Na začátku sezony zvládl Red Bull zastávku za 2,05s. Minulý týden však v Austinu dokázal svůj rekord díky zastávce Marka Webbera za 1,923s překonat. Přečtěte si zajímavý rozhovor s týmovým manažerem, Jonathanem Wheatleym, o tomto rekordu.
Otázka: Jonathane, jak často mechanici zastávky trénují?Jonathan Wheatley: Často! Ale nechceme trénovat zase až moc často, protože pak by člověk ztratil svoje nadšení a motivaci. Například, když jsme v továrně, tak určitě netrénujeme, když se každý zrovna vrátil ze závodu, protože by to hochy unavovalo.
O: Je trénink o tom, že děláte stále to stejné, nebo to nějak měníte?JW: Na trati je trénink docela standardizovaný, ve fabrice se snažíme o něco více. Zkoušíme 'kusy setů' - výměny špiček nosů, zvládnutí defektů atd., zkoušíme také rozdílné lidi, rozdílné techniky, dokonce i rozdílné vybavení.
O: Snažíte se lámat rekordy, nebo je to kontraproduktivní? JW: To, co chceme, je konzistentnost. Myslím, že rekordní zastávka se prostě stane ve správný den. Když bude mít všech 20 lidí zapojených do zastávky perfektní den, tak se to stane.
O: Jaké faktory se sešly dohromady, že jste zvládli rekordní zastávku hned zkraje roku?JW: Prostě to přišlo, hoši šli do závodu hodně sebejistí, v sobotu večer jsme si dobře popovídali o našich cílech a tým byl v dobrém rozpoložení. Každý byl hodně pozitivní ohledně toho, co mohou dosáhnout. Od té doby zvládáme podobné časy a je to stejný příběh, každý se ten den cítí dobře.
O: Už to jsou tři roky, co bylo zakázáno tankování, za tu dobu tu proběhl takový technologický závod týkající se pitstopů. Dosáhlo to teď vrcholu?JW: Myslím, že jsme teď v bodě klesajících mezních výnosů. Můžete přijít s novým vybavením, které to srazí o desetinu, nebo pět setin sekundy. Je to ale drahé a je tu určitý bod, ve kterém už je lepší zdroje alokovat jinam.
O: Jaký lidský faktor je třeba k tomu, aby zastávka proběhla perfektně?JW: Zastávka začíná o pár kol dříve. Musíte se ujistit, že každý dostal upozornění a je psychicky připraven. Jezdec musí zastavit precizně na značkách bez nějakého dramatu. Mechanici s pistolemi se musí trefit na matku napoprvé. Člověk se zvedákem musí provést čisté zvednutí - což je zvláště pro zadní zvedák velmi těžké. Každý potřebuje mít perfektní den. I něco takového jako sejmutí kola zní jednoduše, ale jednoduché to není. Když to dáte vše dohromady a jezdec správně zareaguje, tak se tam [do oblasti dobrých časů] můžete dostat.
O: Poslední otázka, za těchto podmínek, jak rychlá může zastávka být?JW: V tréninku jsme schopní zastávku zvládnout za nějakých 1,7s - 1,8s, ale udělat to v závodě se veškerým tím ruchem, tlakem a vším ostatním, je nepravděpodobné.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.