Pastor Maldonado o víkendu ve Spa-Francorchamps získal po dlouhých 28 letech další body pro Venezuelu. Posledním skórujícím krajanem byl Johny Cecotto v roce 1983. Jak byl s výkony svých pilotů spokojený technický ředitel Williamsu Sam Michael? A jak fungovaly nové díly na voze FW33?
Pastor získal ve Spa svůj první bod v šampionátu. Jak byste shrnul jeho výkonnost?Sam Michael: Pastor jel velmi dobře, kdy z 21. místa skončil v Belgii desátý. V některých fázích na tom byl dokonce ještě lépe, ale poškodil ho výjezd safety-caru, protože zrovna před tím stavěl. Celkově odvedl skvělou práci.
Pastor v kvalifikaci kolidoval s Lewisem Hamiltonem. Jaká byla vaše reakce na penalizaci v podobě odsunu o pět míst na roštu?SM: Trest udělený po schůzce s komisaři chápu a respektuji ho.
Jak nedostatek jízd za sucha v pátek a v sobotu ovlivnilo přípravy týmu na závod?SM: Znamenalo to, že se těžce hledaly odpovědí na provedená srovnání aerodynamiky. Také jsme neměli žádná data týkající se degradace pneumatik. Bylo to však stejné pro všechny.
Trpěl monopost FW33 nadměrným opotřebením pneumatik za sucha, jak to bylo u mnoha ostatních týmů?PM: Ne. Setkali jsme se sice s nějakými puchýři, obzvlášť na Pastorově voze, ale měli jsme to zcela pod kontrolou.
Tým do Spa přivezl spoustu aerodynamických novinek. Jak si vedly?SM: Všechna vylepšení fungovala dobře.
Tým poprvé nasadil do závodu nové zadní křídlo pro nižší úroveň přítlaku (foto: AT&T Williams F1)
Rubens zajel třetí nejrychlejší kolo závodu. Naplňuje vás to důvěrou před dalšími podniky?SM: Své kolo zajel dva kola před koncem a navíc na čerstvé sadě pneumatik. Více mě povzbudila závodní výkonnost, průměrně jsme na vítěze ztráceli 0,7 sec/kolo. V některých částech závodu jsme jezdili stejně rychle jako ta nejlepší auta.
Na řadu přichází Monza. Jak si podle vás FW33 povede během Velké ceny Itálie?SM: Bude to podobné jako ve Spa-Francorchamps s nízkým odporem na úkor přítlaku na zadním křídle.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.