Williams nám po závodě v Kanadě poskytl tradiční rozhovor se svým technickým ředitelem Samem Michaelem, který zpětně hodnotí aerodynamické novinky, výkonnost vozu FW33, pneumatiky Pirelli či dvě DRS zóny.
Rubens v Kanadě získal další body pro Williams. Jak bys shrnul výkonnost FW33 na okruhu Gilla Villeneuva?Sam Michael: O víkendu jsme učinili dobrý krok správným směrem, obzvlášť ve vývoji našeho difuzoru využívajícího tok výfukových plynů.
Jak fungovaly aerodynamické novinky na voze?SM: V Kanadě jsme jezdili s novým difuzorem, brzdovými kanálky a deflektory. Měli jsme také upravené přední křídlo, ačkoliv jsme s ním nezávodili kvůli vlastnostem, jež nesedí okruhu v Montrealu.
Pro závod byl předpovídán déšť. Nastavili jste alespoň jeden z vozů pro déšť, ačkoliv byla kvalifikace suchá?SM: Ano, při nastavování obou vozů jsme mysleli na déšť.
Jak si během závodu vedly přechodné a mokré pneumatiky Pirelli?SM: Pneumatiky se v těch podmínkách držely opravdu dobře, co se týče míry opotřebení a degradace.
Williams do závodu nenasadil ani zajímavé nové zadní křídlo, které testoval během tréninku(foto: Williams F1)
V určité fázi musel být závod kvůli dešti na dvě hodiny přerušen. Jaké změny jste na voze během té doby učinili?SM: Mohli jsme vykonávat pouze opravy spojené s nehodou auta, jelikož nám předpisy neumožňují změny v nastavení.
Nakolik efektivní byly dvě DRS zóny, jakmile začala trať ke konci osychat?SM: Je to těžké řádně to posoudit, protože obrovskou roli při předjíždění sehrávaly pneumatiky. Určitě to nebyla špatná věc, jsem si tedy jistý, že se to v budoucnu vyzkouší znovu.
Na řadě je Valencie. Jaká jsou vaše očekávání před Velkou cenou Evropy?SM: Pro Velkou cenu Evropy máme další úpravy difuzoru, naším cílem je dostat se v kvalifikaci i v závodu s oběma vozy do první desítky.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.