Technický ředitel Williamsu Sam Michael se vrací k Barceloně a hodnotí výkon vozu i nováčka Pastora Maldonada. Vysvětluje, proč se rozhodli pro čtyři zastávky a prozrazuje, že pro Monako vyvinuli několik nových dílů.
Jak byste shrnul výkonnost vozu FW33 v Barceloně?Sam Michael: Konečný výsledek nebyl takový, jaký bychom si přáli, ale postupně se v relativním srovnání s konkurencí zlepšujeme. Potřebujeme se akorát zlepšovat rychleji, abychom co nejdříve dosáhli výsledků, které si tým zaslouží.
Pomohly vám dva předsezónní testy na této trati k dosažení pokroku o víkendu?SM: Ano, vždy to pomáhá jak nastavení, tak i pilotům, když závodíte na tratích, kde jste testovali. Barcelona je okruhem, který velmi dobře znají - nejen z testování Formule 1, ale také ze závodění v jiných kategoriích. Můžeme díky tomu hodně jezdit a soustředit se tak na výkonnost vozu.
Pastor postoupil poprvé do poslední části kvalifikace. Jak dobrá byla jeho výkonnost v kvalifikaci a co si myslíte, že to udělá s jeho sebevědomím?SM: Pastor předvedl skvělý výkon, když poprvé postoupil do Q3. Nesmíme zapomenout na to, že je nováčkem, jakákoliv taková výkonnost vždy pomůže zvednout jeho sebevědomí a také ukázat, že je talentovaným jezdcem. Pokud se nám zároveň bude dařit zrychlovat vůz, velmi brzy se to vyplatí.
Maldonadovo "pálení" pneumatik (© foto: Williams F1 Team)
Závod byl směsicí tří- a čtyřzastávkových strategií. Vy jste zvolily čtyři u obou vozů - proč?SM: Na papíře to nevypadalo, že mezi třemi a čtyřmi zastávkami bude velký rozdíl. V posledních několika závodech jsme měli vyšší degradaci pneumatik, proto jsme se rozhodli pro strategii, která by nám s tím co nejvíce pomohla - čili čtyři zastávky. Nemyslím si, že to byla špatná strategie vzhledem k tomu, kolik jezdců na čele se rozhodlo stejně.
Rubens zajel druhé nejrychlejší kolo závodu. Je to pro vás nějak významné?SM: Rubens zajel své nejrychlejší kolo ke konci závodu na nové sadě měkkých pneumatik.
Teď přijde Monako. Vyvíjeli jste aerodynamicky balík speciálně s ohledem na tento závod?SM: Máme několik nových dílů, které přivezeme do Monaka.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.