Stáj Williams poskytla vlastní rozhovor s technickým ředitelem Samem Michaelem. Hovoří o výkonnosti monopostu FW33 v Monaku, kolizi Hamiltona s Maldonadem i o vyhlídkách před Kanadou, kde budou moci piloti poprvé v závodě využívat nastavitelná křídla (DRS) na dvou místech.
Williams získal v Monaku své první body v roce 2011. Jak velká to byla pro tebe a pro tým úleva?Sam Michael: Zisk bodů byl skvělý pro všechny zainteresované, musíme poděkovat Rubensovi za to, že jsme na ně poprvé v této sezóně dosáhli. Mělo to však sladkohořkou příchuť, protože to s Pastorem vypadalo nadějně na slušný bodový přínos.
S Rubensem to tak vypadalo dobře, dokonce ještě lépe před prvním výjezdem safety-caru, což značně poškodilo jeho pozici. Můžete to vidět z počtu aut, které jezdily za ním, ale po safety-car fázi skončily v první pětici. Monako je obvykle v tomto ohledu loterií, takže odjet s několika body je pro celý tým dobrým výsledkem.
Byl spokojený s rychlostí FW33 v ulicích knížectví?SM: Ano, FW podávalo dobré výkony. Obzvlášť v závodě jsem byl překvapený rychlostí, kterou jsme měli na stejně starých pneumatikách jako nejrychlejší vozy. Určitě je před námi stále spousta práce, ubíráme se však správným směrem.
Jak bys shrnul výkonnost Pastora Maldonada, který se kvalifikoval do elitní desítky podruhé za sebou, a zdálo se, že získá své první body v F1?SM: Jeho výkonnost byla téměř dokonalá. Jeho dva inženýři Xevi Pujolar a Andrew Murdoch odvedli také skvělou práci. Jejich úsilí nám opravdu pomohlo učinit správná rozhodnutí ohledně pneumatik a strategie a Pastor na to v závodě pořádně tlačil, když bylo třeba.
Jak je tvůj názor na nehodu s Hamiltonem, po které pro Pastora závod skončil?SM: Byl to závodní incident.
Pirelli poprvé letos použilo superměkkou pneumatiku. Jak se držela během závodu?SM: Životnost v důsledku opotřebení nebylo tak silná, jak jsme po tréninku čekali, ale stále byla během závodu dobrá. S jednou zastávkou by to bylo bez výjezdů safety-caru na hraně, takže to vypadá, že dvou zastávková strategie byla optimální.
Barrichellovi pokazil závod výjezd safety-caru
Příštím závodem v kalendáři je Montreal. Jaké jsou vaše naděje s FW33 na takovém okruhu vyžadujícím nízký přítlak?SM: Každý okruh je letos odlišný, ale s novinkami, která budeme mít příští víkend pro FW33, bychom měli být konkurenceschopní.
Na okruhu Gilla Villeneuva budou dvě DRS zóny. Myslíš si, že DRS bude efektivní při úpravě pro nízký přítlak?SM: Určitě ano. Myslím si, že způsob, jakým FIA řídí DRS, je perfektní. Charlie Whiting jej vyhodnocuje závod od závodu a upravuje, aby vyhovoval každému okruhu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.