Renanault zveřejnil druhou sérií dotazů (zejména polských) fanoušků, na které odpovídá zotavující se Robert Kubica. Jak dlouho se bude ještě zotavovat? Vrátí se už v Brazílii? Jaké má cíle či na kterých okruzích by rád závodil?
Wienek: Je historie F1 nějak důležitá pro to, co dnes děláte na trati? Děkuji a přeji hodně štěstí při nabírání rychlosti.Robert Kubica: Historie F1 je samozřejmě velmi zajímavou, ale mění se tolik věcí v oblasti technologie a pravidel, že z ní ve skutečnosti nemůžete čerpat. Místo toho je velmi důležité využívat vlastní zkušenosti a přizpůsobovat je různým okolnostem, kterým každý závodní víkend čelíte.
Marcin Strukowski: Roberte, společně s kamarádem budeme studovat technickou školu. Možná bychom ti mohli v F1 trochu pomoci. Máme lepší nápady než Newey! Co bys nám doporučil?RK: To je opravdu dobrá zpráva. Můžu vás s oddělením našeho výzkumu a vývoje, budou vašimi nápady potěšeni.
Łukasz: Vzhledem k boji o letošní šampionát - myslíš si, že Vettel brzy dovrší titul?RK: Vypadá to tak, že v letošní sezóně to bude spíše boj o druhé než o první místo. Ale nikdy nevíte. Již po několik let se šampionát rozhodoval v úplně posledním závodě, takže uvidíme.
Kubus911: Jaké to je prohánět se s vozem F1 ulicemi Monaka?RK: Osobně si to opravdu užívám, protože musíte využívat s obrovskou přesností využívat každý centimetr trati. Obzvlášť to platí v kvalifikaci, kdy máte pocit, že vaše instinkty jsou rychlejší než mozek.
Trzynastka32: Kolik závodů letošní sezóny jsi sledoval? Byly nudné či zajímavé?RK: Viděl jsem všechny! Obecně se mi všechny zdály zajímavé. Myslím, že nová pravidla rozhodně přispěla k lepší podívané.
Krystioo FAN: Je to pravda, že se vrátíš během Velké ceny Brazílie?RK: Mám rád cíle, které jsou rozumné. Uvidíme, jak se v několika nadcházejících měsících bude vyvíjet rehabilitační proces a pak se v patřičný čas rozhodneme. Důležité je to, že vím, že mi tým drží místo a mohu naskočit, kdykoliv to budu potřebovat.
Przemoziom99: Na které trati, jež není součástí F1 kalendáře, bys rád závodil?RK: Rozhodně bych se přiklonil k Jerezu de la Frontera - je to okruh, který znám velmi dobře, protože tam F1 často testuje. A krom toho bych byl pro Makao.
Dibol: Jaké cíle sis dal pro nejbližší budoucnost, až se uzdravíš?RK: Úplně stejné jako ty, které jsem měl předtím. Mé cíle se nezměnily.
Persy: Roberte, své dětství jsi strávil v Polsku a mládí v Itálii. S F1 cestuješ po světě, máš byt v Monaku... je nějaké místo, které nazýváš svým "domovem?"RK: Můj domov je jednoduše tam, kde jsou mí přátelé a mé osobní zájmy - to je pro mě nejdůležitější. A letiště poblíž je také docela důležité.
Patryk: Jak dlouho bude trvat tvá rehabilitace?RK: To se těžko odhaduje, záleží to na "pravidlech přírody." Dobrou zprávou však je, že mé zotavování probíhá konzistentně a dříve či později se budu cítit dostatečně fit na to, abych si mohl stanovit datum návratu.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.