Robert Kubica se stále zotavuje z vážné nehody v rally, čas jeho návratu zatím není známo. Polák odpovídal prostřednictvím oficiálního webu týmu Lotus Renault GP svým fanouškům na nejrůznější dotazy. Odpovědi na vybrané otázky si nyní můžete přečíst i vy.
Kubica: Nejprve bych chtěl všechny pozdravit. Rád bych odpověděl na všechny vaše dotazy, ale bylo jich příliš mnoho. Každý z nich jsem si přečetl a vybral z nich tyto, které nějakým způsobem mají něco společného.
Leo: Jak se cítíš fyzicky a mentálně?Kubica: Mentálně úplně bez problémů. Fyzicky jsem stále celkem slabý, ale celkově je to dobré. Dostal jsem se na svou normální váhu a jsem schopen chodit bez pomoci. Cítím se tedy velmi dobře.
Marcin: Milý Roberte, mám dotaz ohledně tvých pocitů po nehodě. Myslíš, že nehoda nějak změnila tvé myšlení jako závodníka?Kubica: Nemyslím si to. Z nehody si nic nepamatuji, jako by se to vlastně nikdy nestalo.
Myslíš že budeš ještě lepší jezdec?Kubica: To doufám. Ale nevím proč bych měl, myslím, že se vrátím a budu na tom stejně, jako předtím.
Adi95lbnn: Ve kterém týmu se příští rok vrátíš?Kubica: Jsem jezdec týmu Lotus Renault GP. Samozřejmě mi ježdění chybí a cítím, že mám v Enstone nedokončenou práci.
Jagodziewski36: Kdy promluvíš v televizi?Kubica: Ještě nevím, hned jak na to budu mít čas. Nyní se musím soustředit na rehabilitaci a trénink.
Návrat plánuje Kubica na příští rok
Sebo: Jaký máš názor na V6 motory od roku 2014?Kubica: To vám řeknu teprve až si je otestuji, obzvlášť protože budou přeplňované a jejich vlastnosti budou od současných odlišné.
Cichy1986: Myslíš, že DRS je dobrý nápad?Kubica: Ano, na trati je více akce, vytváří to mnoho výzev.
PITER12: Jak jde tvoje rehabilitace?Kubica: Jak jsem již řekl, s postupem jsem spokojen. Zlepšuje se to podle očekávání, naštěstí tu nejsou žádné komplikace, které by ovlivnily dobu léčby. Ale stále je ještě brzy na to udělat si představu o mém návratu.
Adam T. Szczurowski: Jak to děláš, když nemůžeš jezdit ani na simulátoru? Jak si zachováváš své závodnické instinkty?Kubica: Jezdit na kole nikdy nezapomenete. Nic v tom smyslu nepotřebuji, jen hraji videohry, tak jako vždy.
Kajetanlewicki: Doufám, že rehabilitace jde podle plánu! Jsi připraven vrátit se příští rok na startovní rošt a bojovat o titul?Kubica: Na první otázku zní odpověď ano. No a druhá otázka, to uvidíme až podle prvního testu v roce 2012.
Mohamed Abdi: Přeji ti rychlé uzdravení, už se nemůžu dočkat, až budeš znovu závodit. Co si myslíš o výkonech týmu v tomto roce?Kubica: I přes pokles výkonů v poslední době to celkem jde. Vím, že v následujících závodech tým představí nějaké novinky, které by měly pomoct vráti se k výkonům z počátku sezony. V Silverstone byla konkurenceschopnost ovlivněna omezením pravidel, ale v Německu se to vrátí do normálu.
Kamil_42k: Až se vrátíš k závodění, co uděláš jako první?Kubica: Chvíli si zarelaxuji se závodními inženýry v briefingové místnosti a pak začnu pracovat.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.