Williams nám po závodě v Kanadě poskytl tradiční rozhovor se svým technickým ředitelem Samem Michaelem, který zpětně hodnotí aerodynamické novinky, výkonnost vozu FW33, pneumatiky Pirelli či dvě DRS zóny.
Rubens v Kanadě získal další body pro Williams. Jak bys shrnul výkonnost FW33 na okruhu Gilla Villeneuva?Sam Michael: O víkendu jsme učinili dobrý krok správným směrem, obzvlášť ve vývoji našeho difuzoru využívajícího tok výfukových plynů.
Jak fungovaly aerodynamické novinky na voze?SM: V Kanadě jsme jezdili s novým difuzorem, brzdovými kanálky a deflektory. Měli jsme také upravené přední křídlo, ačkoliv jsme s ním nezávodili kvůli vlastnostem, jež nesedí okruhu v Montrealu.
Pro závod byl předpovídán déšť. Nastavili jste alespoň jeden z vozů pro déšť, ačkoliv byla kvalifikace suchá?SM: Ano, při nastavování obou vozů jsme mysleli na déšť.
Jak si během závodu vedly přechodné a mokré pneumatiky Pirelli?SM: Pneumatiky se v těch podmínkách držely opravdu dobře, co se týče míry opotřebení a degradace.
Williams do závodu nenasadil ani zajímavé nové zadní křídlo, které testoval během tréninku(foto: Williams F1)
V určité fázi musel být závod kvůli dešti na dvě hodiny přerušen. Jaké změny jste na voze během té doby učinili?SM: Mohli jsme vykonávat pouze opravy spojené s nehodou auta, jelikož nám předpisy neumožňují změny v nastavení.
Nakolik efektivní byly dvě DRS zóny, jakmile začala trať ke konci osychat?SM: Je to těžké řádně to posoudit, protože obrovskou roli při předjíždění sehrávaly pneumatiky. Určitě to nebyla špatná věc, jsem si tedy jistý, že se to v budoucnu vyzkouší znovu.
Na řadě je Valencie. Jaká jsou vaše očekávání před Velkou cenou Evropy?SM: Pro Velkou cenu Evropy máme další úpravy difuzoru, naším cílem je dostat se v kvalifikaci i v závodu s oběma vozy do první desítky.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.