Nico Rosberg pro F1 Racing hovoří o svých týmových kolezích: o Michaelovi Schumacherovi, který se loni rozloučil s aktivní kariérou v F1, a o Lewisovi Hamiltonovi, který přišel z McLarenu.
Cítíš, že na tebe Lewis Hamilton tlačí více, než to dělal Michael Schumacher?Nico Rosberg: Je to jiné. Oba mají své silnější i slabší stránky a pro mě je to zajímavá zkušenost, mít je oba za své týmové kolegy. Tlak přichází z jiných stran a za jiných okolností.
Je toho hodně.. jako nastavení, snaha být po celou dobu o krok napřed či kvalifikační a závodní rychlost. Nebo status v týmu a pozice - všechny tyto věci. Existuje spousta různých hledisek, ale nechtěl bych zacházet do hlubších detailů.
Co myslíš, že se změnilo v Lewisově chování od doby, kdy jste byli naposledy týmovými kolegy?NR: Nyní to je mezi námi vyspělejší. Tehdy [v motokárovém týmu MBM.com v roce 2000] jsme byli děti, bylo nám jen 14. Jinak to je velmi podobné. Máme stále stejný vztah.
Opravdu jsi před rokem 2010 věřil, že budeš v souboji s Michaelem Schumacherem dominovat takovým způsobem?NR: Ne, samozřejmě, že ne. Byl jsem přesvědčen o tom, že si můžu vést dobře, ale neměl jsem ponětí o tom, jak si budu vést proti nejlepšímu jezdci všech dob jako svému týmovému kolegovi. Byl jsem ale velmi spokojený s tím, jak to šlo. Neučinilo mě to nezbytně sebevědomějším. Byl to jen další krok v mé kariéře.
Schází ti Michael?NR: Nechtěl bych odpovídat tímto způsobem. Co mohu určitě říci, že byl pro mě velkou výzvou, zajímavou situací - zajímavá situace, skvělá zkušenost. Můžeme se přesto přenést takto. Bylo to dobré. V současnosti máme Lewise a to je taky dobré.
S Michaelem Schumacherem si Nico poradil (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Myslíš si, že veškeré ty manažerské změny u Mercedesu měly pozitivní či negativní dopad?NR: Určitě pozitivní. Máme skvělé lidi, kteří posilují tým. Již to pozorujeme. Vnímám dopad a vše se ubírá správným směrem. Jsem velmi spokojený a potěšený tím, co jsem viděl.
Jak ses cítil, když ti bylo v Malajsii řečeno, abys nepředjížděl Lewise a co si myslíš o tom, co udělal Vettel Webberovi?NR: Nelíbilo se mi to (smích). nevím, co Seb udělal Markovi. Nebyl jsem v jejich situaci. Neposlouchal jsem jejich rádio, takže nejsem v pozici, kdy bych mohl vše komentovat.
Proč jsi Lewise v Malajsii nepředjel? Rychlost jsi měl, měl jsi do toho jít.NR: Respektoval jsem instrukci svého šéfa. I když jsem s ní v tu chvíli nesouhlasil.
Myslíš, že je Ross Brawn z Mercedesu postupně vytlačován?NR: Ne, nemyslím si to. Není, tečka. Aby to nevyznělo, jako že si nemyslím: ne, není.
Jackie Stewart uvedl, že jsi nyní Hamiltonovou dvojkou. Jak to vnímáš?NR: Necítím nic zvláštního. Respektuji Jackieho názor, ale Lewis a já jsme stejnými jedničkami.
Necítíš, že by se z Lewise stal před tebou vůdce týmu?NR: Vůbec ne. Máme stejné příležitosti, stejné šance. Situace je stejná, jako v uplynulých třech letech s Michaelem. Je to způsob, jakým tým funguje, což je skvělé.
Letos čelí nové výzvě - příchodu zkušeného Lewise Hamiltona (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Co bylo tím nejpraktičtějším vtipem, který jsi na Lewise použil, když jste byli motokárovými kolegy?NR: No, byly to různé věci. Vzpomínám si na jednu, kterou ve skutečnosti provedl o ně mě: starý trik s tygří mastí ve spodním prádle. Bylo to trochu nepohodlné. A pak se to mezi námi přesouvalo. Není nic zvláštního, co bych Lewisovi provedl, dělo se toho však hodně.
Pověz nám o tom, jak tvůj otec způsobil nehodu, když jste byli v autě společně s Lewisem a s jeho otcem Anthonym.NR: Ha! Vzpomínám si, že řídil Anthony a můj otec byl na místě spolujezdce vpředu - a myslím, že mu otec zatáhl za ruční brzdu. Skončili jsme v poli a Anthony byl úplně v šoku. Očividně by nikdy nic takového nečekal. Nevěděl, že lidé tohle občas pro zábavu dělají! Byl jediným nezávodním řidičem v autě a vůbec neměl ponětí o tom, co se děje.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.