Technický ředitel Williamsu se vrací k závodu v Silverstone z pohledu svého týmu a prozrazuje, jak tam fungovaly novinky na jejich voze FW33.
Tým přivezl na Velkou cenu Británie spoustu nových dílů. Jak fungovaly?Sam Michael: Všechny nové díly, které jsme do Silverstone přivezly - výfuky, difuzor, přední křídlo a zavěšení - všechny fungovaly podle očekávání, takže jsme je nasadili na oba vozy do kvalifikace a závodu.
Pastor v kvalifikaci překonal Rubense po čtvrté za sebou v pěti posledních závodech. Jak moc se zlepšil během sezóny 2011?SM: Pastor odvádí opravdu solidní práci. Jako nováček je obzvlášť silný na okruzích, kde už dříve jezdil. Dle všech náznaků by měl v roce 2012 opravu excelovat, protože bude znát všechny okruhy, které navštívíme. Bude se tedy moci předvést v každém závodě a soustředit se na rychlost.
Déšť sehrál svou roli v kvalifikaci i v závodě. Jak náročné bylo správně volit pneumatiky?SM: I přes proměnlivé podmínky jsme pneumatiky vždy vybrali správně. V takových podmínkách musíte být schopni reagovat a rychle s rozhodovat, někdy navíc máte jen velmi omezené informace.
Maldonado začíná mít v kvalifikacích navrch(foto: Williams F1)
Jak si vedl vůz FW33 na přechodných pneumatikách na počátku závodů?SM: Žádný z [našich] vozů si na přechodných pneumatikách nevedl dobře. Měli jsme na nich nové zavěšení, s nímž jsme toho moc neujeli, zřejmě jsme ho naladili přespříliš pro nastavení do sucha. Před Velkou cenou Německa to prozkoumáme.
Rozdělili jste strategie: Rubens jel na dvě a Pastor na tři zastávky. Proč?SM: Rozdělili jsme je proto, abychom mohli využít nečekaných podmínek v pozdějších fázích závodu. Mohli jsme si to dovolit, protože degradace pneumatik byla nižší, než jsme očekávali vzhledem k tomu, že jsme první stint jsme odjeli na vlhké trati a měkčí směs to pak měla jednodušší.
Nyní je na řadě Velká cena Německa. Jak si povede FW33 na Nürburgringu?SM: Jako vždy se budeme snažit dostat s oběma vozy mezi nejlepších deset.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.