Williams si z Hungaroringu neodvezl ani bod, hlavně vinou chybné strategie, penalizace Pastora Maldonada a poškození vozu Rubense Barrichella. Podle Sama Michaela se však tým oproti VC Německa i tak zlepšil.
Jak by se dala shrnout výkonnost FW33 na Hungaroringu?Michael: Od Nürburgringu jsme udělali pár změn a zlepšili jsme se. To bylo viditelné na našich časech na suché trati, bohužel, k bodům to nevedlo.
Jak moc se opotřebovávaly pneumatiky?Michael: Superměkká směs celkem dost, ale na měkké směsi jel vůz docela dobře.
Oba jezdci si po startu polepšili, bylo to díky startu z čisté strany trati, nebo tým zlepšil starty?Michael: Kvůli mokré trati nebyl mezi pravou a levou stranou roštu rozdíl. Start se povedl, ale i jezdci dobře zvládli první kolo.
Rubens brzy po startu ztratil část předního křídla, ovlivnilo to výkonnost?Michael: Plocha na Rubensově předním křídle se poškodila a během závodu se to hodně zhoršovalo. Sice to ovlivnilo výkonnost, ale v tak brzkých fázích závodů křídlo většinou neměníme, mohlo by to přinést takovou ztrátu, že bychom už nemohli bojovat o body.
Pastor dostal penalizaci průjezdu boxovou uličkou za překročení rychlostního limitu při své první zastávce. Byla to technická závada, nebo chyba jezdce?Michael: Byla to chyba jezdce. Nestiskl tlačítko omezovače včas a to vedlo k penalizaci.
Oba jezdci v 50. kole přezuli na přechodné pneumatiky, aby o pár kol později zase obuli suché pneumatiky, přiblížíš nám strategii?Michael: Trať byla tak vlhká, že oba piloti chtěli přechodné pneumatiky, ale o dvě kola později déšť polevil, takže se to ukázalo jako chybná strategie.
Je před námi čtyřtýdenní pauza, jak moc může tým během té doby pracovat?Michael: Dva týdny máme volno, ale pak budeme pracovat na úpravách pro Spa.
Jaká vylepšení chystá tým do Belgie?Michael: Máme pár nových aerodynamických prvků, přední a zadní křídlo plus úpravu zavěšení.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.