Dvanáctiválcové motory, turbopřeplňování, závod v Las Vegas a Ayrton Senna jako týmový kolega. Taková je fantazie Adriana Sutila. S kým by šel na večeři a v jaké éře by chtěl závodit?
Musíš vybrat jedno místo, kde bude městský okruh. Kde to bude?Sutil: V Las Vegas, to je perfektní místo pro F1. Lidé se tam jezdí bavit a zažít něco speciálního.
Kterého z bývalých šampionů bys chtěl jako týmového kolegu?Sutil: Ayrtona Sennu. Je znám jako jeden z nejlepších jezdců historie a já chci vždy jezdit proti těm nejlepším.
Přísavný efekt, šest kol, aktivní zavěšení, to je jen část velkých vylepšení minulosti, co z toho bys chtěl zpět?Sutil: Turbopřeplňování a V12 motory. Miluji ten zvuk a nikdy jsem takový vůz neřídil. Je to můj oblíbený motor i v běžném provozu.
Legendární okruh Nürburgring Nordschleife
A jakou inovaci bys chtěl vidět v budoucnu?Sutil: Hrozně rád bych viděl vůz, který by byl postaven, aniž by byli konstruktéři svázáni technickými předpisy a omezeními. Bylo by zajímavé vidět, jak rychlé auto by vzniklo. Nejspíš by bylo moc rychlé na to, aby se dalo řídit, ale bylo by to skvělé.
Musíš si vybrat jeden okruh, na kterém budeš jezdit až do konce života, kde to bude?Sutil: Nürburgring Nordschleife, slavnou Severní smyčku.
Ve kterém legendárním týmu bys chtěl jezdit?Sutil: Jsem velký fanoušek Ferrari, takže je to jeden z mých snů do budoucna.
Máš vytvořit svůj ideální okruh složený z tvých oblíbených částí reálných okruhů, které tři části jsou na vrcholu tvého seznamu?Sutil: Eau Rouge ze Spa, Esses ze Suzuky a Copse ze Silverstone. Všechno jsou to velmi rychlé zatáčky, které je radost projíždět, hlavně ve voze F1.
Skvělé okruhy, tolik odlišné vozy a uvolněná pravidla, 60. léta podle Sutila
Můžeš se vrátit v čase do jakékoliv dekády F1, do které?Sutil: Vrátil bych se do 60. let. Úžasná doba pro závodění. Skvělé okruhy a tolik odlišné vozy. Každý vůz byl unikát a pravidla byla velmi otevřená.
Které dva piloty (každého z jiné éry) bys postavil proti sobě?Sutil: Fangia a Sennu.
Kdybys byl šéf týmu, které dva současné piloty, kromě sebe a svého týmového kolegy, bys zaměstnal?Sutil: Sebastiana Vettela a Fernanda Alonsa.
Kterým z okruhů bys doplnil současný kalendář F1?Sutil: Rád bych jezdil na A1 Ringu, dnes již Red Bull Ringu. Je tam skvělá atmosféra i okolí okruhu.
Pořádáš večeři a můžeš pozvat čtyři osobnosti F1 z jakékoliv éry, kdo to bude?Sutil: Senna, Kimi Räikkönen, Nigel Mansell a Alonso.
Juan Manuel Fangio a Mercedes W196 "Stříbrný šíp"
Které z legendárních aut minulosti bys rád řídil?Sutil: Stříbrný šíp Mercedesu, nevím přesně z jakého roku, ale určitě je hodně starý (pozn.: Mercedes W196 z roku 1955).
Bazén na střeše, bowlingová dráha, otočný suši bar, to většina motorhomů nenabízí. Co bys v motorhomu uvítal?Sutil: Pěkné lázně.
Kde a jak bys oslavil zisk titulu?Sutil: Nazval bych to "Oslava bez limitů." Pozvaní hosté by mohli sníst a vypít kolik by jen chtěli. Bylo by to v dobré restauraci, ale žádné specifické. Bylo by to v Las Vegas nebo Los Angeles, dvou nejlepších místech pro oslavy.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.