Williams si z Hungaroringu neodvezl ani bod, hlavně vinou chybné strategie, penalizace Pastora Maldonada a poškození vozu Rubense Barrichella. Podle Sama Michaela se však tým oproti VC Německa i tak zlepšil.
Jak by se dala shrnout výkonnost FW33 na Hungaroringu?Michael: Od Nürburgringu jsme udělali pár změn a zlepšili jsme se. To bylo viditelné na našich časech na suché trati, bohužel, k bodům to nevedlo.
Jak moc se opotřebovávaly pneumatiky?Michael: Superměkká směs celkem dost, ale na měkké směsi jel vůz docela dobře.
Oba jezdci si po startu polepšili, bylo to díky startu z čisté strany trati, nebo tým zlepšil starty?Michael: Kvůli mokré trati nebyl mezi pravou a levou stranou roštu rozdíl. Start se povedl, ale i jezdci dobře zvládli první kolo.
Rubens brzy po startu ztratil část předního křídla, ovlivnilo to výkonnost?Michael: Plocha na Rubensově předním křídle se poškodila a během závodu se to hodně zhoršovalo. Sice to ovlivnilo výkonnost, ale v tak brzkých fázích závodů křídlo většinou neměníme, mohlo by to přinést takovou ztrátu, že bychom už nemohli bojovat o body.
Pastor dostal penalizaci průjezdu boxovou uličkou za překročení rychlostního limitu při své první zastávce. Byla to technická závada, nebo chyba jezdce?Michael: Byla to chyba jezdce. Nestiskl tlačítko omezovače včas a to vedlo k penalizaci.
Oba jezdci v 50. kole přezuli na přechodné pneumatiky, aby o pár kol později zase obuli suché pneumatiky, přiblížíš nám strategii?Michael: Trať byla tak vlhká, že oba piloti chtěli přechodné pneumatiky, ale o dvě kola později déšť polevil, takže se to ukázalo jako chybná strategie.
Je před námi čtyřtýdenní pauza, jak moc může tým během té doby pracovat?Michael: Dva týdny máme volno, ale pak budeme pracovat na úpravách pro Spa.
Jaká vylepšení chystá tým do Belgie?Michael: Máme pár nových aerodynamických prvků, přední a zadní křídlo plus úpravu zavěšení.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.