Šéf Red Bullu, Christian Horner, a šéf F1, Bernie Ecclestone. Ti dva mají hodně společného. Ecclestone kdysi, podobně jako dnes Horner vede Red Bull, vedl tým Brabham. Oficiální web F1 s nimi udělal rozhovor.
Bernie, Christiane, oba jste se napřed snažili prosadit jako závodní jezdci. Bernie to podle vlastních slov vzdal, protože pochopil, že jeho možnosti leží jinde. Proč jste se závoděním přestal vy, Christiane?Horner: Nebyl jsem ani tak dobrý jako Bernie. Měl jsem tedy ještě méně důvodů, proč pokračovat. Ecclestone: Je dobré, když si lidi uvědomí své limity a vyvodí z toho správné závěry.Horner: Přesně tak. Udělal jsem si svůj úsudek. (směje se)
A zdá se, že to byl správný tah...E: Jen přemýšlím, kolik týmových šéfů dokázalo získat jeden rok oba tituly a příští rok je obhájit.
Ron Dennis s Ayrtonem Sennou v Mclarenu, Flavio Briatore s Alonsem v Renaultu, Jean Todt s Michaelem Schumacherem ve Ferrari...E: Ta jména ukazují, že to není snadné. Christian a Sebastian jsou velmi dobří.H: Tak proč potom pořád tvrdíš, že je to pouze štěstí? (směje se)E: Protože je! Ferrari, McLaren, Mercedes, to jsou velká jména, takové týmy bez štěstí neporazíte. Ale je pravda, že Red Bull Racing odvádí vynikající práci.
Překvapil Sebastian vás oba?H: Ne. Čím víc zkušeností získává, tím víc se zlepšuje. Pořád. E: A zdá se, že s tím nechce jen tak přestat. Ještě od něj můžeme čekat hodně. H: Zdaleka nejlepší bylo, jak svým kritikům ukázal, jak se věci mají. Při předjíždění Alonsa v Monze vytřel zrak všem, kdo o něm tvrdili, že získává body jen za kroužení na čele startovního pole. Právě teď je tím jezdcem, který je všem ostatním vzorem. Má obrovskou rychlost a dech beroucí stálost výkonů.
Za vlády Bernieho Ecclestona byl Brabham velmi úspěšným týmem...
Proč je vlastně tak dobrý?H: Zaprvé, jako tým jsme se poučili z loňských chyb. A také proto, že zisk titulu ohromně posílil jeho sebevědomí. Moc dobře ví, čeho je schopen a staví na tom.E: Sebastian má obrovskou vůli uspět, ale zůstává nohama pevně na zemi. To nezmění žádná výhra, ať už bude jakkoli velká. Seb je velmi uvolněný a vždy zůstává sám sebou. Proto je teď na vrcholu.Christiane, jak složité je pro vás, jako pro šéfa týmu, motivovat Marka Webbera k lepším výkonům ve světle Sebastianových úspěchů?H: Mark je dostatečně dobrý a motivovaný na to, aby porazil koho chce. Kromě Sebastiana.E: Že je Sebastian lepší než Mark, to víme. Ale kdo další je lepší než Mark?Pohled na současné průběžné pořadí šampionátu mluví jasně - Fernando Alonso a Jenson Button. E: A tady to máte! Tak nelze Marka posuzovat. Jezdit vedle Sebastiana není zrovna nejlehčí úkol, protože podle mě je Sebastian nejlepším pilotem v současném startovním poli.H: Podceňovat Marka by bylo obrovskou chybou. Bernie, jak by jste motivoval svého druhého jezdce vy?E: Nabídl bych mu víc peněz.H: To není ta nejlepší rada (směje se). A teď na rovinu, kolik takových jezdců si přeplácel, když jsi vedl Brabham?E: Tolik jako špičkoví piloti zase nevydělávali.Oba jste dokázali ze svých týmů udělat vítězné celky. Co je klíčem k úspěchu?E: Správní lidé. Designéři, manažeři, jezdci. Když jsem ale byl u Brabhamu, měli jsme jednu velkou výhodu. Byli jsme mistry světa v podvádění a nikdy nás nikdo nechytil. To je dnes nemožné (Christian se směje). Dnes je to o tom, kdo si nejlépe vyloží pravidla. H: Takže se opět dostáváme k tomu, že musíme mít dobré lidi.E: Proto mě Red Bull překvapuje. Jak dobří by asi museli být, kdyby měli dobrého šéfa? (Christian má záchvat smíchu).
...stejně jako je v současnosti Red Bull
Bernie, vy jste byl sám sobě šéfem. Vlastnil jste tým Brabham. Christian se musí zodpovídat Dietrichu Mateschitzovi. E: Nemyslím, že by Didi Christianovi musel něco vyčítat. Christian dělá skvělou práci a Didi není takový idiot, aby do toho zasahoval.H: Největší rozdíl je v penězích. Bernie tým vlastnil, takže všechny zisky šly do jeho kapsy. Vydělávál spoustu peněz. Jak jsi vyjednával sám se sebou Bernie? Jako šéf týmu s majitelem?E: No, bylo to složité (směje se). Ale nezapomínej, že Brabham měl 70 zaměstnanců. To je něco jiného, než řídit 500 lidí.
Christiane, říká se, že když vyhrajete ve Formuli 1 jednou, lidé vás milují. Když se z toho stane pravidlo a vyhráváte pořád, začnou vás nenávidět. Jak jste se cítil, když vás podezírali z porušování Dohody o omezení zdrojů a z toho, že máte nelegální auto?H: Je to moje práce, mohu s tím žít.E: Ostatní týmy chtějí znát důvod, proč Red Bull vyhrává a oni ne. Proto vymýšlejí různé teorie.
Dobře Bernie, ale proč je tedy Red Bull tak úspěšný?E: Důležitá je osoba Adriana Neweyho, to nepochybně, ale určitě je to i mentalitou týmu. Každý člen týmu chce vyhrávat.
Christiane, myslíte, že druhé místo z vás dělá poražené?H: Typická otázka pro Rona Dennise. Samozřejmě že chceme být nejlepší a vyhrávat závody, tituly...(smích)
Podle Ecclestona i Hornera je Vettel nejlepším současným pilotem
Fernando Alonso nedávno řekl, že Vettel přemýšlel o angažmá u Ferrari. Co si o tom myslíte?E: No, když se podíváte na současnou situaci, netuším, proč by chtěl Sebastian zpomalovat...H: (směje se) Myslím, že býk na autě je momentálně víc, než vzpínající se kůň. Pokud mám říct svůj tip, tak k Ferrari skutečně odejde, ale až koncem kariéry. Doufám, že s námi stráví dlouhá léta plná úspěchů.
Bernie, v asociaci týmů pozorujeme spoustu změn. Co si myslíš o tomto "klubu," jehož je Red Bull členem?E: Snažím se na něj nemyslet.H: Také se jím moc nezabývám.
Proč ale existuje?B: Jedná se o nepotřebnou asociaci lidí, kteří by měli klást důraz pouze na to, aby na rošt postavili konkurenceschopná auta. Více se věnují tomu, čemu nemusí. O to se starám já, proto mají finančních zdrojů dostatek.
Bernie, máte snad nějaké pochybnosti o tom, že Sebastian obhájí svůj loňský titul?E: Nepochybuji o tom a nikdy jsem nepochyboval. I kdyby si vzal na zbytek sezony volno, bylo by velmi obtížné ho dohnat a titul mu sebrat.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.