Technický ředitel Williamsu se vrací k závodu v Silverstone z pohledu svého týmu a prozrazuje, jak tam fungovaly novinky na jejich voze FW33.
Tým přivezl na Velkou cenu Británie spoustu nových dílů. Jak fungovaly?Sam Michael: Všechny nové díly, které jsme do Silverstone přivezly - výfuky, difuzor, přední křídlo a zavěšení - všechny fungovaly podle očekávání, takže jsme je nasadili na oba vozy do kvalifikace a závodu.
Pastor v kvalifikaci překonal Rubense po čtvrté za sebou v pěti posledních závodech. Jak moc se zlepšil během sezóny 2011?SM: Pastor odvádí opravdu solidní práci. Jako nováček je obzvlášť silný na okruzích, kde už dříve jezdil. Dle všech náznaků by měl v roce 2012 opravu excelovat, protože bude znát všechny okruhy, které navštívíme. Bude se tedy moci předvést v každém závodě a soustředit se na rychlost.
Déšť sehrál svou roli v kvalifikaci i v závodě. Jak náročné bylo správně volit pneumatiky?SM: I přes proměnlivé podmínky jsme pneumatiky vždy vybrali správně. V takových podmínkách musíte být schopni reagovat a rychle s rozhodovat, někdy navíc máte jen velmi omezené informace.
Maldonado začíná mít v kvalifikacích navrch(foto: Williams F1)
Jak si vedl vůz FW33 na přechodných pneumatikách na počátku závodů?SM: Žádný z [našich] vozů si na přechodných pneumatikách nevedl dobře. Měli jsme na nich nové zavěšení, s nímž jsme toho moc neujeli, zřejmě jsme ho naladili přespříliš pro nastavení do sucha. Před Velkou cenou Německa to prozkoumáme.
Rozdělili jste strategie: Rubens jel na dvě a Pastor na tři zastávky. Proč?SM: Rozdělili jsme je proto, abychom mohli využít nečekaných podmínek v pozdějších fázích závodu. Mohli jsme si to dovolit, protože degradace pneumatik byla nižší, než jsme očekávali vzhledem k tomu, že jsme první stint jsme odjeli na vlhké trati a měkčí směs to pak měla jednodušší.
Nyní je na řadě Velká cena Německa. Jak si povede FW33 na Nürburgringu?SM: Jako vždy se budeme snažit dostat s oběma vozy mezi nejlepších deset.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.