Robert Kubica se stále zotavuje z vážné nehody v rally, čas jeho návratu zatím není známo. Polák odpovídal prostřednictvím oficiálního webu týmu Lotus Renault GP svým fanouškům na nejrůznější dotazy. Odpovědi na vybrané otázky si nyní můžete přečíst i vy.
Kubica: Nejprve bych chtěl všechny pozdravit. Rád bych odpověděl na všechny vaše dotazy, ale bylo jich příliš mnoho. Každý z nich jsem si přečetl a vybral z nich tyto, které nějakým způsobem mají něco společného.
Leo: Jak se cítíš fyzicky a mentálně?Kubica: Mentálně úplně bez problémů. Fyzicky jsem stále celkem slabý, ale celkově je to dobré. Dostal jsem se na svou normální váhu a jsem schopen chodit bez pomoci. Cítím se tedy velmi dobře.
Marcin: Milý Roberte, mám dotaz ohledně tvých pocitů po nehodě. Myslíš, že nehoda nějak změnila tvé myšlení jako závodníka?Kubica: Nemyslím si to. Z nehody si nic nepamatuji, jako by se to vlastně nikdy nestalo.
Myslíš že budeš ještě lepší jezdec?Kubica: To doufám. Ale nevím proč bych měl, myslím, že se vrátím a budu na tom stejně, jako předtím.
Adi95lbnn: Ve kterém týmu se příští rok vrátíš?Kubica: Jsem jezdec týmu Lotus Renault GP. Samozřejmě mi ježdění chybí a cítím, že mám v Enstone nedokončenou práci.
Jagodziewski36: Kdy promluvíš v televizi?Kubica: Ještě nevím, hned jak na to budu mít čas. Nyní se musím soustředit na rehabilitaci a trénink.
Návrat plánuje Kubica na příští rok
Sebo: Jaký máš názor na V6 motory od roku 2014?Kubica: To vám řeknu teprve až si je otestuji, obzvlášť protože budou přeplňované a jejich vlastnosti budou od současných odlišné.
Cichy1986: Myslíš, že DRS je dobrý nápad?Kubica: Ano, na trati je více akce, vytváří to mnoho výzev.
PITER12: Jak jde tvoje rehabilitace?Kubica: Jak jsem již řekl, s postupem jsem spokojen. Zlepšuje se to podle očekávání, naštěstí tu nejsou žádné komplikace, které by ovlivnily dobu léčby. Ale stále je ještě brzy na to udělat si představu o mém návratu.
Adam T. Szczurowski: Jak to děláš, když nemůžeš jezdit ani na simulátoru? Jak si zachováváš své závodnické instinkty?Kubica: Jezdit na kole nikdy nezapomenete. Nic v tom smyslu nepotřebuji, jen hraji videohry, tak jako vždy.
Kajetanlewicki: Doufám, že rehabilitace jde podle plánu! Jsi připraven vrátit se příští rok na startovní rošt a bojovat o titul?Kubica: Na první otázku zní odpověď ano. No a druhá otázka, to uvidíme až podle prvního testu v roce 2012.
Mohamed Abdi: Přeji ti rychlé uzdravení, už se nemůžu dočkat, až budeš znovu závodit. Co si myslíš o výkonech týmu v tomto roce?Kubica: I přes pokles výkonů v poslední době to celkem jde. Vím, že v následujících závodech tým představí nějaké novinky, které by měly pomoct vráti se k výkonům z počátku sezony. V Silverstone byla konkurenceschopnost ovlivněna omezením pravidel, ale v Německu se to vrátí do normálu.
Kamil_42k: Až se vrátíš k závodění, co uděláš jako první?Kubica: Chvíli si zarelaxuji se závodními inženýry v briefingové místnosti a pak začnu pracovat.
Mezinárodní automobilová federace se aktuálně zaměřuje na otázky týkající se komisařů a s nadcházející sezónou přichází se zásadní změnou.
Carlos Sainz posílá fanouškům po působivém výkonu během předsezónních testů vzkaz, ve kterém mírní očekávání před svým prvním rokem u Williamsu.
Lewis Hamilton před startem sezóny odhalil své očekávání od hlavních rivalů Ferrari v boji o titul. Zároveň přiznal, že předsezónní testy nemusí odrážet skutečnou výkonnost týmů. Jeho debut v barvách Scuderie je jedním z největších taháků nadcházejícího ročníku.
Adrian Newey po odchodu z Red Bullu oficiálně nastupuje do Aston Martinu. V týmu ze Silverstone, který jeho přítomnost velmi ocení, odhalil svůj první cíl, ale zároveň upozornil, že očekávané zlepšení výkonu nebude okamžité.
Předsezónní testy ve Formuli 1 trvají pouhé tři dny, což podle některých jezdců není dostatečné. Zatímco inženýři získávají cenná data, piloti mají pocit, že strávili za volantem příliš málo času. Fernando Alonso a Carlos Sainz proto volají po změně a upozorňují na nesrovnalost s jinými vrcholovými sporty.
Lewis Hamilton se na tiskové konferenci F1 během posledního dne testování vyjadřoval optimisticky, avšak jeho nálada mohla být po závěrečném šachovnicovém praporku výrazně jiná.
Liam Lawson má za sebou svůj první oficiální test jako pilot Red Bullu. Po odchodu Sergia Péreze se mu podařilo porazit bývalého týmového kolegu z Racing Bulls, Jukiho Cunodu, v souboji o místo partnera Maxe Verstappena.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.