Williams nám po závodě v Kanadě poskytl tradiční rozhovor se svým technickým ředitelem Samem Michaelem, který zpětně hodnotí aerodynamické novinky, výkonnost vozu FW33, pneumatiky Pirelli či dvě DRS zóny.
Rubens v Kanadě získal další body pro Williams. Jak bys shrnul výkonnost FW33 na okruhu Gilla Villeneuva?Sam Michael: O víkendu jsme učinili dobrý krok správným směrem, obzvlášť ve vývoji našeho difuzoru využívajícího tok výfukových plynů.
Jak fungovaly aerodynamické novinky na voze?SM: V Kanadě jsme jezdili s novým difuzorem, brzdovými kanálky a deflektory. Měli jsme také upravené přední křídlo, ačkoliv jsme s ním nezávodili kvůli vlastnostem, jež nesedí okruhu v Montrealu.
Pro závod byl předpovídán déšť. Nastavili jste alespoň jeden z vozů pro déšť, ačkoliv byla kvalifikace suchá?SM: Ano, při nastavování obou vozů jsme mysleli na déšť.
Jak si během závodu vedly přechodné a mokré pneumatiky Pirelli?SM: Pneumatiky se v těch podmínkách držely opravdu dobře, co se týče míry opotřebení a degradace.
Williams do závodu nenasadil ani zajímavé nové zadní křídlo, které testoval během tréninku(foto: Williams F1)
V určité fázi musel být závod kvůli dešti na dvě hodiny přerušen. Jaké změny jste na voze během té doby učinili?SM: Mohli jsme vykonávat pouze opravy spojené s nehodou auta, jelikož nám předpisy neumožňují změny v nastavení.
Nakolik efektivní byly dvě DRS zóny, jakmile začala trať ke konci osychat?SM: Je to těžké řádně to posoudit, protože obrovskou roli při předjíždění sehrávaly pneumatiky. Určitě to nebyla špatná věc, jsem si tedy jistý, že se to v budoucnu vyzkouší znovu.
Na řadě je Valencie. Jaká jsou vaše očekávání před Velkou cenou Evropy?SM: Pro Velkou cenu Evropy máme další úpravy difuzoru, naším cílem je dostat se v kvalifikaci i v závodu s oběma vozy do první desítky.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.