Williams si z Hungaroringu neodvezl ani bod, hlavně vinou chybné strategie, penalizace Pastora Maldonada a poškození vozu Rubense Barrichella. Podle Sama Michaela se však tým oproti VC Německa i tak zlepšil.
Jak by se dala shrnout výkonnost FW33 na Hungaroringu?Michael: Od Nürburgringu jsme udělali pár změn a zlepšili jsme se. To bylo viditelné na našich časech na suché trati, bohužel, k bodům to nevedlo.
Jak moc se opotřebovávaly pneumatiky?Michael: Superměkká směs celkem dost, ale na měkké směsi jel vůz docela dobře.
Oba jezdci si po startu polepšili, bylo to díky startu z čisté strany trati, nebo tým zlepšil starty?Michael: Kvůli mokré trati nebyl mezi pravou a levou stranou roštu rozdíl. Start se povedl, ale i jezdci dobře zvládli první kolo.
Rubens brzy po startu ztratil část předního křídla, ovlivnilo to výkonnost?Michael: Plocha na Rubensově předním křídle se poškodila a během závodu se to hodně zhoršovalo. Sice to ovlivnilo výkonnost, ale v tak brzkých fázích závodů křídlo většinou neměníme, mohlo by to přinést takovou ztrátu, že bychom už nemohli bojovat o body.
Pastor dostal penalizaci průjezdu boxovou uličkou za překročení rychlostního limitu při své první zastávce. Byla to technická závada, nebo chyba jezdce?Michael: Byla to chyba jezdce. Nestiskl tlačítko omezovače včas a to vedlo k penalizaci.
Oba jezdci v 50. kole přezuli na přechodné pneumatiky, aby o pár kol později zase obuli suché pneumatiky, přiblížíš nám strategii?Michael: Trať byla tak vlhká, že oba piloti chtěli přechodné pneumatiky, ale o dvě kola později déšť polevil, takže se to ukázalo jako chybná strategie.
Je před námi čtyřtýdenní pauza, jak moc může tým během té doby pracovat?Michael: Dva týdny máme volno, ale pak budeme pracovat na úpravách pro Spa.
Jaká vylepšení chystá tým do Belgie?Michael: Máme pár nových aerodynamických prvků, přední a zadní křídlo plus úpravu zavěšení.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.