Sam Michael, o kterém se spekuluje, že zamíří k McLarenu, v tradičním rozhovoru Williamsu hodnotí výkonnost svých pilotů během závodního víkendu v Monze a prozrazuje, co chystají pro další závod v Singapuru.
Pastor byl prvním z pilotů Williamsu v cíli v Monze, dojel na 11. místě. Jak byste shrnul závod z pohledu týmu?Sam Michael: Byli jsme konkurenceschopní v prvním stintu, ale žel jsme neměli dostatečnou rychlost, abychom to udrželi po zastávkách v boxech.
Kvůli dvěma DRS zónám v Monze se hodně spekulovalo o úrovni nastavení křídel před závodem. Jaké bylo při zpětném pohledu to nejlepší řešení?SM: V Monze je křivka zadního křídla velmi plochá. Znamená to, že se časy mezi vysokou a nízkou úrovní zadního křídla až tak moc neliší. Ačkoliv je DRS pro závod důležitým nástrojem, nejdůležitějším faktorem víkendu se ukázaly optimální otáčky motoru pro závod, byť to narušilo schopnost předjíždět.
Konkurenceschopnost FW33 se od pátku do soboty zlepšila. Jaké změny jste učinili v pátek v noci?SM: V pátek se u nás na pneumatikách objevilo spoustu puchýřů, takže jsme vyladili nastavení, abychom tento jev minimalizovali.
Pastor byl zmaten svou nehodou na počátku kvalifikace. Můžete vysvětlit, co se stalo?SM: Očividně na to tlačil a jel docela dobré kolo, z čehož jsem měl radost, protože se nenechal rozhodit problémy s KERSem. V Parabolice se mu však zadní kola uklouzla příliš rychle na to, aby mohl zareagovat. Původně jsme si mysleli, že to způsobil příliš brzkou aktivací DRS, ale přišlo to později.
Oba piloti měli excelentní start do závodu. Jak jste s tím byl spokojen? Pracoval tým v posledních týdnech na startech?SM: Na starty jsme se v poslední době hodně soustředili, obzvlášť na dynamometru, a také během tréninků v posledních závodech.
Pastor Maldonado v nájezdu do Parabolicy (foto: AT&T Williams)
Rubensův závod byl zničen v první zatáčce. Jaká byla jeho rychlost poté, co jste mu vyměnili přední křídlo?SM: Jeho rychlost byla celkově dobré, ale na počátku závodu jsme na střední směsi ztratili hodně času.
Na řadě je Singapur. Co nového veze tým na Dálný východ a jaké naděje chováte před nočním závodem?SM: Máme nějaká vylepšení difuzoru a předního křídla s tím, jak se vracíme k vysokému přítlaku. Naším cíle je vždy získat trochu více bodů.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.