Kamuj Kobajaši prozradil na sebe v netradičním rozhovoru magazínu F1 Racing několik zajímavých informací.
F1 Racing: Kdy jsi naposledy byl ve voze F1 šťastný?Kamuj: Jsem šťastný vždy, když do něj usednu. Mnoho lidí chce jezdit v F1 a nemůže.
F1: Kdy jsi se naposledy ve voze F1 rozčílil?KK: Rozčílil? Nikdy se nerozčiluji. Jak jsem již řekl, ve voze jsem vždy šťastný. Řídím auto, které má spoustu výkonu a přilnavosti. Proč bych se měl v něm rozčilovat?
F1: Kdy jsi naposledy hovořil s Berniem a o čem?KK: Mluvili jsme spolu dříve na startovním roštu. Já jsem měl ale na sobě helmu, takže jsem ho neslyšel. Upřímně, soustředil jsem se plně na závod, proto jsem se mu omluvil, že ho neslyším.
F1: Kdy jsi se naposledy potápěl?KK: Dříve jsem se rád potápěl. Udělal jsem si však licenci na řízení lodi. Mnohem více dnes trávím čas na moři a rybařím. Mým snem je jednou chytit žraloka. Musíte se s ním prát minimálně 3 hodiny, protože je ohromně silný. Loni v listopadu jsem byl rybařit na Seychellách a chytil jsem tam dvoumetrovou rybu. Pral jsem se s ní asi hodinu. Co dělám se svými úlovky? Ugriluji si je.
F1: Jaký film jsi naposledy viděl?KK: Jihokorejský film Luk. Doufám, že ho znáte, je to totiž moc hezký film. Díval jsem se na něj v letadle.
F1: Kdy jsi byl naposledy v Monaku na večeři?KK: Bylo to předevčírem, ale neřeknu vám kde. Kdybych vám to řekl, všichni by tam chodili. Je to moje tajná restaurace.
F1: Kdy jsi naposledy navštívil suši restauraci svého otce?KK: Nevím přesně. Je to tak dva, tři roky zpět. Moc často doma nejsem a navíc nejím suši. Jsem alergický na krevety. Pokaždé, když je sním, mám vyrážku.
Kamuj Kobajaši ve Spa (foto: Sauber F1 Team)
F1: Kdy jsi naposledy byl v Japonsku?KK: Asi tak dva měsíce zpět. Vracím se tam pouze několikrát do roka.
F1: Kde jsi byl naposledy na dovolené? KK: Byl jsem na Okinawě, jedním z ostrovů na jihu Japonska. Bylo to tam fantastické! Není tam mnoho turistů. Okolo těchto malých ostrovů je moře velmi čisté. Čistší, než na Maledivách.
F1: Kdy jsi naposledy hrál nějakou videohru?KK: Hry hraji téměř denně. Naposledy jsem hrál Mortal Kombat na svém iPhonu. Můžete hrát online proti hráčům z celého světa. Řeknu vám, můžu vás zabít velmi rychle.
F1: Jakou muziku jsi si naposledy stáhnul?KK: Nový mix z Ibizy od Davida Guetty. Mám rád house music.
F1: Kdy jsi naposledy zpíval karaoke?KK: Ve svém pokoji v Japonsku mám karaoke. Zpívám však jen, když jdu ven. V Japonsku je mnoho barů s karaoke, které jsou velmi populární. Všichni zpívají dohromady a je to fakt super.
F1: Kdy jsi si naposledy něco uvařil?KK: Často si vařím. Jeslti vařím také japonské jídlo? Vařím různé speciality pro jednu speciální dívku.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.