Renanault zveřejnil druhou sérií dotazů (zejména polských) fanoušků, na které odpovídá zotavující se Robert Kubica. Jak dlouho se bude ještě zotavovat? Vrátí se už v Brazílii? Jaké má cíle či na kterých okruzích by rád závodil?
Wienek: Je historie F1 nějak důležitá pro to, co dnes děláte na trati? Děkuji a přeji hodně štěstí při nabírání rychlosti.Robert Kubica: Historie F1 je samozřejmě velmi zajímavou, ale mění se tolik věcí v oblasti technologie a pravidel, že z ní ve skutečnosti nemůžete čerpat. Místo toho je velmi důležité využívat vlastní zkušenosti a přizpůsobovat je různým okolnostem, kterým každý závodní víkend čelíte.
Marcin Strukowski: Roberte, společně s kamarádem budeme studovat technickou školu. Možná bychom ti mohli v F1 trochu pomoci. Máme lepší nápady než Newey! Co bys nám doporučil?RK: To je opravdu dobrá zpráva. Můžu vás s oddělením našeho výzkumu a vývoje, budou vašimi nápady potěšeni.
Łukasz: Vzhledem k boji o letošní šampionát - myslíš si, že Vettel brzy dovrší titul?RK: Vypadá to tak, že v letošní sezóně to bude spíše boj o druhé než o první místo. Ale nikdy nevíte. Již po několik let se šampionát rozhodoval v úplně posledním závodě, takže uvidíme.
Kubus911: Jaké to je prohánět se s vozem F1 ulicemi Monaka?RK: Osobně si to opravdu užívám, protože musíte využívat s obrovskou přesností využívat každý centimetr trati. Obzvlášť to platí v kvalifikaci, kdy máte pocit, že vaše instinkty jsou rychlejší než mozek.
Trzynastka32: Kolik závodů letošní sezóny jsi sledoval? Byly nudné či zajímavé?RK: Viděl jsem všechny! Obecně se mi všechny zdály zajímavé. Myslím, že nová pravidla rozhodně přispěla k lepší podívané.
Krystioo FAN: Je to pravda, že se vrátíš během Velké ceny Brazílie?RK: Mám rád cíle, které jsou rozumné. Uvidíme, jak se v několika nadcházejících měsících bude vyvíjet rehabilitační proces a pak se v patřičný čas rozhodneme. Důležité je to, že vím, že mi tým drží místo a mohu naskočit, kdykoliv to budu potřebovat.
Przemoziom99: Na které trati, jež není součástí F1 kalendáře, bys rád závodil?RK: Rozhodně bych se přiklonil k Jerezu de la Frontera - je to okruh, který znám velmi dobře, protože tam F1 často testuje. A krom toho bych byl pro Makao.
Dibol: Jaké cíle sis dal pro nejbližší budoucnost, až se uzdravíš?RK: Úplně stejné jako ty, které jsem měl předtím. Mé cíle se nezměnily.
Persy: Roberte, své dětství jsi strávil v Polsku a mládí v Itálii. S F1 cestuješ po světě, máš byt v Monaku... je nějaké místo, které nazýváš svým "domovem?"RK: Můj domov je jednoduše tam, kde jsou mí přátelé a mé osobní zájmy - to je pro mě nejdůležitější. A letiště poblíž je také docela důležité.
Patryk: Jak dlouho bude trvat tvá rehabilitace?RK: To se těžko odhaduje, záleží to na "pravidlech přírody." Dobrou zprávou však je, že mé zotavování probíhá konzistentně a dříve či později se budu cítit dostatečně fit na to, abych si mohl stanovit datum návratu.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.