Stáj Williams poskytla vlastní rozhovor s technickým ředitelem Samem Michaelem. Hovoří o výkonnosti monopostu FW33 v Monaku, kolizi Hamiltona s Maldonadem i o vyhlídkách před Kanadou, kde budou moci piloti poprvé v závodě využívat nastavitelná křídla (DRS) na dvou místech.
Williams získal v Monaku své první body v roce 2011. Jak velká to byla pro tebe a pro tým úleva?Sam Michael: Zisk bodů byl skvělý pro všechny zainteresované, musíme poděkovat Rubensovi za to, že jsme na ně poprvé v této sezóně dosáhli. Mělo to však sladkohořkou příchuť, protože to s Pastorem vypadalo nadějně na slušný bodový přínos.
S Rubensem to tak vypadalo dobře, dokonce ještě lépe před prvním výjezdem safety-caru, což značně poškodilo jeho pozici. Můžete to vidět z počtu aut, které jezdily za ním, ale po safety-car fázi skončily v první pětici. Monako je obvykle v tomto ohledu loterií, takže odjet s několika body je pro celý tým dobrým výsledkem.
Byl spokojený s rychlostí FW33 v ulicích knížectví?SM: Ano, FW podávalo dobré výkony. Obzvlášť v závodě jsem byl překvapený rychlostí, kterou jsme měli na stejně starých pneumatikách jako nejrychlejší vozy. Určitě je před námi stále spousta práce, ubíráme se však správným směrem.
Jak bys shrnul výkonnost Pastora Maldonada, který se kvalifikoval do elitní desítky podruhé za sebou, a zdálo se, že získá své první body v F1?SM: Jeho výkonnost byla téměř dokonalá. Jeho dva inženýři Xevi Pujolar a Andrew Murdoch odvedli také skvělou práci. Jejich úsilí nám opravdu pomohlo učinit správná rozhodnutí ohledně pneumatik a strategie a Pastor na to v závodě pořádně tlačil, když bylo třeba.
Jak je tvůj názor na nehodu s Hamiltonem, po které pro Pastora závod skončil?SM: Byl to závodní incident.
Pirelli poprvé letos použilo superměkkou pneumatiku. Jak se držela během závodu?SM: Životnost v důsledku opotřebení nebylo tak silná, jak jsme po tréninku čekali, ale stále byla během závodu dobrá. S jednou zastávkou by to bylo bez výjezdů safety-caru na hraně, takže to vypadá, že dvou zastávková strategie byla optimální.
Barrichellovi pokazil závod výjezd safety-caru
Příštím závodem v kalendáři je Montreal. Jaké jsou vaše naděje s FW33 na takovém okruhu vyžadujícím nízký přítlak?SM: Každý okruh je letos odlišný, ale s novinkami, která budeme mít příští víkend pro FW33, bychom měli být konkurenceschopní.
Na okruhu Gilla Villeneuva budou dvě DRS zóny. Myslíš si, že DRS bude efektivní při úpravě pro nízký přítlak?SM: Určitě ano. Myslím si, že způsob, jakým FIA řídí DRS, je perfektní. Charlie Whiting jej vyhodnocuje závod od závodu a upravuje, aby vyhovoval každému okruhu.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.