Dvanáctiválcové motory, turbopřeplňování, závod v Las Vegas a Ayrton Senna jako týmový kolega. Taková je fantazie Adriana Sutila. S kým by šel na večeři a v jaké éře by chtěl závodit?
Musíš vybrat jedno místo, kde bude městský okruh. Kde to bude?Sutil: V Las Vegas, to je perfektní místo pro F1. Lidé se tam jezdí bavit a zažít něco speciálního.
Kterého z bývalých šampionů bys chtěl jako týmového kolegu?Sutil: Ayrtona Sennu. Je znám jako jeden z nejlepších jezdců historie a já chci vždy jezdit proti těm nejlepším.
Přísavný efekt, šest kol, aktivní zavěšení, to je jen část velkých vylepšení minulosti, co z toho bys chtěl zpět?Sutil: Turbopřeplňování a V12 motory. Miluji ten zvuk a nikdy jsem takový vůz neřídil. Je to můj oblíbený motor i v běžném provozu.
Legendární okruh Nürburgring Nordschleife
A jakou inovaci bys chtěl vidět v budoucnu?Sutil: Hrozně rád bych viděl vůz, který by byl postaven, aniž by byli konstruktéři svázáni technickými předpisy a omezeními. Bylo by zajímavé vidět, jak rychlé auto by vzniklo. Nejspíš by bylo moc rychlé na to, aby se dalo řídit, ale bylo by to skvělé.
Musíš si vybrat jeden okruh, na kterém budeš jezdit až do konce života, kde to bude?Sutil: Nürburgring Nordschleife, slavnou Severní smyčku.
Ve kterém legendárním týmu bys chtěl jezdit?Sutil: Jsem velký fanoušek Ferrari, takže je to jeden z mých snů do budoucna.
Máš vytvořit svůj ideální okruh složený z tvých oblíbených částí reálných okruhů, které tři části jsou na vrcholu tvého seznamu?Sutil: Eau Rouge ze Spa, Esses ze Suzuky a Copse ze Silverstone. Všechno jsou to velmi rychlé zatáčky, které je radost projíždět, hlavně ve voze F1.
Skvělé okruhy, tolik odlišné vozy a uvolněná pravidla, 60. léta podle Sutila
Můžeš se vrátit v čase do jakékoliv dekády F1, do které?Sutil: Vrátil bych se do 60. let. Úžasná doba pro závodění. Skvělé okruhy a tolik odlišné vozy. Každý vůz byl unikát a pravidla byla velmi otevřená.
Které dva piloty (každého z jiné éry) bys postavil proti sobě?Sutil: Fangia a Sennu.
Kdybys byl šéf týmu, které dva současné piloty, kromě sebe a svého týmového kolegy, bys zaměstnal?Sutil: Sebastiana Vettela a Fernanda Alonsa.
Kterým z okruhů bys doplnil současný kalendář F1?Sutil: Rád bych jezdil na A1 Ringu, dnes již Red Bull Ringu. Je tam skvělá atmosféra i okolí okruhu.
Pořádáš večeři a můžeš pozvat čtyři osobnosti F1 z jakékoliv éry, kdo to bude?Sutil: Senna, Kimi Räikkönen, Nigel Mansell a Alonso.
Juan Manuel Fangio a Mercedes W196 "Stříbrný šíp"
Které z legendárních aut minulosti bys rád řídil?Sutil: Stříbrný šíp Mercedesu, nevím přesně z jakého roku, ale určitě je hodně starý (pozn.: Mercedes W196 z roku 1955).
Bazén na střeše, bowlingová dráha, otočný suši bar, to většina motorhomů nenabízí. Co bys v motorhomu uvítal?Sutil: Pěkné lázně.
Kde a jak bys oslavil zisk titulu?Sutil: Nazval bych to "Oslava bez limitů." Pozvaní hosté by mohli sníst a vypít kolik by jen chtěli. Bylo by to v dobré restauraci, ale žádné specifické. Bylo by to v Las Vegas nebo Los Angeles, dvou nejlepších místech pro oslavy.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.