Pastor Maldonado o víkendu ve Spa-Francorchamps získal po dlouhých 28 letech další body pro Venezuelu. Posledním skórujícím krajanem byl Johny Cecotto v roce 1983. Jak byl s výkony svých pilotů spokojený technický ředitel Williamsu Sam Michael? A jak fungovaly nové díly na voze FW33?
Pastor získal ve Spa svůj první bod v šampionátu. Jak byste shrnul jeho výkonnost?Sam Michael: Pastor jel velmi dobře, kdy z 21. místa skončil v Belgii desátý. V některých fázích na tom byl dokonce ještě lépe, ale poškodil ho výjezd safety-caru, protože zrovna před tím stavěl. Celkově odvedl skvělou práci.
Pastor v kvalifikaci kolidoval s Lewisem Hamiltonem. Jaká byla vaše reakce na penalizaci v podobě odsunu o pět míst na roštu?SM: Trest udělený po schůzce s komisaři chápu a respektuji ho.
Jak nedostatek jízd za sucha v pátek a v sobotu ovlivnilo přípravy týmu na závod?SM: Znamenalo to, že se těžce hledaly odpovědí na provedená srovnání aerodynamiky. Také jsme neměli žádná data týkající se degradace pneumatik. Bylo to však stejné pro všechny.
Trpěl monopost FW33 nadměrným opotřebením pneumatik za sucha, jak to bylo u mnoha ostatních týmů?PM: Ne. Setkali jsme se sice s nějakými puchýři, obzvlášť na Pastorově voze, ale měli jsme to zcela pod kontrolou.
Tým do Spa přivezl spoustu aerodynamických novinek. Jak si vedly?SM: Všechna vylepšení fungovala dobře.
Tým poprvé nasadil do závodu nové zadní křídlo pro nižší úroveň přítlaku (foto: AT&T Williams F1)
Rubens zajel třetí nejrychlejší kolo závodu. Naplňuje vás to důvěrou před dalšími podniky?SM: Své kolo zajel dva kola před koncem a navíc na čerstvé sadě pneumatik. Více mě povzbudila závodní výkonnost, průměrně jsme na vítěze ztráceli 0,7 sec/kolo. V některých částech závodu jsme jezdili stejně rychle jako ta nejlepší auta.
Na řadu přichází Monza. Jak si podle vás FW33 povede během Velké ceny Itálie?SM: Bude to podobné jako ve Spa-Francorchamps s nízkým odporem na úkor přítlaku na zadním křídle.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.