl marnit čas neplodnými diskusemi, když to nemůžete změnit. Na konci sezóny uvidíme, k čemu s veškerými těmi změnami došlo - pak bude čas na rozhovor o tom, co smysl má a co ne.
Už sis vybral své číslo? A bylo tvé oblíbené číslo ještě volné? Váže se ke tvému číslu nějaká osobní anekdota?AS: Ano, už jsem si své číslo vybrat a ano, bylo volné. Ale zůstane tajemstvím, dokud to nebude oficiální.
Zatím si jediným pilotem, kterého Sauber pro rok 2014 oznámil. Máš nějaké preference ohledně svého týmového kolegy?AS: Abych byl upřímný, tak se o to nestarám. Měl by to být ten nejlepší a nejrychlejší týmový kolega, který je dostupný!
S vozem Force India VJM06 v Indii (foto: Sahara Force India)
Žít ve Švýcarsku a jezdit za švýcarský tým, to zní dost výhodně. Také to naznačuje, že budeš častým hostem v továrně, je to tak?AS: Ano, protože to bude jednoduché ji navštívit. Skutečným luxusem je to, že je od mého domova vzdálená jen hodinu jízdy. Takže tam budu celkem často.
Co máš v plánu pro následující týdny před testem v Jerezu na konci ledna?AS: Budu odpočívat a dobiju své baterky, užiju si hezké a pokojné Vánoce a pak se začnu připravovat na další sezónu. Určitě strávím mnoho dní v továrně, abych všechny poznal a vstřebal jejich procedury.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.