Williams ve Valencii bojoval, ale na body nedosáhl. Rubens Barrichello projel cílem jako 12. pilot v pořadí, Pastor Maldonado finišoval jako 18. O příčinách neúspěchu a novinkách pro Silverstone hovoří technický ředitel Sam Michael.
Williams do Valencie přivezl několik novinek, na kolik byly efektivní?Sam Michael: Ve Valencii jsme měli nové zadní křídlo, s nímž i závodili. Přivezli jsme také nový výfukový systém, ale před kvalifikací jsme se rozhodli jezdit bez něj. Po přezkoumání dat z tréninků a závodu plánujeme nasadit upravený výfukový systém znovu v Silverstone.
Jak nové zmražení mapování motoru ovlivnilo výkonnost týmu v kvalifikaci?SM: Omezilo to některé změny, které bychom normálně udělali, ale nebylo to pro nás to nejdůležitější.
Rubens dosáhl v kvalifikaci druhé nejvyšší rychlosti. Co z toho lze vyvodit?SM: Rubens se na počátku v jednom z jeho kol dostal do závěsu za druhým vozem, což byla hlavní věc, která k tomu přispěla.
Pirelli ve Valencii poprvé použilo svou střední směs. Jak si vedla?SM: Střední směs byla stále o dost pomalejší než ta měkčí.
Pastor se během víkendu setkal s dvěma defekty - poprvé během pátečního tréninku a potom znovu v závodě. Už znáte příčinu?SM: Ještě ne, stále zkoumáme součástky.
Rubens Barrichello s Williamsem FW33 ve Valencii(foto: AT&T Williams)
Můžete shrnout víkendovou výkonnost Pastora a Rubense?SM: Oba naši piloti si o tomto víkendu vedli dobře. V kvalifikaci Pastora zklamal problém s palivovým systémem, pak jsme měli problém při startu s rozjezdem. Pastor dostal během prvního stintu defekt, kvůli němuž musel brzy do boxů a změnit tak strategii ze dvou na tři zastávky. Když Pastor z boxů vyjel, byl na konci pole, kde musel bojovat zbylých 56 kol.
Následuje domácí závod týmu. Jak si podle vás povede FW33 v Silverstone a jak ovlivní omezení výfukových difuzorů pořadí?SM: Pro Silverstone máme nové přední křídlo a upravený difuzor. V pátek otestujeme dva difuzory s ohledem na nový zákaz, a také nové mapy motoru používané při brzdění. V rámci příprav na naši domácí velkou cenu zamíříme do Kemble k dalšímu aerodynamickému testu.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.