Williams ve Valencii bojoval, ale na body nedosáhl. Rubens Barrichello projel cílem jako 12. pilot v pořadí, Pastor Maldonado finišoval jako 18. O příčinách neúspěchu a novinkách pro Silverstone hovoří technický ředitel Sam Michael.
Williams do Valencie přivezl několik novinek, na kolik byly efektivní?Sam Michael: Ve Valencii jsme měli nové zadní křídlo, s nímž i závodili. Přivezli jsme také nový výfukový systém, ale před kvalifikací jsme se rozhodli jezdit bez něj. Po přezkoumání dat z tréninků a závodu plánujeme nasadit upravený výfukový systém znovu v Silverstone.
Jak nové zmražení mapování motoru ovlivnilo výkonnost týmu v kvalifikaci?SM: Omezilo to některé změny, které bychom normálně udělali, ale nebylo to pro nás to nejdůležitější.
Rubens dosáhl v kvalifikaci druhé nejvyšší rychlosti. Co z toho lze vyvodit?SM: Rubens se na počátku v jednom z jeho kol dostal do závěsu za druhým vozem, což byla hlavní věc, která k tomu přispěla.
Pirelli ve Valencii poprvé použilo svou střední směs. Jak si vedla?SM: Střední směs byla stále o dost pomalejší než ta měkčí.
Pastor se během víkendu setkal s dvěma defekty - poprvé během pátečního tréninku a potom znovu v závodě. Už znáte příčinu?SM: Ještě ne, stále zkoumáme součástky.
Rubens Barrichello s Williamsem FW33 ve Valencii(foto: AT&T Williams)
Můžete shrnout víkendovou výkonnost Pastora a Rubense?SM: Oba naši piloti si o tomto víkendu vedli dobře. V kvalifikaci Pastora zklamal problém s palivovým systémem, pak jsme měli problém při startu s rozjezdem. Pastor dostal během prvního stintu defekt, kvůli němuž musel brzy do boxů a změnit tak strategii ze dvou na tři zastávky. Když Pastor z boxů vyjel, byl na konci pole, kde musel bojovat zbylých 56 kol.
Následuje domácí závod týmu. Jak si podle vás povede FW33 v Silverstone a jak ovlivní omezení výfukových difuzorů pořadí?SM: Pro Silverstone máme nové přední křídlo a upravený difuzor. V pátek otestujeme dva difuzory s ohledem na nový zákaz, a také nové mapy motoru používané při brzdění. V rámci příprav na naši domácí velkou cenu zamíříme do Kemble k dalšímu aerodynamickému testu.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.