Nico Rosberg pro F1 Racing hovoří o svých týmových kolezích: o Michaelovi Schumacherovi, který se loni rozloučil s aktivní kariérou v F1, a o Lewisovi Hamiltonovi, který přišel z McLarenu.
Cítíš, že na tebe Lewis Hamilton tlačí více, než to dělal Michael Schumacher?Nico Rosberg: Je to jiné. Oba mají své silnější i slabší stránky a pro mě je to zajímavá zkušenost, mít je oba za své týmové kolegy. Tlak přichází z jiných stran a za jiných okolností.
Je toho hodně.. jako nastavení, snaha být po celou dobu o krok napřed či kvalifikační a závodní rychlost. Nebo status v týmu a pozice - všechny tyto věci. Existuje spousta různých hledisek, ale nechtěl bych zacházet do hlubších detailů.
Co myslíš, že se změnilo v Lewisově chování od doby, kdy jste byli naposledy týmovými kolegy?NR: Nyní to je mezi námi vyspělejší. Tehdy [v motokárovém týmu MBM.com v roce 2000] jsme byli děti, bylo nám jen 14. Jinak to je velmi podobné. Máme stále stejný vztah.
Opravdu jsi před rokem 2010 věřil, že budeš v souboji s Michaelem Schumacherem dominovat takovým způsobem?NR: Ne, samozřejmě, že ne. Byl jsem přesvědčen o tom, že si můžu vést dobře, ale neměl jsem ponětí o tom, jak si budu vést proti nejlepšímu jezdci všech dob jako svému týmovému kolegovi. Byl jsem ale velmi spokojený s tím, jak to šlo. Neučinilo mě to nezbytně sebevědomějším. Byl to jen další krok v mé kariéře.
Schází ti Michael?NR: Nechtěl bych odpovídat tímto způsobem. Co mohu určitě říci, že byl pro mě velkou výzvou, zajímavou situací - zajímavá situace, skvělá zkušenost. Můžeme se přesto přenést takto. Bylo to dobré. V současnosti máme Lewise a to je taky dobré.
S Michaelem Schumacherem si Nico poradil (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Myslíš si, že veškeré ty manažerské změny u Mercedesu měly pozitivní či negativní dopad?NR: Určitě pozitivní. Máme skvělé lidi, kteří posilují tým. Již to pozorujeme. Vnímám dopad a vše se ubírá správným směrem. Jsem velmi spokojený a potěšený tím, co jsem viděl.
Jak ses cítil, když ti bylo v Malajsii řečeno, abys nepředjížděl Lewise a co si myslíš o tom, co udělal Vettel Webberovi?NR: Nelíbilo se mi to (smích). nevím, co Seb udělal Markovi. Nebyl jsem v jejich situaci. Neposlouchal jsem jejich rádio, takže nejsem v pozici, kdy bych mohl vše komentovat.
Proč jsi Lewise v Malajsii nepředjel? Rychlost jsi měl, měl jsi do toho jít.NR: Respektoval jsem instrukci svého šéfa. I když jsem s ní v tu chvíli nesouhlasil.
Myslíš, že je Ross Brawn z Mercedesu postupně vytlačován?NR: Ne, nemyslím si to. Není, tečka. Aby to nevyznělo, jako že si nemyslím: ne, není.
Jackie Stewart uvedl, že jsi nyní Hamiltonovou dvojkou. Jak to vnímáš?NR: Necítím nic zvláštního. Respektuji Jackieho názor, ale Lewis a já jsme stejnými jedničkami.
Necítíš, že by se z Lewise stal před tebou vůdce týmu?NR: Vůbec ne. Máme stejné příležitosti, stejné šance. Situace je stejná, jako v uplynulých třech letech s Michaelem. Je to způsob, jakým tým funguje, což je skvělé.
Letos čelí nové výzvě - příchodu zkušeného Lewise Hamiltona (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Co bylo tím nejpraktičtějším vtipem, který jsi na Lewise použil, když jste byli motokárovými kolegy?NR: No, byly to různé věci. Vzpomínám si na jednu, kterou ve skutečnosti provedl o ně mě: starý trik s tygří mastí ve spodním prádle. Bylo to trochu nepohodlné. A pak se to mezi námi přesouvalo. Není nic zvláštního, co bych Lewisovi provedl, dělo se toho však hodně.
Pověz nám o tom, jak tvůj otec způsobil nehodu, když jste byli v autě společně s Lewisem a s jeho otcem Anthonym.NR: Ha! Vzpomínám si, že řídil Anthony a můj otec byl na místě spolujezdce vpředu - a myslím, že mu otec zatáhl za ruční brzdu. Skončili jsme v poli a Anthony byl úplně v šoku. Očividně by nikdy nic takového nečekal. Nevěděl, že lidé tohle občas pro zábavu dělají! Byl jediným nezávodním řidičem v autě a vůbec neměl ponětí o tom, co se děje.
McLaren nejenže sesadil Red Bull z trůnu v Poháru konstruktérů, ale teď ještě vyvolal bouři hněvu mezi soupeři těsně před startem nové sezóny.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.