Red Bull se připravuje na víkendovou Velkou cenu Singapuru. Jaké plány má jeho hlavní konstruktér Adrian Newey?
Uzavřeli jste s Renaultem dlouhodobou smlouvu, má tento tým nyní vše pro to, aby byl na čele, až začnou v roce 2014 platit nová pravidla?Adrian Newey: Určitě nám to poskytuje jistou stabilitu, protože s Renaultem máme velmi dobrý vztah. A máme celkem stabilní pracovní sílu, musíme se však dále snažit. Naši soupeři nesedí s rukama složenýma v klíně.
Budete zde v Red Bullu i v posledním roce platnosti smlouvy s Renaultem, v roce 2016?AN: Pokud mi to bude přinášet radost a budu nalézat nové výzvy, budu pokračovat. Zároveň ale nechci strávit svou celou kariéru v motosportu.
Je tedy poslední výzvou to, abyste zajistil, že tým bude schopen pokračovat na současné úrovni bez vás, až se rozhodnete jít dál či se stáhnout?AN: Absolutně. Jsem moc hrdý na to, co jsme s tímto týmem dosáhli. Podobně jako otec si budu přát, aby v budoucnosti pokračoval v úspěších.
Neweyho radost na pódiu ve Spa-Francorchamps (foto: Red Bull)
S Red Bullem jste konečně vyhráli v Monze - byla to ta poslední věc, kterou jste si odškrtnul v seznamu dosažených úspěchů?AN: Rozhodně jsme to nečekali, když jsme šli do toho víkendu. Pro nás se nejednalo o to nejlepší loviště, takže bylo skvělo to zvládnout. Samozřejmě jsme se snažili hledat oblasti, kde bychom se mohli zlepšit poté, co jsme nebyli ve Spa a v Monze v minulých letech tak rychlí, jak bychom chtěli.
Renault odvedl velmi dobrou práci v rámci zmražených pravidel týkajících se motorů a my jsme se snažili, aby aerodynamika fungovala za nižšího přítlaku, než je normální.
Nezdá se vám, že letošní šampionát už máte v kapse?AN: Ne. Nikdy to tak není, dokud ho skutečně nevyhrajete.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.