Adrian Sutil odjel ve Valencii jeden ze svých nejlepších závodů ve Formuli 1. V rozhovoru rozebírá vývoj Velké ceny Evropy ze svého pohledu.
Po neúspěšném závodu v Kanadě si ve Španělsku Sutil spravil chuť a získal dva body. Po startu z 10. místa předjel Heidfelda i Schumachera, který přišel o své přední křídlo, o jednu pozici zpět se propadl díky dobrému výkonu a dvouzastávkové strategii Jaimeho Alguersuariho.
Jaké to bylo uspokojení, když jsi byl v cíli z 24 vozů devátý?Adrian Sutil: Velké, myslím, že tato devátá pozice byla čistě o výkonnosti. Byl to náš nejlepší víkend podle mě. Body jsme nezískali díky strategii, ale díky rychlosti, takže z toho mám opravdu radost. Celkově to byl dobrý víkend: podařená kvalifikace, dobrý závod - jen škoda, že jsem nakonec nemohl získat osmé místo. Bojoval jsem velmi tvrdě, akorát to na předjetí nestačilo.
Předjel jsi na startu Nicka Heidfelda?AS: Ano, dostal jsem ho před první zatáčkou, pak jsem byl devátý. Vyvíjel jsem několik kol tlak na Michaela, pak o něco zrychlil. Získali jsme jeho pozici, když přišel o své přední křídlo.
Kdy sis uvědomil, že bojuješ o pozici s Jaimem Alguersuarim?AS: Po své zastávce, protože jsem byl najednou devátý a říkal jsem si: "OK, něco tady nehraje, někdo jede určitě na dvě zastávky!" Před závodem jsem měl pocit, že by dvě zastávky byly možné, ale bylo to na hraně. Jeho výhodou zřejmě byly čerstvé pneumatiky, které měl, takže mu to [strategie] dobře fungovalo.
Kdy ses dostal za něj?AS: Řekl bych že 10 kol před koncem. Přibližoval jsem se mu, oba jsme měli tvrdší směs. Jeho pneumatiky ke konci trochu ztrácely na výkonnosti, mé na tom byly lépe, ale jen na to předjetí to nestačilo, protože tam je zatáčka na třetí rychlostní stupeň, kde se vůbec nedá jet těsně za druhým autem. Ztráceli jsme na výjezdu tolik, že jsme se nikdy nedostali dostatečně blízko pro předjetí. Potřeboval bych celou první rovinku s aktivovaným křídlem, ale to jsem mohl udělat až 400 m za předchozí zatáčkou.
Věříš, že vám vyjasnění pravidel ohledně výfuků před závodem v Silverstone pomůže stáhnout náskok týmů před vámi?AS: Myslím, že jsme ve Valencii změnou týkající se mapování motorů pro kvalifikaci moc neztratili, Renault na to doplatil o něco více. Bylo to vůbec poprvé, co mohli porazit oba jejich vozy, takže to vypadá dobře. Ale v Silverstone to bude náročný víkend pro všechny, úplně bez foukání, navíc s rychlými zatáčkami. Může to způsobit hodně problémů.
Těšíš se do Silverstone?AS: Je to skvělá trať. To, co bývalo prvním sektorem, než se přesunuly boxy, je úžasné. Jedná se o historický okruh a já ho mám rád. Bude to domácí velká cena pro tým. Čeká nás samozřejmě rušný víkend!
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.