Pro Williams to byl znovu těžký víkend, Rubens Barrichello ani Pastor Maldonado nepostoupili do třetí části kvalifikace, nezískali žádné body...Jak situaci před VC Maďarska vidí technický ředitel týmu, Sam Michael?
Williams přivezl na Nürburgring spoustu novinek, co přesně to bylo a jak fungovaly?Michael: Na Rubensově autě jsme měli nové přední křídlo. Také jsme přivezli nové zadní křídlo, ale měli jsme s ním problémy, takže jsme se rozhodli, že ho do závodu nenasadíme. V Maďarsku ho znovu otestujeme. Podobné je to se zavěšením, rozhodli jsme se nenasadit jeho upravenou verzi, ale v Budapešti je zkusíme znovu.
Nastavili jste své vozy do mokrých podmínek? Vypadalo to, že bude pršet.MIchael: Ne, předpovědi neukazovaly, že by mělo pršet, když jsme vozy nastavovali.
Rubens Barrichello se kvalifikoval a závodil bez KERSu, proč?Michael: Chtěli jsme zkusit jeden víkend s jedním vozem bez KERSu, abychom zjistili, jaký to má vliv na degradaci pneumatik, kvůli mapování motoru. Samozřejmě, jet s KERSem nebo bez něj, to je velký váhový rozdíl.
Přišli jste už na to, co stálo za únikem oleje z motoru vozu Rubense Barrichella?Michael: Ano, bylo to kvůli hlavnímu zadnímu těsnění. Museli jsme zastavit, abychom nezničili motor.
Jak Williams ovlivnily nižší teploty na okruhu?Michael: Měli jsme problémy s pneumatikami, nemohli jsme dostat maximum z pneumatik, což bylo patrné.
Pastor Maldonado jako první pilot přezul na tvrdší směs pneumatik, proč tak brzy?Michael: Snažili jsme se zůstat na měkkčí sadě až do 40. kola, ale opotřebení bylo moc velké. Ačkoli tvrdší sada byla jasně horší, naše strategie padla kvůli provozu na trati a modrými vlajkami mezi Pastorovou první zastávkou a zastávkami těch, se kterými jsme bojovali.
Další závod je Maďarsko. Očekáváte od FW33 lepší výkony v teplejších podmínkách?Michael: Ano. Budeme mít novou karoserii, které razantně změní náš chladící režim. To je něco, co stejně jako difuzor FW33, pomůže při vývoji FW34.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.