Pastor Maldonado o víkendu ve Spa-Francorchamps získal po dlouhých 28 letech další body pro Venezuelu. Posledním skórujícím krajanem byl Johny Cecotto v roce 1983. Jak byl s výkony svých pilotů spokojený technický ředitel Williamsu Sam Michael? A jak fungovaly nové díly na voze FW33?
Pastor získal ve Spa svůj první bod v šampionátu. Jak byste shrnul jeho výkonnost?Sam Michael: Pastor jel velmi dobře, kdy z 21. místa skončil v Belgii desátý. V některých fázích na tom byl dokonce ještě lépe, ale poškodil ho výjezd safety-caru, protože zrovna před tím stavěl. Celkově odvedl skvělou práci.
Pastor v kvalifikaci kolidoval s Lewisem Hamiltonem. Jaká byla vaše reakce na penalizaci v podobě odsunu o pět míst na roštu?SM: Trest udělený po schůzce s komisaři chápu a respektuji ho.
Jak nedostatek jízd za sucha v pátek a v sobotu ovlivnilo přípravy týmu na závod?SM: Znamenalo to, že se těžce hledaly odpovědí na provedená srovnání aerodynamiky. Také jsme neměli žádná data týkající se degradace pneumatik. Bylo to však stejné pro všechny.
Trpěl monopost FW33 nadměrným opotřebením pneumatik za sucha, jak to bylo u mnoha ostatních týmů?PM: Ne. Setkali jsme se sice s nějakými puchýři, obzvlášť na Pastorově voze, ale měli jsme to zcela pod kontrolou.
Tým do Spa přivezl spoustu aerodynamických novinek. Jak si vedly?SM: Všechna vylepšení fungovala dobře.
Tým poprvé nasadil do závodu nové zadní křídlo pro nižší úroveň přítlaku (foto: AT&T Williams F1)
Rubens zajel třetí nejrychlejší kolo závodu. Naplňuje vás to důvěrou před dalšími podniky?SM: Své kolo zajel dva kola před koncem a navíc na čerstvé sadě pneumatik. Více mě povzbudila závodní výkonnost, průměrně jsme na vítěze ztráceli 0,7 sec/kolo. V některých částech závodu jsme jezdili stejně rychle jako ta nejlepší auta.
Na řadu přichází Monza. Jak si podle vás FW33 povede během Velké ceny Itálie?SM: Bude to podobné jako ve Spa-Francorchamps s nízkým odporem na úkor přítlaku na zadním křídle.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.