Williams ve Valencii bojoval, ale na body nedosáhl. Rubens Barrichello projel cílem jako 12. pilot v pořadí, Pastor Maldonado finišoval jako 18. O příčinách neúspěchu a novinkách pro Silverstone hovoří technický ředitel Sam Michael.
Williams do Valencie přivezl několik novinek, na kolik byly efektivní?Sam Michael: Ve Valencii jsme měli nové zadní křídlo, s nímž i závodili. Přivezli jsme také nový výfukový systém, ale před kvalifikací jsme se rozhodli jezdit bez něj. Po přezkoumání dat z tréninků a závodu plánujeme nasadit upravený výfukový systém znovu v Silverstone.
Jak nové zmražení mapování motoru ovlivnilo výkonnost týmu v kvalifikaci?SM: Omezilo to některé změny, které bychom normálně udělali, ale nebylo to pro nás to nejdůležitější.
Rubens dosáhl v kvalifikaci druhé nejvyšší rychlosti. Co z toho lze vyvodit?SM: Rubens se na počátku v jednom z jeho kol dostal do závěsu za druhým vozem, což byla hlavní věc, která k tomu přispěla.
Pirelli ve Valencii poprvé použilo svou střední směs. Jak si vedla?SM: Střední směs byla stále o dost pomalejší než ta měkčí.
Pastor se během víkendu setkal s dvěma defekty - poprvé během pátečního tréninku a potom znovu v závodě. Už znáte příčinu?SM: Ještě ne, stále zkoumáme součástky.
Rubens Barrichello s Williamsem FW33 ve Valencii(foto: AT&T Williams)
Můžete shrnout víkendovou výkonnost Pastora a Rubense?SM: Oba naši piloti si o tomto víkendu vedli dobře. V kvalifikaci Pastora zklamal problém s palivovým systémem, pak jsme měli problém při startu s rozjezdem. Pastor dostal během prvního stintu defekt, kvůli němuž musel brzy do boxů a změnit tak strategii ze dvou na tři zastávky. Když Pastor z boxů vyjel, byl na konci pole, kde musel bojovat zbylých 56 kol.
Následuje domácí závod týmu. Jak si podle vás povede FW33 v Silverstone a jak ovlivní omezení výfukových difuzorů pořadí?SM: Pro Silverstone máme nové přední křídlo a upravený difuzor. V pátek otestujeme dva difuzory s ohledem na nový zákaz, a také nové mapy motoru používané při brzdění. V rámci příprav na naši domácí velkou cenu zamíříme do Kemble k dalšímu aerodynamickému testu.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.