Red Bull se připravuje na víkendovou Velkou cenu Singapuru. Jaké plány má jeho hlavní konstruktér Adrian Newey?
Uzavřeli jste s Renaultem dlouhodobou smlouvu, má tento tým nyní vše pro to, aby byl na čele, až začnou v roce 2014 platit nová pravidla?Adrian Newey: Určitě nám to poskytuje jistou stabilitu, protože s Renaultem máme velmi dobrý vztah. A máme celkem stabilní pracovní sílu, musíme se však dále snažit. Naši soupeři nesedí s rukama složenýma v klíně.
Budete zde v Red Bullu i v posledním roce platnosti smlouvy s Renaultem, v roce 2016?AN: Pokud mi to bude přinášet radost a budu nalézat nové výzvy, budu pokračovat. Zároveň ale nechci strávit svou celou kariéru v motosportu.
Je tedy poslední výzvou to, abyste zajistil, že tým bude schopen pokračovat na současné úrovni bez vás, až se rozhodnete jít dál či se stáhnout?AN: Absolutně. Jsem moc hrdý na to, co jsme s tímto týmem dosáhli. Podobně jako otec si budu přát, aby v budoucnosti pokračoval v úspěších.
Neweyho radost na pódiu ve Spa-Francorchamps (foto: Red Bull)
S Red Bullem jste konečně vyhráli v Monze - byla to ta poslední věc, kterou jste si odškrtnul v seznamu dosažených úspěchů?AN: Rozhodně jsme to nečekali, když jsme šli do toho víkendu. Pro nás se nejednalo o to nejlepší loviště, takže bylo skvělo to zvládnout. Samozřejmě jsme se snažili hledat oblasti, kde bychom se mohli zlepšit poté, co jsme nebyli ve Spa a v Monze v minulých letech tak rychlí, jak bychom chtěli.
Renault odvedl velmi dobrou práci v rámci zmražených pravidel týkajících se motorů a my jsme se snažili, aby aerodynamika fungovala za nižšího přítlaku, než je normální.
Nezdá se vám, že letošní šampionát už máte v kapse?AN: Ne. Nikdy to tak není, dokud ho skutečně nevyhrajete.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.