Pro Williams to byl znovu těžký víkend, Rubens Barrichello ani Pastor Maldonado nepostoupili do třetí části kvalifikace, nezískali žádné body...Jak situaci před VC Maďarska vidí technický ředitel týmu, Sam Michael?
Williams přivezl na Nürburgring spoustu novinek, co přesně to bylo a jak fungovaly?Michael: Na Rubensově autě jsme měli nové přední křídlo. Také jsme přivezli nové zadní křídlo, ale měli jsme s ním problémy, takže jsme se rozhodli, že ho do závodu nenasadíme. V Maďarsku ho znovu otestujeme. Podobné je to se zavěšením, rozhodli jsme se nenasadit jeho upravenou verzi, ale v Budapešti je zkusíme znovu.
Nastavili jste své vozy do mokrých podmínek? Vypadalo to, že bude pršet.MIchael: Ne, předpovědi neukazovaly, že by mělo pršet, když jsme vozy nastavovali.
Rubens Barrichello se kvalifikoval a závodil bez KERSu, proč?Michael: Chtěli jsme zkusit jeden víkend s jedním vozem bez KERSu, abychom zjistili, jaký to má vliv na degradaci pneumatik, kvůli mapování motoru. Samozřejmě, jet s KERSem nebo bez něj, to je velký váhový rozdíl.
Přišli jste už na to, co stálo za únikem oleje z motoru vozu Rubense Barrichella?Michael: Ano, bylo to kvůli hlavnímu zadnímu těsnění. Museli jsme zastavit, abychom nezničili motor.
Jak Williams ovlivnily nižší teploty na okruhu?Michael: Měli jsme problémy s pneumatikami, nemohli jsme dostat maximum z pneumatik, což bylo patrné.
Pastor Maldonado jako první pilot přezul na tvrdší směs pneumatik, proč tak brzy?Michael: Snažili jsme se zůstat na měkkčí sadě až do 40. kola, ale opotřebení bylo moc velké. Ačkoli tvrdší sada byla jasně horší, naše strategie padla kvůli provozu na trati a modrými vlajkami mezi Pastorovou první zastávkou a zastávkami těch, se kterými jsme bojovali.
Další závod je Maďarsko. Očekáváte od FW33 lepší výkony v teplejších podmínkách?Michael: Ano. Budeme mít novou karoserii, které razantně změní náš chladící režim. To je něco, co stejně jako difuzor FW33, pomůže při vývoji FW34.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.