Adrian Sutil hovoří o svém přestupu k Sauberu, na kterém začal pracovat již před několika měsíci, o svých očekáváních a cílech. Nestará se o to, kdo bude jeho týmovým kolegou, z vývoje vozu pro rok 2014 ještě nic neviděl - ani u Force Indie, ani u Sauberu.
Adriane, celou svou kariéru v F1 jsi zatím strávil u jednoho týmu - byl čas na změnu?Adrian Sutil: Ano, cítil jsem, že je čas na změnu a my jsme měsíce tvrdě pracovali na tom, aby k ní došlo. Bude to zajímavá zkušenost pozorovat, jak funguje jiný tým.
Vždy jsi věřil, že v F1 zůstaneš. Vyjednával jsi se Sauberem před tím, než Force India oznámila své rozhodnutí vzít Sergia Pérez nebo k dohodě došlo na poslední chvíli?AS: Ne, byli jsme v kontaktu dlouho. Jak jsem právě řekl, změna byla po šesti letech u Force Indie mým přáním - a Sauber byl mou prioritou. Můj manažer byl s nimi v kontaktu od podzimu. V té době jsem poprvé navštívil továrnu v Hinwilu.
Jaké máš pocity z odchodu po mnoha letech u Force Indie?AS: S Force Indií jsem prožil dobré a úspěšné časy. Dali mi šanci na návrat, což mi navždy zůstane v srdci! Určitě mi budou scházet někteří kluci, z nichž se stali za ta léta mí přátelé, ale nyní jsem nadšený toho, že budu u svého nového týmu. Uvidíme, zda je pravdivé pořekadlo, že nové koště dobře mete! (smích)
Co očekáváš od Sauberu? Sezónu 2013 zakončili dobře, ale to vzhledem k těm všem změnám před rokem 2014 moc neznamená.AS: Jsem přesvědčený, že prožijeme úspěšné období - a velmi se těším na své první pódium. Sauber byl v minulosti několikrát na pódiu, což je přesně to, co bych si přál.
Look who we found getting comfortable in his seat: @SutilAdrian pic.twitter.com/Bm5jDKbGqi
— Sauber F1 Team (@OfficialSF1Team) December 18, 2013
První zkouška sezení u Sauberu
Zažil jsi vývoj pro rok 2014 u Force Indie a nyní to pozoruješ u Sauberu. Jaké jsou tvé dojmy a v čem jsou rozdíly?AS: Abych byl upřímný, tak všechno, co vím, je to, že Sauber prošel nárazovými testy. Více jsem toho ještě neviděl a vozu Force Indie pro rok 2014 nevím nic.
Nedávno byla přijata některá nová opatření: můžeš si vybrat vlastní závodní číslo, dvojnásobné body v posledním závodě, trofej za pole position a nový penalizační systém. Jaký máš na ně názor?AS: Musíme to brát tak, jak to je! Nemá smysl marnit čas neplodnými diskusemi, když to nemůžete změnit. Na konci sezóny uvidíme, k čemu s veškerými těmi změnami došlo - pak bude čas na rozhovor o tom, co smysl má a co ne.
Už sis vybral své číslo? A bylo tvé oblíbené číslo ještě volné? Váže se ke tvému číslu nějaká osobní anekdota?AS: Ano, už jsem si své číslo vybrat a ano, bylo volné. Ale zůstane tajemstvím, dokud to nebude oficiální.
Zatím si jediným pilotem, kterého Sauber pro rok 2014 oznámil. Máš nějaké preference ohledně svého týmového kolegy?AS: Abych byl upřímný, tak se o to nestarám. Měl by to být ten nejlepší a nejrychlejší týmový kolega, který je dostupný!
S vozem Force India VJM06 v Indii (foto: Sahara Force India)
Žít ve Švýcarsku a jezdit za švýcarský tým, to zní dost výhodně. Také to naznačuje, že budeš častým hostem v továrně, je to tak?AS: Ano, protože to bude jednoduché ji navštívit. Skutečným luxusem je to, že je od mého domova vzdálená jen hodinu jízdy. Takže tam budu celkem často.
Co máš v plánu pro následující týdny před testem v Jerezu na konci ledna?AS: Budu odpočívat a dobiju své baterky, užiju si hezké a pokojné Vánoce a pak se začnu připravovat na další sezónu. Určitě strávím mnoho dní v továrně, abych všechny poznal a vstřebal jejich procedury.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.