Sam Michael, o kterém se spekuluje, že zamíří k McLarenu, v tradičním rozhovoru Williamsu hodnotí výkonnost svých pilotů během závodního víkendu v Monze a prozrazuje, co chystají pro další závod v Singapuru.
Pastor byl prvním z pilotů Williamsu v cíli v Monze, dojel na 11. místě. Jak byste shrnul závod z pohledu týmu?Sam Michael: Byli jsme konkurenceschopní v prvním stintu, ale žel jsme neměli dostatečnou rychlost, abychom to udrželi po zastávkách v boxech.
Kvůli dvěma DRS zónám v Monze se hodně spekulovalo o úrovni nastavení křídel před závodem. Jaké bylo při zpětném pohledu to nejlepší řešení?SM: V Monze je křivka zadního křídla velmi plochá. Znamená to, že se časy mezi vysokou a nízkou úrovní zadního křídla až tak moc neliší. Ačkoliv je DRS pro závod důležitým nástrojem, nejdůležitějším faktorem víkendu se ukázaly optimální otáčky motoru pro závod, byť to narušilo schopnost předjíždět.
Konkurenceschopnost FW33 se od pátku do soboty zlepšila. Jaké změny jste učinili v pátek v noci?SM: V pátek se u nás na pneumatikách objevilo spoustu puchýřů, takže jsme vyladili nastavení, abychom tento jev minimalizovali.
Pastor byl zmaten svou nehodou na počátku kvalifikace. Můžete vysvětlit, co se stalo?SM: Očividně na to tlačil a jel docela dobré kolo, z čehož jsem měl radost, protože se nenechal rozhodit problémy s KERSem. V Parabolice se mu však zadní kola uklouzla příliš rychle na to, aby mohl zareagovat. Původně jsme si mysleli, že to způsobil příliš brzkou aktivací DRS, ale přišlo to později.
Oba piloti měli excelentní start do závodu. Jak jste s tím byl spokojen? Pracoval tým v posledních týdnech na startech?SM: Na starty jsme se v poslední době hodně soustředili, obzvlášť na dynamometru, a také během tréninků v posledních závodech.
Pastor Maldonado v nájezdu do Parabolicy (foto: AT&T Williams)
Rubensův závod byl zničen v první zatáčce. Jaká byla jeho rychlost poté, co jste mu vyměnili přední křídlo?SM: Jeho rychlost byla celkově dobré, ale na počátku závodu jsme na střední směsi ztratili hodně času.
Na řadě je Singapur. Co nového veze tým na Dálný východ a jaké naděje chováte před nočním závodem?SM: Máme nějaká vylepšení difuzoru a předního křídla s tím, jak se vracíme k vysokému přítlaku. Naším cíle je vždy získat trochu více bodů.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.